Гледай на живо

Септември (София) (U16) - ЦСКА-София (U16) 2:0

Новият Opel Astra: изключителна аеродинамика за по-добра ефективност (Видео)

Новият Opel Astra: изключителна аеродинамика за по-добра ефективност (Видео)

Лек, по-икономичен и по-динамичен - новият Opel Astra представлява огромна крачка в развойната работа и развитието на модела и е фокусиран върху максималната ефективност. Дизайнът и архитектурата на автомобила поставят нови стандарти по отношение на аеродинамиката и продължават традиционно силните страни на Opel - когато Kadett E GSi е представен през 1984 година, той е най-аеродинамично ефективният седан в света с коефициент на обтекаемост (cd) 0.30. Изключителната аеродинамика е сериозна предпоставка за намаляване на разхода на гориво - още едно от силните качества на Opel. 

Важно предимство на новата Astra е, че е много по-компактна от своя предшественик. Тя е с около 2.5 сантиметра по-ниска и с 0.5 по-тясна, а към това се добавят и „по-стройни" колела. Но за да може автомобилът да бъде колкото може по-обтекаем са необходими и високо качество на изработка, прецизност и разбира се внимание към детайла. Инженерите са обърнали специално внимание на линията на покрива, третата колонка и подподовата конструкция. Резултатът говори сам по себе си: новият компактен клас на Opel е сред най-аеродинамично ефективните модели в своя клас с коефициент на обтекаемост едва 0.285.

"Направихме новата Astra по-аеродинамична отвсякога. Коефициентът на обтекаемост е по-нисък дори от този на най-добрите в това отношение версии на предшественика. Анализирахме изключително ценната информация от тестовете в ултрамодерния въздушен тунел на Университета в Щутгарт, с когото работим от много години," отбелязва Райнер Вайдеман, ръководител на отдела по аеродинамика на Opel. "Това ни помогна да създадем новата Astra така, че да бъде най-обтекаемият модел в компактния клас произвеждан някога от Opel."

Дизайн и архитектура на автомобила: поставяйки нови стандарти в областта на аеродинамиката

По-лека, по-интелигентно конструирана и по-иновативна от когато и да било - новата Astra олицетворява високата ефективност и е израз на следващия еволюционен стадий на дизайнерската философия на Opel, в която „скулптурната артистичност се среща с германската прецизност". От аеродинамична гледна точка това означава: новата Astra е с коефициент на обтекаемост 0.285, като същевременно с това притежава атлетична и динамична визия. Към това се добавят множество мерки за подобряване на аеродинамиката над и под външната обвивка. Новата Astra има дължина 4.37 метра и е приблизително с пет сантиметра по-къса от своя предшественик. Височината е намалена с 2.5 сантиметра до 1.48 метра, а широчината е намаляла с 0.5 сантиметра до 1.81 метра. Тези размери имат положителен ефект и върху общото въздушно съпротивление, като намалената напречна проекция на автомобила (около 0.642 квадратни метра в сравнение с 0.770 квадратни метра при предшественика) също допринася за намаляване на разхода на гориво.

 

Изкуството за постигане на аеродинамична ефективност включва внимателно отношение към всеки детайл. Инженерите са конструирали покрива с плавна извивка, за да се намали въздушното съпротивление. Деликатният заден спойлер служи като ефективно разделящо острие, което „срязва" въздушния поток в задната част без създаване на влошаващи турбуленции. Дори третата колонка със своите малки ръбове е конструирана така, че да разделя въздушния поток по-ефективно от тази при предишната Astra, като по този начин се намалява съпротивлението.

Инженерите са успели допълнително да подобрят обтекаемостта с интелигентно обработване на подподовата конструкция. За разлика от много конкуренти, конструкторите на Opel са взели решение да не прибягват към пълното й покриване с панели. Вместо това всички части са изследвани и преработени, за да осигурят по-добър въздушен поток. Долната част на автомобила сега е с оптимизирани по отношение на потока структури и закрепване на акумулатора, а задният мост е позициониран по-високо в сравнение с този на предишната Astra, като по този начин вече не е толкова сериозен елемент на съпротивление на въздушния поток под автомобила. Всички тези мерки играят ключова роля за процеса на постигане на високо ниво на аеродинамична ефективност. В ясни числови изражения, най-екологичната версия на предишната Astra има коефициент на обтекаемост 0.325. Базовата версия на новата Astra е с невероятния коефициент 0.285. Дори версията с дизелов двигател и автоматична трансмисия на новото поколение с 18-цолови колела лесно „побеждава" най-обтекаемата версия на предшественика с коефициент 0.31. И това не е всичко - за близкото бъдеще е планирана още по-аеродинамична и икономична ecoFlex версия.

Ефективност по две: подобрената аеродинамика се среща с последното поколение двигатели

Съзнателното решение да не се използва цялостна аеродинамична облицовка на подподовата конструкция означава и по-ниско тегло и разход на гориво, както и намалени производствени разходи. Това има и положителен ефект върху цената - нещо, което не може да остане незабелязано от клиентите. 

Всички модели на новата Astra ще бъдат задвижвани от двигатели от последно поколение с мощност от 70 кВт/95 к.с. до 147 кВт/200 к.с. Всички те комбинират изключителни динамични качества с нисък разход на гориво и гъвкавост, като същевременно предлагат балансирана работа и нисък шум. Новата Astra с двигател 1.0-турбо и трансмисия Easytronic 3.0 е най-икономичният бензинов модел в своя клас. Това е ефективност а ла Astra.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти