›› Анкета

Ще премине ли един ден Люис Хамилтън от Мерцедес във Ферари?

›› Булевард

Синът на Пиронкова тръгна по нейните стъпки (снимка)

Цвети Пиронкова прави бебето тенисист още отсега. Малкият Александър е запален по тенис ракетите и определено върви по стъпките на талантливата си майка, пише "Телеграф".Цвети сподели снимка с малчугана, който вече е на ...

Виж още
Формула 1

Хамилтън безгрешен в Унгария

05 август 2007 | 16:40
Хамилтън безгрешен в Унгария

Пилотът на Макларън-Мерцедес Люис Хамилтън спечели великолепна победа в състезанието на пистата “Хунгароринг” за Гран при на на Унгария, 11-ти кръг от световния шампионат във Формула 1. Британецът водеше през цялото време на надпреварата и спечели нови 10 точки в актива си. Втори финишира Кими Райконен (Ферари). Трети и четвърти завършиха съответно Ник Хайдфелд (БМВ-Заубер) и Фернандо Алонсо (Макларън-Мерцедес). Вторият болид на Ферари в лицето на Фелипе Маса остана на 13-та позиция. Пети и шести останаха съответно Роберт Кубица (БМВ-Заубер) и Ралф Шумахер (Тойота). Десетката допълниха още: Нико Розберг (Уилямс-Тойота), Хейки Ковалайнен (Рено), Марк Уебър (Ред Бул) и Ярно Трули (Тойота).


Уикендът в Унгария ще се запомни, като един от най-скандалните за годината, след като комисарите на ФИА отнеха пол-позшъна на Фернандо Алонсо, заради странната ситуация с неговия съотборник Хамилтън в последните минути на квалификацията вчера.


На старта Хамилтън се изстреля напред и поведе колоната. Кими тръгна също добре и успя да мине пред започналия надпреварата от втора позиция Хайдфелд. По-назад Алонсо се опита да мине напред, но бе изпреварен от Кубица и се смъкна с още една позиция - седми. За разлика от други години този път на първия завой нямаше инциденти, а класирането след 1-та обиколка изглеждаше така: 1.Хамилтън, 2.Райконен, 3.Хайдфелд, 4.Розберг, 5.Ралф Шумахер, 6.Кубица, 7.Алонсо, 6.Уебър и др.

Алонсо се бореше с по-бавните автомобили на своите конкуренти, но в края на 2-та обиколка колата му занесе на последния завой и испанецът бе минат от Марк Уебър. В средата на колоната, стартиралият 14-ти Маса се смъкна до незавидната 16-та позиция, след като на един от завоите излезе в страни от пистата и бе изпреварен от Антъни Дейвидсън (Супер Агури). Сакон Ямамото (Спайкър) пък се заби в предпазните огради и отпадна безславно в първото си състезание от много време.

Алонсо изпревари Уебър още в следващия тур на първия завой и си върна седмата позиция. Фернандо бе доста агресивен и обиколка по-късно изпревари и Кубица. Така световният шампион се озова на позицията на която и стартира – шести. Напред лидерът Хамилтън отвори разлика на Райконен, който от своя страна водеше с около 3 секунди на Хайдфелд.

Нещата на пистата се поуспокоиха и състезанието влезе в познат ритъм. Райконен на моменти показваше по-добри времена от Хамилтън, но за сега не успяваше да го настигне. Към 10-та обиколка класирането в топ 6 бе без промени: 1.Хамилтън, 2.Райконен (+4 секунди), 3.Хайдфелд (+11 сек.), 4.Розберг (+17 сек.), 5.Р.Шумахер (+19 сек.), 6.Алонсо (+21 секунди) и др.

 Първите спирания в бокса започнаха след 17-та обиколка, като последователно в рамките на 3 обиколки пита посетиха: Алонсо, Хайдфелд, Ралф Шумахер, Розберг, Хамилтън и Райконен. Люис и Кими влязоха едновременно, кото спирането на финландеца бе почти 2 секунди по-бързо от това на британеца. Алонсо също направи по-дълъг стоп и зареди гориво за 30 обиколки.

Към 20-та обиколка Маса вече бе 14-ти, но трудно удържаше колата си на пистата. Ковалайнен и Култард все още не бяха влизали в бокса и се движеха съответно четвърти и шести. Хейки бе със счупен нос на болида си, но се движеше много добре.

 В 25-та обиколка Кими започна да настига лидера Хамилтън и разликата между тях се намали на само 1,5 секунди. Отново битка между Макларън и Ферари. В този момент Култард и Ковалайнен също спряха в бокса за първи път и класирането изглеждаше така: 1.Хамилтън, 2.Райконен, 3.Хайдфелд, 4.Розберг, 5.Кубица, 6.Р.Шумахер, 7.Алонсо, 8.Уебър и др. С добра тактика Кубица се бе промъкнал пред Р.Шумахер и Алонсо. Така световният шампион се движеше седми. Алонсо бе близо до малкия Шуми, но за сега не можеше да го настигне и атакува.

В 32-та обиколка четвъртия Розберг влезе в бокса за втори път. Екипът на Уилямс-Тойота бе избрал стратегия с три спирания. Райконен бе точно зад Хамилтън и само метри деляха двата автомобила.
 На края на старт-финалната права един от автомобилите на Супер Агури засече лидера Хамилтън и британеца недоволстваше в кокпита си. По-назад Алонсо допусна грешка и излезе извън пистата, но успя да се върне обратно и да запази позицията си.


В 35-та обиколка 14-ия Маса спря в бокса за първи път, като неговите инженери може би бяха избрали стратегия с един стоп. Бразилецът излезе точно пред застигналия го с една обиколка Хамилтън. Плътно зад тях бе Райконен. Така се повтори ситуацията от Гран при на Европа преди две седмици, когато Люис бе настигнат от Маса с една обиколка. Фелипе бе доста бърз и остана пред Хамилтън няколко обиколки. Люис бе в “сандвича” на Ферари, но нямаше какво да направи. След това, обаче Маса пропусна пред себе си лидерите и не попречи по никакъв начин на своя съперник от Макларън.

В 40-та обиколка пилотите на БМВ-Заубер посетиха за втори път бокса. Петият вече Алонсо продължаваше да се бори с четвъртия Р.Шумахер. Три тура по-късно Райконен също направи решителния си втори стоп. Предстоеше и влизане на Хамилтън. Дали новата звезда на Формула 1 щеше да запази позицията си ? Предстоеше ключовият момент за победата .... Хамилтън срещу Райконен !

22 обиколки преди финала Ралф влезе в боска и освободи пистата за Алонсо. Може би и Фернандо щеше да се възползва от този момент ?

Хамилтън направи втория си стоп, но се появи на пистата далеч пред Райконен. Люис отново поведе убедително колоната. Алонсо също смени гуми за втори път и изпревари Ралф Шумахер. Изненадващо Маса също мина през пита за втори път и разсея подозренията за стратегия с едно спиране.

Така 18 обиколки преди финала класирането изглеждаше така: 1.Хамилтън, 2.Райконен, 3.Хайдфелд, 4.Алонсо. 5.Кубица и др. С по-добрата си стратегия Фернандо вече бе 4-ти. Испанецът се придвижи по-напред, тъй като отборите на БМВ-Заубер и Уилямс бяха избрали стратегия с три спирания, а Алонсо бе само с 2.

16 обиколки преди финала Хайдефлд влезе за трети път в бокса и се върна пети на трасето. Райконен се движеше зад изостаналия с един тур Култард и на последния завой за кратко излезе извън пистата. Това обаче не попречи на Кими да настигне отново Хамилтън и да се залепи зад него. До финала оставаха само 13 обиколки ! Отново борба между Ферари и Макларън. Малко зад тях третият Хайдфелд бе притискан от Алонсо.

9 обиколки преди финала, Хамилтън продължаваше да води в Унгария под неспирните атаки на Райконен. Алонсо атакуваше третия Хайдфелд, а Маса бе 13-ти и се бореше с Фисикела. До финала позициите на лидерите се запазиха и Хамилтън записа поредната си победа във Формула 1.

Във временното класиране Хамилтън има вече 80 точки срещу 73 точки за Алонсо. Райконен е три в подреждането с 60 точки, а Маса е само на 1 точка зад него. При конструкторите, след наказанието на ФИА да не два точки на Макларън, британците продължават да с 138 точки, а вторите Ферари с 119 точки.

Минути преди края на състезанието стана ясно, че стюардите на ФИА са забранили на Макларън да приберат трофея при конструкторите, който се дава заедно с тези на пилотите на почетната стълбичка.

Следващият старт е за Голямата награда на Турция на 26 август.



Резултатите от Гран при на Унгария вижте ТУК!

Класирането при пилотите вижте ТУК!


Класирането при конструкторите вижте ТУК!

 


 

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg

 


Още по темата
SPORTAL.BG
Спортни новини
Прочетена 2720

Коментирай



Няма коментари.



							
						

Формула 1

График на уикенда

Фетел промени болида на Ферари по свой вкус и ... 11 април 2018
Себастиан Фетел много добре знаеше, че победата при откриването на шампионата в Австралия преди две седмици бе дошла с голяма доза шанс. Четирикратният световен шампион го призна още при награждаването на подиума и още ...
Кубица разкри, че е имал сделка с Ферари за сезон ... 12 юли 2018
Роберт Кубица потвърди, че е подписал договор с Ферари във Формула 1 за сезон 2012 преди да претърпи тежката си катастрофа на рали Андора през 2011 г. Инцидентът бе толкова сериозен, че имаше реална опасност за живота ...

Левски | ЦСКА | Лудогорец | Първа лига | Втора лига | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Волейбол | Тенис | Формула 1 | Баскетбол

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?