›› Булевард

Спринтьорка или модел?

В последните години Инна Ефтимова е далеч от най-силните си изяви на пистата, но пък за сметка на това се развива извън спорта. Последното голямо първенство на родената в Костинброд атлетка беше Европейското първенство ...

Виж още
Моторни спортове

Цифрите, които стоят зад победата на Porsche в "24-те часа на Льо Ман"

19 юни 2017 | 16:23 - Обновена
Цифрите, които стоят зад победата на Porsche в "24-те часа на Льо Ман"

Автомобилът на Porsche с номер 2, който престоя повече от час в бокса на производителя в началните часове от тазгодишното издание на "24-те часа на Льо Ман", се завърна на пистата без екипът, съставен от Тимо Бернхард, Бренъдн Хартли и Ърл Бамбер, да загуби желанието си за победа. Може би целта им, когато започнаха да настигат лидерите шест часа след старта на състезанието, е била по-ниска от победа, но 85-ото издание на най-бляскавото състезание от сериите "Льо Ман" затвърди мита, че в автомобилните спортове всеки може да спечели.

Точно час и пет минути победният автомобил се наложи да остане в бокса за смяна на предното окачване след обиколка номер 59. Надеждите за най-високото стъпало на подиума в този момент – 3 часа и половина след старта, изглежаха илюзорни за всички.

"Всичко вървеше добре, но изведнъж нещо в предната част на автомобила се счупи. Екипът върши чудесна работа по колата в момента и за нас главна цел остава да вземем поне точки в класирането при конструкторите", сподели Хартли, докато по автомобила му все още се извършваха поправки.

Общо 19 бяха загубените обиколки за периода, през който автомобилът бе в бокса, спрямо лидера, който в този момент бе фаворитът Toyota с номер 7.

По време на "почивката за пилотите" Porsche с номер 2 се смъкна до 56-ото място в генералното класиране.

Въпреки че общо 11 автомобила се оттеглиха от състезанието, победителите спечелиха само 6 позиции от отборите, които не можеха да продължат. Всяко друго спечелено място бе резултат от изпреварвания на пистата.

На обиколка номер 78 дефицитът на победителите бе нараснал в размер на час и 24 минути спрямо лидера, който за кратко бе станал другият прототип на Porsche. В същото време отборът на Джеки Чан в Oreca с номер 38, който в крайна сметка финишира втори, бе с преднина от час, четири минути и 15 секунди.

Най-бързата обиколка (85-ата) на победителите по време на състезанието бе направена за 3:19.782 минути, а зад волана бе Брендън Хартли. Въпреки последния стинт, с който излязоха на първата позиция в края на състезанието, автомобилът нито веднъж не направи обиколка под 3 минути и 20 секунди.

При 112-ата обиколка Porsche с номер 2 изпревари първия лидер – този в най-ниския GTE Am клас, заемайки 35-ата позиция.

20 обиколки по-късно Ърл Бамбер вече бе изпреварил и лидера в GTE Pro клас, до който стигна след 11 други изпреварвания. На 131-ата обиколка той вече заемаше 21-ата позиция.

С 214-ата си обиколка за първи път, откакто бе открит проблема в автомобила, той отново заемаше място в топ 10.

След още 80 обиколки прототипът за първи път смали изоставането си под един час – 59:57.825 минути, заемайки петата позиция в общата подредба.

По време на 319-ата обиколка лидерите от Porsche с номер 1 трябваше да се откажат след техническа повреда, като в този момент автомобилът бе управляван от Андре Лотерер. Той бе инструктиран да докара моментално колата до боксовете, но използвайки единствено енергията от батериите в автомобила. Пътят, който трябваше да измине обаче, бе 12 км. След вторите инструкции той направи многобройни опити да рестартира автомобила, който бе начело в продължение на 164 обиколки и държеше преднина от 13 обиколки спрямо най-близкия си конкурент. В този момент единствената надежда от Porsche за победа бе съсредоточена в прототипа с номер 2.

7:22.854 минути бе изоставането на Porsche с номер 2 от Oreca с номер 38 на Джеки Чан Рейсинг, след като съотборниците им се оттеглиха. От въпросния пасив Porsche спечелиха две минути и половина от пита на Oreca в края на 319-ата обиколка.

Тимът на Джеки Чан остана на върха в продължение на 29 обиколки. Средно по 10 секунди на обиколка Porsche наваксваха спрямо лидерите в клас LMP2.

Изпреварването за първата позиция дойде в 348-ата обиколка благодарение на Тимо Бернхард. 19 часа и 23 минути, след като надеждите им за победа бяха стъпкани, Porsche с номер 2 бяха лидер в "24-те часа на Льо Ман".

Общо 20 обиколки победителите държаха първата позиция за цялото състезание, като всички те бяха именно финалните обиколки. В сравнение с това, въпреки че миналата година Porsche откраднаха победата от Toyota в последната обиколка, преди това имаха 51 обиколки начело.

Тимо Бернхард, Брендън Хартли и Ърл Бамбер донесоха 19-ата победа в историята на Porsche на "Льо Ман". Това бе и третата последователна победа на легендарната френска писта за конструктора, като всяка от тях бе печелена от различен екип.

С успеха си на "Льо Ман" триото вече държи лидерството в класирането при пилотите на световните серии по издръжливост. Тимът пристигна във Франция с изоставане от 17 точки на втората позиция, но си тръгна с актив от 21 точки като лидер, благодарение на факта, че в Льо Ман точките са двойни на останалите кръгове.


Още по темата
АНТОНИЯ СИМОВА
Редактор - отдел "Моторни спортове"
Прочетена 831

Коментирай



Няма коментари.



							
						
Успешните и неуспешните ротации в MotoGP този ... 29 август 2017
В MotoGP този сезон настъпиха редица ротации в отборите, но най-успешният (може би единствен) е този на Маверик Винялес от Suzuki в Yamaha. Младият испанец записа победа миналата година с първия си конструктор, а с ...
Героят на MotoGP Зарко: Да бутам мотора за една ... 11 септември 2017
Героят от вчерашния епизод на MotoGP Йоан Зарко, който буташе мотоциклета си в продължение на метри преди карирания флаг на пистата "Мизано", заяви, че е горд от себе си и решението му е било по-добро от възможността да ...

Левски | Литекс | "А" Група | "Б" Групи | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Класиране

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал