›› Анкета

Ще бъде ли Райконен достатъчно силен да се бори за титла във Ф1 през 2018?

›› Булевард

Манчестър Юнайтед навлиза в света на модата

Манчестър Юнайтед стана поредният футболен клуб, който навлиза активно в света на модата. “Червените дяволи” пуснаха колекция за фенове, създадена съвместно с американската марка “True Religion”, ...

Виж още
Формула 1

Бриаторе: Макларън тръгнаха силно, защото разполагаха с данните на Ферари

04 август 2007 | 14:09
Бриаторе: Макларън тръгнаха силно, защото разполагаха с данните на Ферари

Шефът на Рено Флавио Бриаторе започна обширна медийна атака срещу отбора на Макларън, като италианецът предлага британците да бъдат изключени от шампионата. Бриаторе смята, че Макларън са разполагали с конфиденциалната информация на Ферари още от началото на годината, въпреки че британците казват, че за първи път са разбрали за документите едва през март. "Миналата зима повтарях какви късметлии са в Макларън, за да се адаптират толкова бързо към гумите Бриджстоун. Аз съм късметлия човек, така че защо пък и другите да нямат късмет, коментира Флавио. – Да, но от друга страна пък, ние бяхме в абсолютна криза. Отказването на Мишлен от спорта бе голям удар за нас."

 

"Очевидно е, че Макларън разполагаха с данните за разпределянето на тежестта в болидите от Ферари – отбор който използва Бриджстоун от почти десет години. Само тази единствена страница от досието щеше да ни спести ценно време и щяхме да намерим правилното решение незабавно."

 

Бриаторе обаче не отрече, че подходът на работа в екипа му в пресезонната подготовка е бил неправилен. "Направихме грешка, като фокусирахме вниманието си върху развитието на болида ни във въздушния тунел. Отне ни един месец, за да нагласим всичко на ново, спрямо новите параметри на гумите. Не трябва да забравяме, че ни бяха отнети и още два месеца, и то именно благодарение на Рон Денис – той бе човекът, който протестираше срещу нашите специални амортисьори през миналия сезон. Той не е светецът, за който се изкарва в изказванията си."

 

"Аз не съм съдия и не мога да налагам наказания. Просто прочетете правилата – за притежание на интелектуална собственост по нерегламентирани начини, наказанието е изключване от шампионата. Аз също ще подам жалба, тъй като смятам, че нашият отбор е ощетен. Ще присъстваме на заседанието на Апелативния съд на ФИА, защото шпионския скандал ни засяга. Според мен шампионатът е компрометиран. Един отбор има нечестно предимство спрямо останалите. Това засяга всички във Формула 1."

 

Мачото не спести критиките си и към "звездите" във Формула 1 през последните месеци Майк Кулън от Макларън и Найджъл Степни от Ферари, които се водят за родителите на тази сага. "Някои механици и инженери трябва да се молят на щастливата звезда, която им е дала късмета, с който са станали част от Формула 1. Кулън и Степни направиха цяло богатство – изглежда обаче, че то не им бе достатъчно. Те трябва да бъдат изхвърлени моментално", допълни Бриаторе.

На въпрос дали в Рено имат някаква система, която да предотврати изтичането на секретна информация от тима Бриаторе отговори: “Имаме аларми, които ни казват, ако някой проникне в нашата система, но естествено не можем да предотвратим всичко. Ако наш механик премине в друг отбор, той ще вземе нещо със себе си. Една страница ще е ОК, но повече е напълно нелегално. Ще ви дам един пример. Не можехме да разберем как така автомобилите на Хонда спираха в бокса по време на състезания когато си поискат. Тогава взех на работа двама от техните инженери и разбрах, че японците имат двоен резервоар."

"Ще бъде много добре, ако отборите сами изработят правилата във Формула 1, а ФИА само ги контролира. За съжаление сега това не е възможно. Екипите никога не могат да се разберат помежду си, и решенията се взимат от по-малките тимове, които имат решаващ глас."

"През 2008 година би трябвало да използваме Стандартна електронна система (ECU) разработена от Макларън и Майкрософт. Ние обаче не я искаме. Ще протестираме срещу това решение на ФИА. Защо трябва да даваме информация на Рено на Макларън? Не те създават нашите коли", завърши Флавио.

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg

 

ТРАЯН САРАФОВ


Още по темата
SPORTAL.BG
Спортни новини
Прочетена 1405

Коментирай



Няма коментари.



							
						

Формула 1

График на уикенда

Фетел промени болида на Ферари по свой вкус и ... 11 април 2018
Себастиан Фетел много добре знаеше, че победата при откриването на шампионата в Австралия преди две седмици бе дошла с голяма доза шанс. Четирикратният световен шампион го призна още при награждаването на подиума и още ...
Кубица разкри, че е имал сделка с Ферари за сезон ... 12 юли 2018
Роберт Кубица потвърди, че е подписал договор с Ферари във Формула 1 за сезон 2012 преди да претърпи тежката си катастрофа на рали Андора през 2011 г. Инцидентът бе толкова сериозен, че имаше реална опасност за живота ...

Левски | ЦСКА | Лудогорец | Първа лига | Втора лига | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Волейбол | Тенис | Формула 1 | Баскетбол

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?