›› Булевард

Световният шампион Шубенков стана баща на момче

Световният шампион на 110 метра с препятствия от Пекин 2015 и носител на две европейски титли в дисциплината (Хелзинки 2012 и Цюрих 2014) Сергей Шубенков стана баща на момче. Съпругата му Анна е родила син с мерки 3230 ...

Виж още
Моторни спортове

Цифрите, които стоят зад победата на Porsche в "24-те часа на Льо Ман"

19 юни 2017 | 16:23 - Обновена
Цифрите, които стоят зад победата на Porsche в "24-те часа на Льо Ман"

Автомобилът на Porsche с номер 2, който престоя повече от час в бокса на производителя в началните часове от тазгодишното издание на "24-те часа на Льо Ман", се завърна на пистата без екипът, съставен от Тимо Бернхард, Бренъдн Хартли и Ърл Бамбер, да загуби желанието си за победа. Може би целта им, когато започнаха да настигат лидерите шест часа след старта на състезанието, е била по-ниска от победа, но 85-ото издание на най-бляскавото състезание от сериите "Льо Ман" затвърди мита, че в автомобилните спортове всеки може да спечели.

Точно час и пет минути победният автомобил се наложи да остане в бокса за смяна на предното окачване след обиколка номер 59. Надеждите за най-високото стъпало на подиума в този момент – 3 часа и половина след старта, изглежаха илюзорни за всички.

"Всичко вървеше добре, но изведнъж нещо в предната част на автомобила се счупи. Екипът върши чудесна работа по колата в момента и за нас главна цел остава да вземем поне точки в класирането при конструкторите", сподели Хартли, докато по автомобила му все още се извършваха поправки.

Общо 19 бяха загубените обиколки за периода, през който автомобилът бе в бокса, спрямо лидера, който в този момент бе фаворитът Toyota с номер 7.

По време на "почивката за пилотите" Porsche с номер 2 се смъкна до 56-ото място в генералното класиране.

Въпреки че общо 11 автомобила се оттеглиха от състезанието, победителите спечелиха само 6 позиции от отборите, които не можеха да продължат. Всяко друго спечелено място бе резултат от изпреварвания на пистата.

На обиколка номер 78 дефицитът на победителите бе нараснал в размер на час и 24 минути спрямо лидера, който за кратко бе станал другият прототип на Porsche. В същото време отборът на Джеки Чан в Oreca с номер 38, който в крайна сметка финишира втори, бе с преднина от час, четири минути и 15 секунди.

Най-бързата обиколка (85-ата) на победителите по време на състезанието бе направена за 3:19.782 минути, а зад волана бе Брендън Хартли. Въпреки последния стинт, с който излязоха на първата позиция в края на състезанието, автомобилът нито веднъж не направи обиколка под 3 минути и 20 секунди.

При 112-ата обиколка Porsche с номер 2 изпревари първия лидер – този в най-ниския GTE Am клас, заемайки 35-ата позиция.

20 обиколки по-късно Ърл Бамбер вече бе изпреварил и лидера в GTE Pro клас, до който стигна след 11 други изпреварвания. На 131-ата обиколка той вече заемаше 21-ата позиция.

С 214-ата си обиколка за първи път, откакто бе открит проблема в автомобила, той отново заемаше място в топ 10.

След още 80 обиколки прототипът за първи път смали изоставането си под един час – 59:57.825 минути, заемайки петата позиция в общата подредба.

По време на 319-ата обиколка лидерите от Porsche с номер 1 трябваше да се откажат след техническа повреда, като в този момент автомобилът бе управляван от Андре Лотерер. Той бе инструктиран да докара моментално колата до боксовете, но използвайки единствено енергията от батериите в автомобила. Пътят, който трябваше да измине обаче, бе 12 км. След вторите инструкции той направи многобройни опити да рестартира автомобила, който бе начело в продължение на 164 обиколки и държеше преднина от 13 обиколки спрямо най-близкия си конкурент. В този момент единствената надежда от Porsche за победа бе съсредоточена в прототипа с номер 2.

7:22.854 минути бе изоставането на Porsche с номер 2 от Oreca с номер 38 на Джеки Чан Рейсинг, след като съотборниците им се оттеглиха. От въпросния пасив Porsche спечелиха две минути и половина от пита на Oreca в края на 319-ата обиколка.

Тимът на Джеки Чан остана на върха в продължение на 29 обиколки. Средно по 10 секунди на обиколка Porsche наваксваха спрямо лидерите в клас LMP2.

Изпреварването за първата позиция дойде в 348-ата обиколка благодарение на Тимо Бернхард. 19 часа и 23 минути, след като надеждите им за победа бяха стъпкани, Porsche с номер 2 бяха лидер в "24-те часа на Льо Ман".

Общо 20 обиколки победителите държаха първата позиция за цялото състезание, като всички те бяха именно финалните обиколки. В сравнение с това, въпреки че миналата година Porsche откраднаха победата от Toyota в последната обиколка, преди това имаха 51 обиколки начело.

Тимо Бернхард, Брендън Хартли и Ърл Бамбер донесоха 19-ата победа в историята на Porsche на "Льо Ман". Това бе и третата последователна победа на легендарната френска писта за конструктора, като всяка от тях бе печелена от различен екип.

С успеха си на "Льо Ман" триото вече държи лидерството в класирането при пилотите на световните серии по издръжливост. Тимът пристигна във Франция с изоставане от 17 точки на втората позиция, но си тръгна с актив от 21 точки като лидер, благодарение на факта, че в Льо Ман точките са двойни на останалите кръгове.


Още по темата
АНТОНИЯ СИМОВА
Редактор - отдел "Моторни спортове"
Прочетена 844

Коментирай



Няма коментари.



							
						

›› Видео

Всичко, което трябва да знаете за новаците в ... 08 март 2018
Сезон 2018 в MotoGP чука на вратата и след малко повече от седмица петима новобранци ще се наредят на стартовата решетка на катарската писта "Лосаил" редом до легенди от ранга на Валентино Роси. Успехите на Йоан Зарко ...
Мартин Чой: Трудно е да опишеш с думи "24 часа на ... 29 април 2018
Звездата ни в мотоциклетния спорт Мартин Чой гостува в предаването „Код Спорт“ по ТВ+. Преди седмица той завърши успешно участието си в надпреварата „24-те часа на Льо Ман“. Състезание, в което ...

Левски | ЦСКА | Лудогорец | Първа лига | Втора лига | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Волейбол | Тенис | Формула 1 | Баскетбол

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?