Тойота става основен спонсор на МОК до Олимпийските игри през 2024 година

Тойота става основен спонсор на МОК до Олимпийските игри през 2024 година

Японският автомобилен гигант Тойота обяви, че е поел ангажимент да бъде основен спонсор до Летните олимпийски игри през 2024 година, като по този начин става голям търговски партньор на Международния олимпийски комитет (МОК) наред с японски компании като Панасоник и Бриджстоун. Тойота влиза в най-високата категория спонсори за следващите пет олимпийски игри: Рио-2016, Пьончан-2018, Токио-2020, както и през 2022 и 2024 година, за които още не са избрани градове домакини.

Президентът и главен изпълнителен директор на Тойота, Акио Тойода, представи престижното партньорство на церемония в Токио в присъствието на президента на МОК Томас Бах и ръководителя на комисията за маркетинг на комитета Цунекадзу Такеда, който е и ръководител на Японския олимпийски комитет.

Свързвайки лицето на компанията с най-голямото спортно събитие на планетата, автомобилостроителят се надява да рекламира технологиите си, по-специално задвижвания с водородни клетки седан Мирай. Той пуснат в продажба в Япония в средата на декември, а в САЩ и Япония ще се появи през есента.

Преди споразумението с Тойота, МОК подписа договори с 11 големи световни спонсори като американската компания Кока-Кола, южнокорейската Самсунг и френската Атос. Според агенция Киодо минималната сума, необходима на дадена компания, за да стане "златен спонсор", е 15 милиарда йени (около 110 милиона евро). Под тази категория са "официалните партньори", които трябва да отпуснат близо 6 милиарда йени, а "официалните поддръжници" - от 1 до 3 милиарда йени.

Последвайте каналите ни в:

Още от Други спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти