Ферари: Изоставането ни спрямо Мерцедес е една десета

Ферари: Изоставането ни спрямо Мерцедес е една десета

Спортният директор на Ферари във Формула 1 - Маурицио Аривабене вярва, че разликата между неговия отбор и Мерцедес е само една десета, въпреки доминиращата победа на Розберг в Китай.

Нико спечели своята трета поредна победа от началото на сезона в Шанхай, която бе подпомогната от удара между Фетел и Райконен в завой номер 1. Ден преди състезанието в квалификацията, от Ферари пропуснаха възможността да класират една от своите коли на първа редица, защото Даниел Рикардо от Ред Бул зае втората позиция, оставяйки двете коли на Ферари зад себе си. Все пак Себастиан и Кими успяха да се възстановят след удара в състезанието и заеха съответно втора и пета позиции на финала, но Аривабене заяви, че за Мерцедес е нямало да бъде никак лесен уикенда, ако не се бяха случили проблемите в първи завой:

"В квалификацията имахме нужната скорост да се целим в полпозишън. По наши сметки установихме, че изоставаме от Мерцедес със само една десета, което е разлика, която може да бъде преодоляна с едно финално максимално натискане от страна на нашите пилоти. Но това не се случи в крайна сметка", заяви Маурицио.

Той добави, че и двамата пилоти на отбора работят много здраво, за да приближат максимално отбора до съперниците от Мерцедес и лично поздрави Фетел за решението да изпревари двете по-бавни коли пред него метри преди да влязат в бокса: "И Себ, и Кими работят много здраво, редовно са в Маранело, и прекарват много време с инженерите си. В квалификацията допуснаха грешки, но в състезанието се справиха много добре. Също така искам да поздравя Фетел за изпреварването му на двете коли в алеята преди боксовете. Той доказа ясно, защо заплатата му е по-висока от тази на Карлос Сайнц".

ГП на Китай бе първото състеазние, в което Ферари успяха да закарат и двете си коли до финала, след като преди това в Австралия и Бахрейн поне една от тях не успяваше да завърши. Аривабене добави, че е нормално надеждността на колата да е пострадала и да не е на най-високо ниво, защото от отбора са били концентрирани максимално върху представянето и темпото на колата, по време на зимната подготовка:

"Колата ни е много добра. Когато планирахме проекта за сезон 2016 през миналата година, имахме на разположение два избора: да работим повече върху издръжливостта или да се концентрираме върху представянето и скоростта. В нашия случай най-важното бе да работим в посока настигането на Мерцедес, така че избрахме втората опция. Мерцедес от друга страна имаха възможността да се концентрират върху издръжливостта на болида си, защото силното представяне вече бе налично. Много добре знаем, че поехме риск, като се концентрирахме максимално върху състезателното представяне на колата, но така стоят нещата".

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg

 

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти