Моторни спортове

10-те най-щури участия на рали Дакар: спечелени басове, пържени картофи и още куриози

21 декември 2017 | 17:00 - Обновена
10-те най-щури участия на рали Дакар: спечелени басове, пържени картофи и още куриози

Рали Дакар е състезание, което тества способностите на пилотите до краен предел. Това са хиляди състезателни километри, високи температури, които далеч не помагат, и пустиня, в която е лесно единствено да се изгубиш. Нормално, най-талантливите и способни пилоти получават и най-мощните машини. Но какво остава за тези, които трябва да изминат около 10 000 километра със... скутер? Той далеч не е единствената щура машина, с която ентусиастите стартират на рали Дакар.

Vespa P200E scooter

През 1980 година, по време на второто издание на рали Дакар, четири ексцентрични личности управляват Vespa P200E scooter наред с мощните мотоциклети на Yamaha и BMW. Вярвате или не, двама от тях успяват да финишират в столицата на Сенегал... въпреки че състезанието е свършило.

Pit bike

През 2009 година чехът Иво Кастан се вдъхновява от състезателите с Vespa и участва на рали Дакар с джобен размер мотор, създаден от части на Honda XL200. Машината има едва 146-кубиков двигател, 14-инчови гуми и тежи 180 кг заедно с пилота. Да, той не успява да стигне до финала, но все пак завършва някои етапи.

The Titan


Огромният Titan е един от най-интересните ексерименти, на които ставаме свидетели на Дакар. Детето чудо на шефа на Audi Sport Емилио Радаели е с Audi 3.0 V6 TDI двигател с два туброкомпресора и с цилиндрично шаси, създадено в Пиемонт. То развива до 300 кс и 650 Нм въртящ момент. За съжаление, The Titan завършва само първия етап на рали Дакар през 2015 година преди да започнат техническите му проблеми. Първият от тях е поправен, но само след 20 километра машината отново спира и този път екипът се отказва.

Renault 4


Двама братя имат малко повече късмет и завършват на пето място с Renault 4 на най-първото състезание в историята на Дакар през 1979 година, когато класирането все още е едно за всичките категории – коли, мотоциклети и камиони. Те обаче не се задоволяват с това и на следващата година завършват с две места по-напред.

Fiat Campagnola


Годината отново е 1979, а цели седем пилоти се доверяват на Fiat Campagnola. Четирима от тях остават едва на 30 километра от крайната цел, а един от екипите е поставен на седмо място в комплексното класиране.

Rolls-Royce Corniche


За Rolls-Royce се говори в мъжки род. Той намери място и когато открихме 11-те най-нестандартни рали автомобили изобщо, така че няма как да не намери място и тук. През 1981 година Тиери де Монтож се хваща на бас със свои приятели, че е способен да се състезава на рали Дакар със своя луксозен Rolls-Royce Corniche. Разбира се, автомобилът се приспособява към условията, които пустинята предоставя. Тиери и приятелите му създават специално купе, което тежи само 80 кг и добавят 4WD система от Toyota. За съжаление, екипът е дисквалифициран, след като е хванат да прави незаконни поправки по автомобила. Под въздействието на алкохола или не Rolls-Royce Corniche попада на Дакар и дисквалифициран или не, басът не е загубен.

Jules II Proto

На Тиери явно му доставя удоволствие това предизвикателство и през 1984 година отново излиза на сцената, но този път по-подготвен. И все пак, колко да е подготвен човек, решил, че може да участва на рали Дакар с Rolls-Royce? Три години по-късно той търси победа на Jules II Proto с шест гуми и 3.5-литров Chevrolet V8 двигател. Името на автомобила идва от парфюма на Christian Dior, който е и спонсор. След нов обещаващ старт обаче Тиери трябва да се откаже след като неговото шаси се чупи на третия етап.

Porsche 959


Porsche са едни от най-труднопобедимите опоненти на асфалт. Извън него обаче не са от най-известните, докато през 1984 година не покоряват и рали Дакар с 911SC, което е модифицирано към условията на Африка. Истината е, че това е изненада дори за Porsche. Окрилени от успеха си, на следващата година те участват с три екипа, каращи Porsche 959, но без проведени предварителни тестове се провалят в ранните етапи на състезанието. На следващата година обаче те отново са първи, че дори и втори. Окупирането на първите две места означава много за Porsche, а факта, че от всичките 488 стартирали състезатели на финала се събират само 67, остава в историята.

 Citröen 2CV

Едни от най-амбициозните участници на рали Дакар се докоснаха до изданието през 2007 година. Те се заемат по работата върху Citröen 2CV, участвал през 1963 година. Техните усилия стигат до 100-те конски сили на автомобила и до третия етап на състезанието.

Chip van


Наградата за най-странното участие на Дакар е редно да отиде при белгиеца Ерв Диерс, чиято задна част на автомобила е използвана за пържене на картофи. Машината всъщност е Toyota, сравнително адаптирана за рали Дакар. Когато екипът се прибира в бивака след първия етап, пилотът и навигаторът му правят вечеря, изпържвайки 7 кг картофи. Да, финишират.

Снимки: Red Bull


Още по темата
АНТОНИЯ СИМОВА
Редактор - отдел "Моторни спортове"
Прочетена 4377

Добави коментар ›› Коментари (1)

marciano49
(Гост)
1
отговор
09 януари 2018 | 15:54

"Едни от най-амбициозните участници на рали Дакар се докоснаха до изданието през 2007 година. Те се заемат по работата върху Citröen 2CV, участвал през 1963 година." И къде точно, е участвал Citröen 2CV през 63та, че не разбрах? Рейтинг: 0 0


							
						
Всичко, което трябва да знаете за новаците в ... 08 март 2018
Сезон 2018 в MotoGP чука на вратата и след малко повече от седмица петима новобранци ще се наредят на стартовата решетка на катарската писта "Лосаил" редом до легенди от ранга на Валентино Роси. Успехите на Йоан Зарко ...
Кубица разкри, че е имал сделка с Ферари за сезон ... 12 юли 2018
Роберт Кубица потвърди, че е подписал договор с Ферари във Формула 1 за сезон 2012 преди да претърпи тежката си катастрофа на рали Андора през 2011 г. Инцидентът бе толкова сериозен, че имаше реална опасност за живота ...

Левски | ЦСКА | Лудогорец | Първа лига | Втора лига | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Волейбол | Тенис | Формула 1 | Баскетбол

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?