›› Анкета

Ще премине ли един ден Люис Хамилтън от Мерцедес във Ферари?

›› Булевард

Бившият на Джордан наруши мълчанието и...

Животът на Кати Прайс е извънредно непредсказуем тази година. След раздялата със съпруга й Кийрън Хейлър и романтичните връзки с Крис Бойсон и милионера Алекс Адерсън, сексбомбата отново е сама. Дали от скука, или ...

Виж още
Формула 1

Райконен "отвя" Макларън в домашното им Гран при

08 юли 2007 | 16:29
Райконен "отвя" Макларън в домашното им Гран при

Пред погледа на повече от 100 000 зрители на пистата „Силвърстоун” Кими Райконен успя да завоюва своята втора поредна победа през този сезон. Успехът в Гран при на Великобритания е трети за финландеца, който успя да съкрати с четири точки аванса на временния водач в класирането Люис Хамилтън. Той от своя страна записа своя девети подиум през този сезон, зъвршвайки на трета позиция. Настоящият световен шампион Фернандо Алонсо зае второто място на подиума, въпреки че водеше в средната част от надпреварата. Испанецът бе на прага на спечелването на британската Гран при, но бе тотално надигран от Кими Райконен, който с по-добрата си стратегия успя да излезе на първа позиция след последните спирания за презареждане.

Във временното класиране Хамилтън продължава да води, като вече е с актив от 70 точки. Втори продължава да бъде съотборникът му Фернандо Алонсо с 58, а трети и четвърти са пилотите на Ферари. Кими Райконен е с 52 т., а Фелипе Маса с 51.

Надпреварата за Голямата награда на Великобритания започна при перфектни атмосферни условия. Такива те бяха и през вчерашния ден, когато пилотите се насладиха на отлични температури на въздуха и асфалта. Минути преди старта термометрите отчитаха 22 градуса на въздуха и 43 на асфалта. Трибуните бяха препълнени до краен предел, като всички очакваха триумфа на местната звезда Люис Хамилтън.

След края на загряващата обиколка Фелипе Маса имаше пробелми със своя двигател. Бразилецът не успя да запали, което доведе до втора загряваща обиколка, а болидът на бразилеца бе прибран в бокса. В последствие обаче Маса все пак стартира, но от бокса вместо от четвъртото място на стартовата решетка. След края на първата обиколка не настъпиха промени. Пилотите в челото запазиха своите позиции. Ралф Шумахер потегли много бавно и бе задминат от двата автомобила на Рено. Фелипе Маса си проправяше път в класирането и срещна най-големи затруднения с Дейвид Култард в осмата обиколка, като бразилецът бе твърдо решен да се върне в зоната на точките. В това време разликата в челото не надскочи една секунда. Кими и Люис въртяха една след друга най-бързи обиколки, като оставяха всичко да се реши според стратегиите им. Двамата караха предпазливо и не предприемаха атаки помежду си. Фернандо Алонсо също дебнеше за грешка от страна на пилотите пред себе си. 10 обиколки след началото на състезанието не настъпиха промени в класирането на пилотите в първите осем. Интригата в състезанието оставаше за по-късна фаза от надпреварата, като безспорно най-атрактивният пилот на „Силвърстоун” бе Фелипе Маса.

Битката между лидерите започна да става особено напрегната, като четиринадесет обиколки след началото Кими Райконен предприе първата по-сериозна атака към своя конкурент. Феновете по трибуните имаха поводи да станат на крака, тъй като в предпоследния завой от трасето двата автомобила на Макларън и Ферари бяха много близо един до друг. Хамилтън бе подложен на истинско напрежение от страна на „Айсмен”, но британецът не се даваше и запази лидерството си. Алонсо се възползва перфектно от възникналата ситуация и съкрати аванса. Хамилтън влезе в бокса в 16-та обиколка и механиците му свършиха перфектно своята работа в рамките на 5,4 секунди. Люис обаче потегли по-рано от предвиденото и затрудни изваждането на горивната помпа. Кими пък успя да завърти два много бързи тура, които му осигуриха лидерството дори и след презареждането в бокса. Алонсо в това време се намираше на първа позиция и противно на очакванията се справяше прекрасно с управлението на болида си. В края на първата част от състезанието интригата ставаше все по-голяма, тъй като световният шампион трябваше да направи стоп. Това се случи в 21-та обиколка. Класирането се обърна и Алонсо успя да се върне начело. Испанецът, който се движеше трети в тази фаза от надпреварата, поведе, а Хамилтън остана трети.

Алонсо бе най-бързият на пистата и разликата му с Райконен постоянно растеше. С всяка обиколка Фернандо увеличаваше аванса си с по близо секунда. По този начин, 24 обиколки след началото на надпреварата, Райконен вече изоставаше с 4,5 секунди от настоящия световен шампион. Джанкарло Фисикела изпитваше проблеми с управлението на своето Рено R27, а механиците му го приканваха да подобри времената си, защото даваше резултати, които бяха по-слаби от тези на съотборника му Хейки Ковалайнен, а и на Ник Хайдфелд от БМВ-Заубер. Тридесет обиколки след началото промени не бяха настъпили, като класирането бе: 1. Фернандо Алонсо (Макларън), 2. Кими Райконен (Ферари), 3. Люис Хамилтън (Макларън), 4. Роберт Кубица (БМВ), 5. Ник Хайдфелд (БМВ), 6. Джанкарло Фисикела (Рено), 7. Фелипе Маса (Ферари), 8. Хейки Ковалайнен (Рено). Всичките пилоти в топ 8 бяха влизали по веднъж в боксовете.

Водачът Алонсо изпитваше проблеми с по-бавните пилоти, като трафикът затрудни максимално испанеца. В стремежа си да пропусне лидера изоставащият с една обиколка Скот Спийд (Торо Росо) се докосна с автомобила на Алекс Вурц (Уилямс). Американецът трябваше да отпадне, докато Вурц продължи състезанието си. Райконен намали разликата си с Алонсо до 4,6 секунди, а Хамилтън значително изоставаше и не можеше да се вписва в темпото на съперника си от Ферари на втора позиция. Кими бе с близо секунда по-бърз от Люис във всяка една обиколка. Алонсо не изглеждаше притеснен от конкурентите си и продължи да увеличава аванса си си. 23 обиколки преди финала той бе първият от лидерите, който влезе за второто си и последно презареждане в бокса. Механиците обслужиха болида му за 8,2 секунди. Хамилтън влезе в следващата обиколка, но позицията му на подиума остана незастрашена. Интригата бе пълна, тъй като Кими остана на пистата в продължение на три обиколки, в които бе по-бърз от испанеца с една секунда. Въпросът за това кой щеше да спечели надпреварата оставаше широко отворен.

В това време пилотите навлязоха в последната фаза от Гран при на Великобритания. Кими въртеше феноменални обиколки, които можеха да се окажат решаващи за победата в Гран при на Великобритания. Райконен влезе в бокса с аванс от 27 секунди пред Фернандо Алонсо. Спирането му бе изрядно, като на механиците на Ферари им бяха нужни само 6,6 секунди, за да обслужат болида на финландската звезда. Той успя да излезе пред Фернандо Алонсо и то със солиден аванс от 3,2 секунди. Скудерията тотално надигра конкуренцията си от екипа на Макларън, като 15 обиколки преди финала Кими имаше чиста писта пред себе си, за да се отправи към спечелването на своята втора поредна и общо трета победа през този сезон.
До края на надпреварата Фелипе Маса, който стартира от бокса, подложи на изключителен натиск пилота на БМВ-Заубер Роберт Кубица. Борбата за четвъртата позиция се водеше до последния метър, но пилотът от Полша даде всичко от себе си, за да запише поредния си невероятен резултат в едва втория си сезон във Формула 1.

Така в класирането Люис Хамилтън продължава да води с актив от 70 точки.

Пълните резултати от състезанието можете да видите ТУК!

Класирането при пилотите можете да видите ТУК!

Класирането при конструкторите можете да видите ТУК!


Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта
www.formula1.bg

 

ТРАЯН САРАФОВ
Снимки: Reuters, AP, AFP


Още по темата
SPORTAL.BG
Спортни новини
Прочетена 2629

Коментирай



Няма коментари.



							
						

Формула 1

График на уикенда

Фетел промени болида на Ферари по свой вкус и ... 11 април 2018
Себастиан Фетел много добре знаеше, че победата при откриването на шампионата в Австралия преди две седмици бе дошла с голяма доза шанс. Четирикратният световен шампион го призна още при награждаването на подиума и още ...
Кубица разкри, че е имал сделка с Ферари за сезон ... 12 юли 2018
Роберт Кубица потвърди, че е подписал договор с Ферари във Формула 1 за сезон 2012 преди да претърпи тежката си катастрофа на рали Андора през 2011 г. Инцидентът бе толкова сериозен, че имаше реална опасност за живота ...

Левски | ЦСКА | Лудогорец | Първа лига | Втора лига | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Волейбол | Тенис | Формула 1 | Баскетбол

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?