Volvo разкри бъдещето на камионите

Volvo разкри бъдещето на камионите

Volvo Trucks представи посоката, в която ще развива бъдещите си камиони, и демонстрира последните технологии, част от които вече присъстват в новите модели на шведската компания. Екип на Спортал участва в събитието, организирано на пистата "Словакия ринг", където успяхме да тестваме и да усетим предимствата в реални условия на новата автоматична скоростна кутия I-Shift с два съединителя срещу миналото поколение на трансмисията.

Движение в конвой

Отново на пистата бяха направени тестове на системите за движение в конвой. При така наречения платуунинг първият камион е водещ, а вторият и третият го следват напълно автономно. Във всеки камион има водач, но във втория и третия водачът единствено наблюдава и може да остави управлението напълно на автономните системи. Движението в конвой позволява камионите да се движат много близо един до друг и по този начин разходът на втория и третия камион е значително по-нисък, което означава и значително по-малко емисии от въглероден диоксид в атмосферата.

Volvo разкри бъдещето на камионите

Volvo Concept Truck

По време на тестовете на писта "Словакия ринг" успяхме да се запознаем на живо и с концептуалния Volvo Concept Truck. Той е първата разработка на Volvo Trucks за хибриден автомобил, създаден за превози на дълги разстояния. Комбинацията с други подобрения по автомобила осигурява общо намаление на разхода на гориво и на емисиите на C02 с около 30 процента.

Автоматизирани товарни камиони

Заедно с шведската компания за сметосъбиране Renova, Volvo Trucks тества и проучва как автоматизираните автомобили могат да допринесат за по-безопасна и по-ефективна обработка на отпадъците и как могат да създадат по-добра работна среда за водачите. Автоматизираните системи, които се тестват, по принцип са същите като монтираните в автономния товарен автомобил Volvo, който работи в мината в Кристенберг, Северна Швеция, от миналата година.

"Когато автомобилът се движи на заден ход, водачът може непрекъснато да стои до компактора, вместо непрекъснато да се разхожда между задната част и кабината всеки път, когато камионът е в движение. И тъй като не се налага водачът да се качва в кабината и да слиза от нея при всяко потегляне и спиране, има по-малък риск от трудови злополуки, като напрежение в коленете и в другите стави“, коментира Ханс Закрисон, мениджър стратегическо развитие в Renova.

Тъй като автоматизираните системи оптимизират смените на предавките, управлението и скоростта, разходът на гориво и емисиите също могат да бъдат намалени.

Volvo разкри бъдещето на камионите@@@

Факти за проекта и за автомобила

- Съвместен проект на Volvo Trucks и Renova.
- Фокусиране върху безопасността, производителността и работната среда.
- Автомобил – автономен (самоуправляващ се) Volvo FM за сметосъбиране.
- Оборудване – GPS и система на базата на технологията Lidar за картографиране, позициониране и сканиране на зоната около автомобила.
- Автоматичен контрол на кормилното управление, смяната на предавките и скоростта.
- Автоматично спиране, ако на пътя внезапно се появи препятствие.

Алтернативни горива

Според Volvo Trucks въвеждането в бъдеще на електрически и хибридни камиони в градовете, където повече от всякъде е необходимо движението на по-екологични и по-тихи автомобили. Става въпрос за машини, отговарящи предимно за дистрибуция, и автобуси на градския транспорт.

Друга посока, по която може да се тръгне, са електрифицирани пътища. При тях електрическото захранване е вградено в пътя и по този начин се движат и зареждат товарни камиони и автобуси. Volvo Trucks вече предлага на пазара модел, работещ със CNG – природен газ. За транспорт на дълги разстояния от Volvo Trucks работят по камиони, работещи с LNG – втечнен природен газ. Той трябва да бъде представен официално до края на годината и от следващата да е вече по пътищата на Европа.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти