Range Rover Velar е вече в България

Range Rover Velar е вече в България

В София се състоя официалното представяне на най-новия член в луксозното семейство на Range Rover - Velar. Той внася ново измерение на блясък и елегантност в семейството на Range Rover. Създаден да запълни празнината между Range Rover Evoque и Range Rover Sport, това е нов тип Range Rover за нов тип клиенти.

Конструиран във Великобритания и разработен и тестван при най-тежките условия по света, Velar следва тази основна философия. Резултатът е средноразмерен луксозен SUV, който осигурява изключителна динамика и изтънченост, несравнима проходимост върху всякакъв терен и абсолютна надеждност.

Velar дебютира с новата информационно-развлекателна система Touch Pro Duo, която е най-високотехнологичната досега, разработвана от Jaguar Land Rover. Разположено на хоризонталната линия на инструменталния панел, менюто на горния сензорен екран е разделено на три панела за навигация, медия и телефон.

Range Rover Velar е вече в България 

Усъвършенстваното шаси на Velar предлага високотехнологичното предно окачване с двойни носачи следва принципите на дизайна на спортни автомобили, Алуминият е широко използван, за да се намали теглото, докато стоманените предни долни рамене осигуряват максимална устойчивост при трудни офроуд условия. Задна ос Integral Link с опорни връзки и горно рамо от кован алуминий осигурява голямата странична здравина, необходима за прецизно управление.

С преден ъгъл на заход до 28,89 градуса, ъгъл на преодоляване между осите до 23,5 градуса, заден ъгъл на заход до 29,5 градуса и максимална дълбочина на газене от 650 мм, Velar задава нови стандарти за офроуд проходимост в сегмента на средноразмерните SUV автомобили.

Пътният просвет на въздушното окачване намалява с 10 мм при шофиране със скорост над 105 км/ч, за да се намали въздушното съпротивление и да се подобри икономиятана гориво. Функцията Автоматично регулиране на височината на достъп автоматично снижава окачването с 40 мм при изключен двигател, което улеснява влизането и излизането от автомобила.

Режим офроуд увеличава височината на возията с 46 мм спрямо нормалния режим при скорост под 50 км/ч за водещ в класа пътен просвет от 251 мм, но автоматично я намалява с 18 мм между 50-80 км/ч, за да предостави идеална комбинация от стабилност, комфорт и пътен просвет при дълги пътувания по черни, неасфалтирани пътища или повърхности.

Въздушното окачване помага на водачите и при газене във вода. Функцията Засичане на пътната настилка може автоматично да повдигне автомобила, за да избегне подводни препятствия, които водачът може да не е забелязал. Допълнителният пътен просвет може да бъде активиран от водача чрез натискане на педала на спирачката и бутон на сензорния екран. И понеже въздушното окачване се нивелира само, то поддържа оптимална височина на возията при теглене на ремарке или пренасяне на тежки товари, като подобрява комфорта на пътниците. То носи предимства и при закачване на ремарке или при товарене и разтоварване: бутони за управление в багажното отделение позволяват окачването да се повдигне или снижи с 50 мм.

Range Rover Velar е вече в България 

Системата за Векторно разпределение на въртящия момент при спиране (TVB), стандартно оборудване при всички модели, още повече подобрява пъргавината. Ако системата засече недозавиване при навлизане в завой, тя може да активира леко спиране на вътрешните колела - особено вътрешното задно колело - за да помогне на водача да поддържа идеална линия при завиване. TVB помага и при по-ниски скорости при шофиране по хлъзгави повърхности като кал или сняг.

Ненадмината проходимост: система за задвижване на всички колела и технологии за сцепление

Velar е оборудван с интелигентна система за задвижване на всички колела (AWD) с въртящ момент при необходимост, която предоставя оптимално разпределение на въртящия момент спрямо условията, независимо дали става дума за динамично шофиране по асфалтиран път или потегляне по хлъзгав лед. Системата е изградена около едностепенна раздатъчната кутия с многодисков мокър съединител и верижно задвижване на предната ос. Проектирана да бъде компактна и да работи безшумно, главното предимство на раздатъчната кутия е скоростта ѝ: в зависимост от условията тя може да премине от 100% задно задвижване до пълно заключване само за 165 милисекунди; преходното подаване на въртящ момент към предната ос може да отнеме едва 100 милисекунди. Това прави системата AWD невероятно откликваща, което осигурява изключителна динамика във всякакви условия.

Активният заден блокиращ диференциал, които е наличен при всички модели с 6 цилиндъра, осигурява предимства на пътя и офроуд. Електронното управление на мокрия съединител означава, че диференциалът може да оптимизира разпределението на въртящия момент между задните колела като функция на прехвърлянето на тежестта и повърхностното триене: това увеличава максимално сцеплението при потеглянеи излизане от завои и при пресичане на трудниофроуд терени.

Водещата в света система Terrain Response на Land Rover позволява на водача да регулира настройките на автомобила спрямо преобладаващите условия на пътната настилка, с възможност за избор между режими Еко, Комфорт, Трева/Чакъл/Сняг, Кал/Коловози, Пясък и - при моделите R-Dynamic - Динамичен. Всеки от тях променя калибрирането на двигателя, трансмисията, системата за задвижване на всички колела, окачването и системите за контрол на стабилността за оптимално сцепление и стабилност.

Range Rover Velar е вече в България 

Усъвършенствани и икономични силови агрегати


Най-икономичната версия на двигателя, позната като D180, включва система Common Rail с 1 800 бара и един турбокомпресор с променлива геометрия. Развивайки 180 к.с. и максимален въртящ момент от 430 Нм при 1 500 об./мин., този двигател осигурява гъвкава динамика и изключителна икономичност: ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8,9 секунди, с разход на гориво и CO2емисии от 5,4 л/100 км и 142 г/км съответно в европейски комбиниран цикъл.

За по-добра динамика може да бъде избран по-мощния дизелов двигател Ingenium: D240. Оборудван с два турбокомпресора този двигател развива 240 к.с. и изключителните 500 Нм въртящ момент при едва 1 500 об./мин. Това позволява ускорение от 0 до 100 км/ч само за 7,3 секунди. Стойностите от 5,8 л/100 км и 154 г/км CO2 в европейски комбиниран цикъл са също толкова впечатляващи.

Най-новият 3,0-литров дизелов двигател V6 - D300 - е еталон за финес с изключителна икономичност и невероятна динамика, благодарение на мощните 300 к.с. и впечатляващия максимален въртящ момент от 700 Нм. Този забележителен двигател може да отведе Velar от 0 до 100 км/ч само за 6,5 секунди по пътя към максималната скорост от 241 км/ч. Стойностите на разхода на гориво и емисиите са 6,4 л/100 км и 167 г/км CO2 в европейски комбиниран цикъл.

Velar е едно от първите приложения на новите 2,0-литрови 4-цилиндрови бензинови двигатели Ingenium. Познат като P250, първият от двата нови бензинови двигателя развива максимална мощност от 250 к.с. и максимален въртящ момент от 365 Нм, който се поддържа от едва 1 200 об./мин. до 4 500 об./мин. Това означава, че Velar може да ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,7 секунди и да постига впечатляващите 7,6 л/100 км и 173 г/км CO2 в европейски комбиниран цикъл.

Най-мощната версия - P300 - има 300 к.с., което я прави най-мощния 4-цилиндров двигател, използван някога в автомобил Land Rover. Той генерира максимален въртящ момент от 400 Нм и предоставя изключителни реакции по всяко време. Този мощен двигател ще бъде наличен по-късно през годината.

Върховният двигател за най-взискателните водачи е 3,0-литровият V6 с компресор суперчарджър. Резултатът е изключителни 380 к.с. при 6 500 об./мин. и 450 Нм въртящ момент - достатъчно да ускори автомобила от 0 до 100 км/ч само за 5,7 секунди и по-нататък до електронно ограничената максимална скорост от 250 км/ч. Впечатляващи 9,4 л/100 км и 214 г/км CO2

Всеки Velar е оборудван с откликваща и плавна 8-степенна автоматична трансмисия ZF с пера за смяна на предавките от волана.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти