›› Булевард

Серина Уилямс отново стана булка

Бившата №1 в света Серина Уилямс украси корицата на февруарско-мартенския брой на списание Brides. Американската тенисистка позира пред обектива с две сватбени рокли на своята добра приятелка Донатела Версаче и сподели, ...

Виж още
Формула 1

"От питлейна": Когато четирите гуми във Формула 1 не бяха достатъчни

05 януари 2017 | 15:55 - Обновена
"От питлейна": Когато четирите гуми във Формула 1 не бяха достатъчни

В момента Формула 1 е в официална зимна ваканция - отборите и пилотите си почиват от изтощителния сезон 2016 и се подготвят за следващия, който няма да е по-малко натоварен. Докато тимовете сглобяват новите си болиди, а състезателите публикуват снимки как тренират във фитнеса, ние можем да изпозлваме това време да си спомним за някои забравени моменти от историята на спорта.

Вчера стана ясно кога ще видим новия болид на Мерцедес, а от групичката в тазгодишния топ 3 въпросителна стои единствено пред Ред Бул. И докато си мечтаем как ще изглеждат новите болиди с още по-агресивен дизайн и по-големи аеродинамични крила, нека да се върнем назад във времето, когато ако някой отбор искаше, можеше сам да си добави още гуми на болида.

С четири дребни предни гуми и две огромни задни Tyrrell P34 бе най-запомнящият се и отличителен модел с шест гуми във Формула 1. Компактните предни не губеха сцеплението с пистата, печелейки по-добро аеродинамично съпротивление. Това е първият такъв проект - през 1976 година, а последният е Williams FW08B от 1982 година, който изглеждаше обещаващо, но остава в историята, след като ФИА налага забрана. Тирел пък приключват с нестандартния модел, тъй като Goodyear отказват производство на малки гуми под предлог, че са прекалено заети със стандартните.

През първата си година Tyrrell P34 успява и да запише победа. Мястото е Гран При на Швеция, а реализатор – Джоди Шектър, а на следващата година Патрик Депайе стига с болида до върха на подиума. Двамата пилоти наследиха иконата в отбора сър Джеки Стюарт и Франсоа Север, който катастрофира фатално на тренировка за Гран При на САЩ. Tyrrell P34 е първият и единствен успешен болид с шест гуми, въпреки че Шектър открито заявява, че е направен от остатъци.

Отборът на сър Франк Уилямс създава два различни дизайна на кола с шест гуми във време, когато останалите отбори се фокусират върху турбо двигателите. Уилямс преследват успеха с обратен на Тирел дизайн – четири задни гуми и две предни. Първият модел, базиран на този от 1979 година, се казва FW07D.

Още преди колата да започне тестове в края на 1982 година, тръгват слухове, че ФИА ще забрани шестте гуми. Това не спира отбора, но няколко месеца по-късно новината става реалност. Според доклади FW08B е записвал доста конкурентни времена на тестове. Колко конкурентни обаче, остава мистерия.


Още по темата
АНТОНИЯ СИМОВА
Редактор - отдел "Моторни спортове"
Прочетена 3521

Добави коментар ›› Коментари (1)

СИГУРНИ МАЧ0ВЕ >>>>
(Гост)
1
отговор
05 януари 2017 | 18:21

PROGNOZITE1X2. C0M >>> ВИЖТЕ ТОП 10 НА НАЙ-ЗАЛAГAHИTE МAЧ0BE ВСЕКИ ДЕН !!!! Рейтинг: 0 6


							
						

Формула 1

График на уикенда

Вижте очакваните заплати на пилотите от Ф1 за 2018 23 януари 2018
Детайлите около контрактите на пилотите от Формула 1 са строго пазени, както е и рецептата за Coca Cola, но въпреки това логиката и малко източници от кухнята успяват да структурират стълбицата от най-ниско до ...
Волф: Преди мислех, че между съотборниците трябва ... 22 януари 2018
Шефът на Мерцедес Тото Волф заяви, че след идването на Валтери Ботас в отбора, е променил възгледите си за това какви трябва да са отношенията между двама пилоти в един екип. В интервю Тото обясни, че преди е смятал ...

Левски | Литекс | "А" Група | "Б" Групи | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Класиране

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал