Suzuki Baleno, което мечтае да е перфектният ти хечбек

Suzuki Baleno, което мечтае да е перфектният ти хечбек

Един ден главният инженер на Suzuki събрал своите подчинени и им е поставил простичка задача: "Направете идеалния хечбек". Обяснил им, че трябва да е кола, приятна за каране и отговаряща на нуждите на днешните потребители. Поставил им следните изисквания: комфорт, дизайн, удобство, маневреност, представяне и ефективност на гориво. Въпросният шеф се казвал Кунихико, а колата, която се появила в последствие, Baleno.

Един ден главният инженер на Suzuki събрал своите подчинени и им е поставил простичка задача: "Направете идеалния хечбек". Обяснил им, че трябва да е кола, приятна за каране и отговаряща на нуждите на днешните потребители. Поставил им следните изисквания: комфорт, дизайн, удобство, маневреност, представяне и ефективност на гориво. Въпросният шеф се казвал Кунихико, а колата, която се появила в последствие, Baleno.

Дебютът й беше през септември миналата година на изложението в Париж, а през май 2016 Baleno дойде и в София. И понеже днес никой няма време за дълги описания, ето няколко важни неща, които трябва да знаете за нея: стъпва на ново поколение по-лека платформа, има 1.0-литров 3-цилиндорв турбо двигател BOOSTERJET технологията, позната от Vitara S (и 1.2 duajet, но за него няма да говорим, защото сега сме в ерата на трите цилиндъра), 5 места за цели 5 човека (разстоянието от 805 мм между основите на предната седалка и задната седалка дава може би един от най-добрите в класа простор за колената на пътниците), голям тъчскрийн (защото днес не може да нямаш), огромен багажник и много системи за сигурност. Сега остава да потърсим отговора на въпроса какъв е идеалният хечбек и може ли Baleno да получи тази титла.

Дебютът й беше през септември миналата година на изложението в Париж, а през май 2016 Baleno дойде и в София. И понеже днес никой няма време за дълги описания, ето няколко важни неща, които трябва да знаете за нея: стъпва на ново поколение по-лека платформа, има 1.0-литров 3-цилиндорв турбо двигател BOOSTERJET технологията, позната от Vitara S (и 1.2 duajet, но за него няма да говорим, защото сега сме в ерата на трите цилиндъра), 5 места за цели 5 човека (разстоянието от 805 мм между основите на предната седалка и задната седалка дава може би един от най-добрите в класа простор за колената на пътниците), голям тъчскрийн (защото днес не може да нямаш), огромен багажник и много системи за сигурност. Сега остава да потърсим отговора на въпроса какъв е идеалният хечбек и може ли Baleno да получи тази титла.

Хечбекът е градска кола, която поне веднъж в годината трябва да може да стига до морето, пренасяйки багажа на двама възрастни и едно-две деца. Не може да си позволява да харчи над 6.9л/100 км, да няма така наречената "информационно-развлекателна система", която да се свързва веднага с телефона ни още с отварянето на вратата, и да няма повече екстри, отколкото ни трябват всъщност. Понятието "хечбек" започва да се употребява през 70-те, а представителите на класа са навсякъде и по много. Днес средностатистическият клиент е пред огромната дилема на коя марка да даде мъчно изкараните си пари, за да мести семейството си в пространството на ръба на удобството, защото всички му представят хечбека си като "най-страхотния, невероятен и великолепен". Затова, когато Suzuki казаха, че Baleno е идеалният, се почувствахме длъжни да поспорим.

Хечбекът е градска кола, която поне веднъж в годината трябва да може да стига до морето, пренасяйки багажа на двама възрастни и едно-две деца. Не може да си позволява да харчи над 6.9л/100 км, да няма така наречената "информационно-развлекателна система", която да се свързва веднага с телефона ни още с отварянето на вратата, и да няма повече екстри, отколкото ни трябват всъщност. Понятието "хечбек" започва да се употребява през 70-те, а представителите на класа са навсякъде и по много. Днес средностатистическият клиент е пред огромната дилема на коя марка да даде мъчно изкараните си пари, за да мести семейството си в пространството на ръба на удобството, защото всички му представят хечбека си като "най-страхотния, невероятен и великолепен". Затова, когато Suzuki казаха, че Baleno е идеалният, се почувствахме длъжни да поспорим.

Suzuki Baleno 

Suzuki Baleno 

21 Suzuki Baleno 21 Suzuki Baleno
Стилът е "Liquid Flow", очите са LED, a отзад има малък спойлер. И като заговорихме за задницата, тя е първият намек, че Baleno може би няма да е поредната "пластмасова сапунерка". Отвътре всичко изглежда чисто и подредено - сякаш вече си сядал в тази кола и знаеш кое къде е независимо, че я виждаш за първи път. Има голям цветен LCD дисплей в таблото, от който шофьорът получава достатъчно информация, дори малко излишна като G-force, въртящ момент и използвана мощност. И като заговорихме за представяне - 112 кс при 5,500 об.мин, 170 Нм и ускорение от 0 до 100 км/ч за 11 секунди с 935 кг на гърба. Има дискови спирачки (при по-високото ниво на оборудване), макферсон отпред и торсионна греда отзад, 37-литров резервоар, а в най-добрия случай багажникът побира 1085 литра. Цените в България започват от 22 500 лв, но за 1-литровия двигател с 5-степенна ръчна ще трябва да дадете 26 390 лв. В графата с екстри си струва да се отбележи асистентът при потегляне по наклон (но пък за него изискването е автоматична трансмисия), HID фарове с интегрирани LED светлини и климатроник. Иначе базовото оборудване включва bluetooth, кожен волан, LED дневни светлини с функция "Изпрати ме до вкъщи" (не изгасват веднага, когато паркираш), странични огледала в цвета на купето и Radar Brake Support система, която друг модел в този клас няма. Тя разпознава, когато пред автомобила има неподвижно препятствие и в зависимост от ситуацията сигнализира водача на няколко нива и може напълно да спре колата.
Стилът е "Liquid Flow", очите са LED, a отзад има малък спойлер. И като заговорихме за задницата, тя е първият намек, че Baleno може би няма да е поредната "пластмасова сапунерка". Отвътре всичко изглежда чисто и подредено - сякаш вече си сядал в тази кола и знаеш кое къде е независимо, че я виждаш за първи път. Има голям цветен LCD дисплей в таблото, от който шофьорът получава достатъчно информация, дори малко излишна като G-force, въртящ момент и използвана мощност. И като заговорихме за представяне - 112 кс при 5,500 об.мин, 170 Нм и ускорение от 0 до 100 км/ч за 11 секунди с 935 кг на гърба. Има дискови спирачки (при по-високото ниво на оборудване), макферсон отпред и торсионна греда отзад, 37-литров резервоар, а в най-добрия случай багажникът побира 1085 литра. Цените в България започват от 22 500 лв, но за 1-литровия двигател с 5-степенна ръчна ще трябва да дадете 26 390 лв. В графата с екстри си струва да се отбележи асистентът при потегляне по наклон (но пък за него изискването е автоматична трансмисия), HID фарове с интегрирани LED светлини и климатроник. Иначе базовото оборудване включва bluetooth, кожен волан, LED дневни светлини с функция "Изпрати ме до вкъщи" (не изгасват веднага, когато паркираш), странични огледала в цвета на купето и Radar Brake Support система, която друг модел в този клас няма. Тя разпознава, когато пред автомобила има неподвижно препятствие и в зависимост от ситуацията сигнализира водача на няколко нива и може напълно да спре колата.

Може би трябва да отбележим и SHVS, хибридният вариант на 1.2-литровият DUALJET с 90 кс., който използва интегриран генератор, помагащ на мотора при стартиране и ускоряване. Той прави ток при регенеративното спиране и ползва литиево-йонна батерия, поставена под предната седалка. Този вариант има още и старт/стоп функция, която позволява плавно и тихо рестартиране на двигателя и се предлага само с 5-степенна механична скоростна кутия.

Може би трябва да отбележим и SHVS, хибридният вариант на 1.2-литровият DUALJET с 90 кс., който използва интегриран генератор, помагащ на мотора при стартиране и ускоряване. Той прави ток при регенеративното спиране и ползва литиево-йонна батерия, поставена под предната седалка. Този вариант има още и старт/стоп функция, която позволява плавно и тихо рестартиране на двигателя и се предлага само с 5-степенна механична скоростна кутия.

Baleno се предлага в три нюанса сиво, два на синьо, черно, бяло и червено. Колкото до отговора на въпроса дали това е идеалният хечбек, отговорът е изненадващо положителен - може би да. Защото 3-цилиндровият двигател е послушен, защото дизайнът не е подтискащ, защото седалките са удобни, защото в града не ти трябва нищо повече.

Baleno се предлага в три нюанса сиво, два на синьо, черно, бяло и червено. Колкото до отговора на въпроса дали това е идеалният хечбек, отговорът е изненадващо положителен - може би да. Защото 3-цилиндровият двигател е послушен, защото дизайнът не е подтискащ, защото седалките са удобни, защото в града не ти трябва нищо повече.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти