Какво разказва опитът в навечерието на Дакар 2017?

Какво разказва опитът в навечерието на Дакар 2017?

На 33-годишна възраст Йоан Бареда е в разцвета на силите си и е готов да атакува най-тежкото състезание в света. 9000 километра за 2 седмици през 3 държави в коренно различни условия е превърнало рали Дакар в най-голямото изпитание за човек и машина от календара на моторните спортове.

С шест надпревари в своята биография и 13 етапни победи в три от тях, Бареда все още не е имал честта да стъпи на заветната почетна стълбичка. Най-големият производител на мотоциклети в света – Honda, за трети път ще опита късмета си в Южна Америка, но този път заедно с испанеца, който е готов да повтори стъпките на сънародника си Нани Рома и да даде на лудата по моторите нация още един повод за гордост.

След броени дни повечето отбори ще напуснат базите си в Европа, за да прекосят Атлантическия океан и да предприемат едно от най-трудните предизвикателства в своите кариери. Преди да тръгне за старта в Парагвай Йоан Бареда отдели няколко минути, за да разкаже за целите и очакванията си в това издание на Рали Дакар.

"По-ентусиазиран съм от всякога, защото свършихме адски много работа. Нямам търпение вече да съм на старта. Беше странна година за тима. Направихме много важни промени, една от които бе да върнем HRC обратно в Япония, за да имаме мотора, който ни трябва. Наблегнахме върху надеждността и навъртяхме много километри. Сменихме логистиката на отбора и наехме нов персонал с ценен опит, който може би ни липсваше".

На въпроса притеснен ли е от маршрута, Йоан отговяра: "Тази година с Боливия и няколко етапа подред с голяма денивелация ще е различно от преди. Ще е важно да контролирам износването на мотора, както и своето собствено. Навигацията ще е сложна и съм сигурен, че теренът ще ни изцеди до краен предел. Трябва да сме много концентрирани и фокусирани, за да останем в играта".

"В последните години бяхме силни и конкурентоспособни, така че не сме променили подготовката много. Разбира се, старая се да съм по-силен физически, защото по природа съм кльощав и ми трябват мускули, за да се справя с натоварването. Имали сме много добри машини досега, затова не мога да кажа, че тази е по-добра от другите, но се надявам да е по-безопасна и надеждна. Това е основната задача. Не мога да кажа, че този мотор има големи предимства пред останалите, но в сравнение с 2016-а има много повече километри зад гърба си".

Как оценява конкуренцията вътре в самия отбор и годините натежават ли вече: "Ако искаш да спечелиш Дакар трябва да победиш всички. Атмосферата между нас е добра и знам, че когато нещата се усложнят ще се подкрепяме. Да се движим в пакет е предимство и мисля, че в този екип можем да го направим и то в челото на колоната. С толкова много KTM машини човек се чувстваше малко изолиран, но това вече няма да е така. Със сигурност ми минава през акъла, че годините стават доста, но аз съм горд с работата, която свърших през последните няколко сезона и всичко, което постигнахме като отбор. Просто трябва да вярвам в това, което сме свършили. Всяка година идват млади и бързи пилоти, с които трябва де се съобразявам. Възрастта може да е недостатък, но опитът е голямо предимство и мисля, че годините между 33 и 36 са най-добри за това рали". 

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти