››   Анкета

Кой ще спечели Гран При на Испания?

›› Булевард

Бременна ли е приятелката на Кристиано?

Голямата звезда на "Реал Мадрид" и световния футбол Кристиано Роналдо за първи път се показа с приятелката си Джорджина Родригес. Връзката между двамата е публична тайна от няколко месеца, но досега двамата не се ...

Виж още

Авто Мания

Новият Opel Astra: изключителна аеродинамика за по-добра ефективност (Видео)

05 август 2015 | 12:54
Новият Opel Astra: изключителна аеродинамика за по-добра ефективност (Видео)
Лек, по-икономичен и по-динамичен - новият Opel Astra представлява огромна крачка в развойната работа и развитието на модела и е фокусиран върху максималната ефективност. Дизайнът и архитектурата на автомобила поставят нови стандарти по отношение на аеродинамиката и продължават традиционно силните страни на Opel - когато Kadett E GSi е представен през 1984 година, той е най-аеродинамично ефективният седан в света с коефициент на обтекаемост (cd) 0.30. Изключителната аеродинамика е сериозна предпоставка за намаляване на разхода на гориво - още едно от силните качества на Opel. 

Важно предимство на новата Astra е, че е много по-компактна от своя предшественик. Тя е с около 2.5 сантиметра по-ниска и с 0.5 по-тясна, а към това се добавят и „по-стройни" колела. Но за да може автомобилът да бъде колкото може по-обтекаем са необходими и високо качество на изработка, прецизност и разбира се внимание към детайла. Инженерите са обърнали специално внимание на линията на покрива, третата колонка и подподовата конструкция. Резултатът говори сам по себе си: новият компактен клас на Opel е сред най-аеродинамично ефективните модели в своя клас с коефициент на обтекаемост едва 0.285.

"Направихме новата Astra по-аеродинамична отвсякога. Коефициентът на обтекаемост е по-нисък дори от този на най-добрите в това отношение версии на предшественика. Анализирахме изключително ценната информация от тестовете в ултрамодерния въздушен тунел на Университета в Щутгарт, с когото работим от много години," отбелязва Райнер Вайдеман, ръководител на отдела по аеродинамика на Opel. "Това ни помогна да създадем новата Astra така, че да бъде най-обтекаемият модел в компактния клас произвеждан някога от Opel."

Дизайн и архитектура на автомобила: поставяйки нови стандарти в областта на аеродинамиката

По-лека, по-интелигентно конструирана и по-иновативна от когато и да било - новата Astra олицетворява високата ефективност и е израз на следващия еволюционен стадий на дизайнерската философия на Opel, в която „скулптурната артистичност се среща с германската прецизност". От аеродинамична гледна точка това означава: новата Astra е с коефициент на обтекаемост 0.285, като същевременно с това притежава атлетична и динамична визия. Към това се добавят множество мерки за подобряване на аеродинамиката над и под външната обвивка. Новата Astra има дължина 4.37 метра и е приблизително с пет сантиметра по-къса от своя предшественик. Височината е намалена с 2.5 сантиметра до 1.48 метра, а широчината е намаляла с 0.5 сантиметра до 1.81 метра. Тези размери имат положителен ефект и върху общото въздушно съпротивление, като намалената напречна проекция на автомобила (около 0.642 квадратни метра в сравнение с 0.770 квадратни метра при предшественика) също допринася за намаляване на разхода на гориво.

 

Изкуството за постигане на аеродинамична ефективност включва внимателно отношение към всеки детайл. Инженерите са конструирали покрива с плавна извивка, за да се намали въздушното съпротивление. Деликатният заден спойлер служи като ефективно разделящо острие, което „срязва" въздушния поток в задната част без създаване на влошаващи турбуленции. Дори третата колонка със своите малки ръбове е конструирана така, че да разделя въздушния поток по-ефективно от тази при предишната Astra, като по този начин се намалява съпротивлението.

Инженерите са успели допълнително да подобрят обтекаемостта с интелигентно обработване на подподовата конструкция. За разлика от много конкуренти, конструкторите на Opel са взели решение да не прибягват към пълното й покриване с панели. Вместо това всички части са изследвани и преработени, за да осигурят по-добър въздушен поток. Долната част на автомобила сега е с оптимизирани по отношение на потока структури и закрепване на акумулатора, а задният мост е позициониран по-високо в сравнение с този на предишната Astra, като по този начин вече не е толкова сериозен елемент на съпротивление на въздушния поток под автомобила. Всички тези мерки играят ключова роля за процеса на постигане на високо ниво на аеродинамична ефективност. В ясни числови изражения, най-екологичната версия на предишната Astra има коефициент на обтекаемост 0.325. Базовата версия на новата Astra е с невероятния коефициент 0.285. Дори версията с дизелов двигател и автоматична трансмисия на новото поколение с 18-цолови колела лесно „побеждава" най-обтекаемата версия на предшественика с коефициент 0.31. И това не е всичко - за близкото бъдеще е планирана още по-аеродинамична и икономична ecoFlex версия.

Ефективност по две: подобрената аеродинамика се среща с последното поколение двигатели

Съзнателното решение да не се използва цялостна аеродинамична облицовка на подподовата конструкция означава и по-ниско тегло и разход на гориво, както и намалени производствени разходи. Това има и положителен ефект върху цената - нещо, което не може да остане незабелязано от клиентите. 

Всички модели на новата Astra ще бъдат задвижвани от двигатели от последно поколение с мощност от 70 кВт/95 к.с. до 147 кВт/200 к.с. Всички те комбинират изключителни динамични качества с нисък разход на гориво и гъвкавост, като същевременно предлагат балансирана работа и нисък шум. Новата Astra с двигател 1.0-турбо и трансмисия Easytronic 3.0 е най-икономичният бензинов модел в своя клас. Това е ефективност а ла Astra.

Коментирай



Няма коментари.


›› новини

Финал без интрига на Североизток
27 май 2017 | 20:38
Резултати и класиране след последния кръг на Югоизточна трета лига
27 май 2017 | 20:31
Болоня - Ювентус 1:1, гледайте на живо тук!
Франция на крачка от световното в България и Италия
27 май 2017 | 20:18
Тони Дечев: Трудно е да победиш с толкова слаб процент стрелба
27 май 2017 | 20:15
Любомир Минчев: Бяхме по-организирани в нападение
27 май 2017 | 20:11
Генчев: Върнахме Етър, където му е мястото! Клубът е добре финансово
27 май 2017 | 19:59
Джими Уайт е пожелал да му сложат снукър топка на едно специално място
Берое се събуди и запази шансовете си за титлата живи
27 май 2017 | 19:53
Созопол излъга Ботев (Гълъбово)
27 май 2017 | 19:51

›› Волейбол

Волейболистите се надяват да зарадват феновете това лято (видео)
27 май 2017
Волейболистите от националния отбор на България се надяват с изявите си това лято отново да зарадват феновете, които ...
Тодор Скримов напълно възстановен от травмата 27 май 2017 | 16:53
Сърбия се класира без проблеми за Мондиал 2018 27 май 2017 | 17:37
Бартош Курек продължава в турския Зираатбанк 27 май 2017 | 18:04

›› Баскетбол

Берое се събуди и запази шансовете си за титлата живи
27 май 2017
Отборът на Берое (Стара Загора) продължава да мечтае за титлата в Националната Баскетболна Лига през сезон 2016/17, ...
Гризман е добър и с оранжевата топка (видео) 27 май 2017 | 17:28
Любомир Минчев: Бяхме по-организирани в нападение 27 май 2017 | 20:11
Тони Дечев: Трудно е да победиш с толкова слаб процент стрелба 27 май 2017 | 20:15
							
						
Peugeot 301: Практичният седан 21 май 2017
Peugeot 301 бе създаден преди пет години, за да върне обратно французите на пазари, на които губиха присъствие в последно време. И така там, където клиентите предпочитат класически седан вместо хечбек варианти, планът ...
Какви опасности крие един автомобил с превъртян ... 25 май 2017
Около 1/3 от всички превозни средства втора ръка са с манипулиран километраж. Това води до средна загуба от 3 000 евро за всеки купувач. В тази връзка евродепутатът от ЕНП/ГЕРБ Андрей Новаков е категоричен, че тази ...

Кой е по-великият треньор?

Определете кой е по-добрият футболен мениджър от началото на 90-те години насам

Левски | Литекс | "А" Група | "Б" Групи | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Класиране

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал