Sportal.bg
Използвай App-а за
по-добро усещане
Отвори

Елегантен спортист (Peugeot 308 GT)

Елегантен спортист (Peugeot 308 GT)

Традициите трябва да се пазят, защото, ако не знаеш историята си, можеш да забравиш кой си. Има моменти обаче, в които точно традициите могат да се превърнат в бреме. Тогава, за да успееш, трябва да бъдеш смел и да оставиш миналото зад гърба си.

Peugeot направиха точно това и с лъвски скок напред пуснаха на пазара новото второ поколение на 308. Моделът скъса смело с миналото си, вдигна нивото и повече не се обърна назад. Следващата логична крачка бе да видим спортната версия на модела, и то онази с емблематичните три букви на багажника - GTI.

Елегантен спортист (Peugeot 308 GT)  

Французите разумно решиха да извлекат максимума от набараната инерция на 308 и първо ни дадоха GT варианта му. Бензиновото GT се предлага само с механична 6-степенна скоростна кутия. Разбрахме това, усмихнахме се лукаво и потеглихме.

Peugeot 308 GT е много различен от лавинообразно нарастващия брой "хотхечове" на пътя. В това е и смисълът му. Да предлага по-добра динамика и управление от стандартното 308, но по много комфортен и по-рационален начин от бъдещата GTI версия, за която споменахме в началото. Когато излезе, ще я сравняваме с останалите хулигани като Golf GTI, Ford Focus ST, Renault Megane RS, Seat Leon Cupra и др.

Елегантен спортист (Peugeot 308 GT) 

Всъщност турбо сърцето на Peugeot 308 GT бие силно с 205 кс и 285 Нм от 1750 до 4500 об/мин въртящ момент. Тук еволюцията си казва думата, след като със същата мощност можеше да се похвали миналото поколение на топ 308 GTI моделът. Всъщност 1.6-литровият двигател, с директно впръскване на горивото и променливи фази на газоразпределението, е същият, в различни версии задвижвал MINI Cooper S и други турбо S и John Cooper Works минита, преди BMW наскоро да го сменят със своя по-голям двулитров. С други думи, сериозна техника, която при 308 GTI се очаква да достигне близо до 270 кс!

Всъщност забравихме да ви кажем, че има и дизелов GT, вероятно за по-мързеливите клиенти той идва с доста добра автоматична Quickshift кутия и 180 кс. Двулитровият BlueHDi разполага със сериозен въртящ момент от 400Nm при 2000 обр. при среден разход на гориво от едва 4.0л/100км.
По окачването е свършена доста работа. За 308 GT е разработено шаси с по-агресивни реглажи за постигане на по-прецизно управление. За това помагат и 18-инчовите лети джанти, обути с нископрофилни гуми Michelin Pilot Sport 3 с прекрасно сцепление. Амортисьорите и пружините са настроени с до 20% по-висока твърдост.

Спирането е подобрено с по-големи предни дискове с диаметър от 330 мм и задни дискове с диаметър от 268 мм. Така от Peugeot са намерили добър компромис от по-спортно усещане от стандартното 308, без да бъде загубен комфортът при пътуване.

Елегантен спортист (Peugeot 308 GT) 

В купето на GT е доста по-луксозно и за това са отговорни  спортните седалки от кожа или Nappa с червени шевове, кожен волан, стъклен таван и алуминиеви детайли като вътрешни прагове на вратите и спортни педали.

Има и бутон Sport, като след натискането му първо виждаш цвета на уредите в червено, после чуваш по-силно звука на двигателя и усещаш много по-отзивчив педала на газта. Много удобна функция в този режим е показваните върху централния дисплей уреди в графичен вид, разкриващи важни параметри като: използвана мощност, налягане на турбокомпресора, надлъжно и напречно ускорение и др.

Ако търсите комбинация от бърз хечбек с по-добро управление, но с всички предимства на комфортното и по-луксозно пътуване, то Peugeot 308 GT е готов да ви го даде с най-добрите френски маниери.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти