Един ден главният инженер на Suzuki събрал своите подчинени и им е поставил простичка задача: "Направете идеалния хечбек". Обяснил им, че трябва да е кола, приятна за каране и отговаряща на нуждите на днешните потребители. Поставил им следните изисквания: комфорт, дизайн, удобство, маневреност, представяне и ефективност на гориво. Въпросният шеф се казвал Кунихико, а колата, която се появила в последствие, Baleno.
Един ден главният инженер на Suzuki събрал своите подчинени и им е поставил простичка задача: "Направете идеалния хечбек". Обяснил им, че трябва да е кола, приятна за каране и отговаряща на нуждите на днешните потребители. Поставил им следните изисквания: комфорт, дизайн, удобство, маневреност, представяне и ефективност на гориво. Въпросният шеф се казвал Кунихико, а колата, която се появила в последствие, Baleno.
Дебютът й беше през септември миналата година на изложението в Париж, а през май 2016 Baleno дойде и в София. И понеже днес никой няма време за дълги описания, ето няколко важни неща, които трябва да знаете за нея: стъпва на ново поколение по-лека платформа, има 1.0-литров 3-цилиндорв турбо двигател BOOSTERJET технологията, позната от Vitara S (и 1.2 duajet, но за него няма да говорим, защото сега сме в ерата на трите цилиндъра), 5 места за цели 5 човека (разстоянието от 805 мм между основите на предната седалка и задната седалка дава може би един от най-добрите в класа простор за колената на пътниците), голям тъчскрийн (защото днес не може да нямаш), огромен багажник и много системи за сигурност. Сега остава да потърсим отговора на въпроса какъв е идеалният хечбек и може ли Baleno да получи тази титла.
Дебютът й беше през септември миналата година на изложението в Париж, а през май 2016 Baleno дойде и в София. И понеже днес никой няма време за дълги описания, ето няколко важни неща, които трябва да знаете за нея: стъпва на ново поколение по-лека платформа, има 1.0-литров 3-цилиндорв турбо двигател BOOSTERJET технологията, позната от Vitara S (и 1.2 duajet, но за него няма да говорим, защото сега сме в ерата на трите цилиндъра), 5 места за цели 5 човека (разстоянието от 805 мм между основите на предната седалка и задната седалка дава може би един от най-добрите в класа простор за колената на пътниците), голям тъчскрийн (защото днес не може да нямаш), огромен багажник и много системи за сигурност. Сега остава да потърсим отговора на въпроса какъв е идеалният хечбек и може ли Baleno да получи тази титла.
Хечбекът е градска кола, която поне веднъж в годината трябва да може да стига до морето, пренасяйки багажа на двама възрастни и едно-две деца. Не може да си позволява да харчи над 6.9л/100 км, да няма така наречената "информационно-развлекателна система", която да се свързва веднага с телефона ни още с отварянето на вратата, и да няма повече екстри, отколкото ни трябват всъщност. Понятието "хечбек" започва да се употребява през 70-те, а представителите на класа са навсякъде и по много. Днес средностатистическият клиент е пред огромната дилема на коя марка да даде мъчно изкараните си пари, за да мести семейството си в пространството на ръба на удобството, защото всички му представят хечбека си като "най-страхотния, невероятен и великолепен". Затова, когато Suzuki казаха, че Baleno е идеалният, се почувствахме длъжни да поспорим.
Хечбекът е градска кола, която поне веднъж в годината трябва да може да стига до морето, пренасяйки багажа на двама възрастни и едно-две деца. Не може да си позволява да харчи над 6.9л/100 км, да няма така наречената "информационно-развлекателна система", която да се свързва веднага с телефона ни още с отварянето на вратата, и да няма повече екстри, отколкото ни трябват всъщност. Понятието "хечбек" започва да се употребява през 70-те, а представителите на класа са навсякъде и по много. Днес средностатистическият клиент е пред огромната дилема на коя марка да даде мъчно изкараните си пари, за да мести семейството си в пространството на ръба на удобството, защото всички му представят хечбека си като "най-страхотния, невероятен и великолепен". Затова, когато Suzuki казаха, че Baleno е идеалният, се почувствахме длъжни да поспорим.
Може би трябва да отбележим и SHVS, хибридният вариант на 1.2-литровият DUALJET с 90 кс., който използва интегриран генератор, помагащ на мотора при стартиране и ускоряване. Той прави ток при регенеративното спиране и ползва литиево-йонна батерия, поставена под предната седалка. Този вариант има още и старт/стоп функция, която позволява плавно и тихо рестартиране на двигателя и се предлага само с 5-степенна механична скоростна кутия.
Може би трябва да отбележим и SHVS, хибридният вариант на 1.2-литровият DUALJET с 90 кс., който използва интегриран генератор, помагащ на мотора при стартиране и ускоряване. Той прави ток при регенеративното спиране и ползва литиево-йонна батерия, поставена под предната седалка. Този вариант има още и старт/стоп функция, която позволява плавно и тихо рестартиране на двигателя и се предлага само с 5-степенна механична скоростна кутия.
Baleno се предлага в три нюанса сиво, два на синьо, черно, бяло и червено. Колкото до отговора на въпроса дали това е идеалният хечбек, отговорът е изненадващо положителен - може би да. Защото 3-цилиндровият двигател е послушен, защото дизайнът не е подтискащ, защото седалките са удобни, защото в града не ти трябва нищо повече.
Baleno се предлага в три нюанса сиво, два на синьо, черно, бяло и червено. Колкото до отговора на въпроса дали това е идеалният хечбек, отговорът е изненадващо положителен - може би да. Защото 3-цилиндровият двигател е послушен, защото дизайнът не е подтискащ, защото седалките са удобни, защото в града не ти трябва нищо повече.