Гледай на живо

100 години Етър: „Звездите на „Етър” (ветерани) - Национален отбор „Звездите на България” (ветерани) 1:7

Победителят във V1 Алкандър Язов: Тук колите са еднакви и пилотът може да изпъкне с умения

Победителят във V1 Алкандър Язов: Тук колите са еднакви и пилотът може да изпъкне с умения

След първото състезание от календара на шампионата V1 на обновената писта "Дракон" край Пловдив на подиума се качиха трима пилоти - победителят Александър Язов, Григор Григоров и Симеон Донов. В интервю за Спортал те споделиха впечатленията си от първия кръг. 

Язов, двукратният носител на титлата King of Europe от 2013 и 2014 година, опитоми опърничавия Volkicar още в дебютното си състезани и грабна купата. Ще успее ли да повтори успеха си и накрая да добави още една титла към колекцията си, ще видим пет кръга по-късно.

- Как ви се струва новата писта "Дракон"? Подходяща ли е за Volkicar ?

Писта Дракон е пистата, на която имам най-много навъртяни обиколки за 10 годишната си кариера в спорта. Дълго време очаквах тази промяна и не само аз. Промените и допълненията ще я направят още по интересна както за пилотите, така и за зрителите.

- Имахте възможност да карате в разнообразни условия. Как се държи Volkicar на мокър асфалт, обича ли дъжда?

Много пилоти се притесняват от дъжда, но аз имам в програмата си именно такъв тип тренировка. Не се притеснявам от хлъзгавите и променливите условия, обичам това предизвикателство. Не мога да кажа, че Volkicar е труден за каране при мокри условия. Наистина, късата база и задното предаване го правят доста по-нервен автомобил за управление, но с правилна адаптация на пилота, автомобилът се управлява също толкова лесно, колкото и на сухо.

- V1 Challenge е много различен формат състезание, тук всеки пилот сам си е отбор, сам изгражда стратегията си, просто сяда и кара. Каква е поуката от първия кръг на шампионата?

Все още анализирам доста неща и ситуации, от много години не съм пилотирал в пистови надпревари, трябваше освен адаптацията към автомобила, да си "припомня" и някои техники за чистото grip управление на състезателен автомобил. В свободното си време през тези години тренирах в симулатор, но рядко имах възможност да показвам умения в тази дисциплина. Фокусът на подготовката ми е изцяло в дрифт моторспортта. Поуката лично за мен и от това, което виждам на онборд видеото и отвън е, че мога да бъда още по-бърз, но за тази цел трябва да елиминирам грешките, които допускам и ми трябва повече тренировка с Volkicar. Общо имам не повече от 10 тренировъчни обиколки с него на обновената писта "Дракон".

- Смяташ ли, че този шампионат е по-лесен за дрифт пилотите, отколкото за останалите?

Това, което най-много харесвам във Volkicar е, че колите са еднакви. Така всеки пилот може да изпъкне с умения и каране. В дрифта е същото, но там различията в подготовката на автомобила са също от огромно значение и няма такава равнопоставеност между автомобилите.

Дрифтът е техника за пилотиране на автомобил и тя е продължение на техниките за grip пилотиране. Ако дрифт пилот не владее именно тези първи grip стъпки, той не би бил добър нито в дрифта, нито в чистото пистово пилотиране. По отношение на автомобилите, Volkicar се приближава в някои отношения до дрифт колите и дрифт пилот би се справил добре с овладяването на този състезателен автомобил.

Всеобща заблуда е, че дрифтът е газ до ламарината и се гонене на минимално сцепление, а е точно обратното - добрите дрифт пилоти винаги успяват да намерят максималното сцепление за задната и предната ос на автомобила и в същото време да се движат със скорости от порядъка на 100-200км/ч при пределни ъгли от рода на 20 до над 90 градуса спрямо посоката на движение (така наречения backwards entry, което преведено означава да влизаш със задницата напред). Това е невъзмоно без да умееш да намериш максимум сцеплението.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти