Formula E по БНТ HD благодарение на Renault България

Formula E по БНТ HD благодарение на Renault България

Благодарение на Renault България, феновете на автомобилните спортове и високите скорости ще могат да гледат на живо състезанията от най-новия шампионат на FIA - Формула Е.

Renault подкрепи БНТ HD за закупуване на правата за останалите 9 старта от шампионата, като предаванията на живо ще започнат от Малайзия на 22 ноември. Трасетата ще бъдат по улиците на градове като Берлин, Лондон, Монте Карло, Маями, Буенос Айрес. Коментатори на състезанията ще бъдат Иван Тенчев, Георги Иванов и Иван Петров.

На 13 септември 2014, автомобилният спорт навлезе в нова ера от своето развитие с първото в света състезание на FIA Formula-Е, което се проведе в Китай, по улиците на Пекин и бе спечелено от Лукас ди Граси. Този шампионат, в който си съперничат едноместни електрически автомобили с мощност  200 kW (270 к.с.), вече утвърждава своя принос за новите разработки и цялостното развитие на автомобилите с нулеви вредни емисии.

НОВАТОРСКИ И РЕВОЛЮЦИОНЕН ПРОЕКТ

През 2011 година Международната Автомобилна Федерация заявява своето желание да създаде 100% електрическо състезание. В унисон с предизвикателствата пред автомобилната индустрия, този шампионат трябва да допринесе за новите разработки, като същевременно привлече вниманието на публиката към една мобилност, загрижена за устойчивото развитие.

Обединяващ енергия, технология, спорт, наука и музика, проектът на Алехандро Агаг - испански бизнесмен, ангажиран с автомобилния спорт - получава зелена светлина от FIA на 27 август 2012. Впоследствие, продуцентът на шампионата поверява на Spark Racing Technology задачата да създаде и изработи първите четиридесет болида на Formula-Е. Сред техническите партньори, въвлечени в тази авантюра, Renault  играе централна роля, конструирайки електрическото задвижване.

10 ЕКИПА, 20 ПИЛОТИ И 40 БОЛИДА

Шампионатът на FIA Formula-Е започва с десет отбора с по два автомобила. Подиумът на стартовия сезон се оказва доста сериозен, тъй като 10 от пилотите, са карали във Formula 1 през кариерата си. По време на един манш всеки конкурент разполага с два автомобила, които може да използва според нуждата. Тоест, обиколката съдържа една задължителна смяна.

НОВАТОРСКИ СЪСТЕЗАТЕЛЕН ФОРМАТ

Състезанията се провеждат по идентична схема. Концентрацията в един единствен ден позволява да се ограничат вредите за града и околностите, както и експлоатационните разходи на отборите. А най-хубавата част се състои в анимацията на събитието. Слабият звук от автомобилите е съвместим дори с организирането на концерти по време на състезанието!

В сутрешните часове, два свободни тестови сеанса дават възможност на конкурентите да опознаят трасето и да оптимизират настройките. В ранния следобед, квалификациите се провеждат в четири серии по десет минути с по пет претендента на пол-позиция при всяка серия.

Самата надпревара - или Е-Prix - се случва в рамките на около един час, с по една задължителна смяна на автомобила за всеки пилот. За разлика от свободните тестове и квалификациите, които се провеждат с пълната мощност (200 kW - 270 к.с.), при гонката мощността е ограничена до 150 kW (202 к.с.). Тримата пилоти, най-популярни сред любителите на автомобилния спорт, могат да ползват бонус от феновете, така наречения FanBoost (180 kW за 5 секунди).

Точките са разпределени според обичайната схема на FIA (25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2 и 1 точки). Пилотът на пол-позиция получава три допълнителни точки, а авторът на най-добрата обиколка - две точки. В края на сезона, титлата Световен шампион сред пилотите ще бъде изчислена като не се взима предвид най-лошото класиране на всеки. Световният шампионат за конструктори на автомобили ще вземе предвид резултатите и на двата автомобила на всеки отбор.

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg

 

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти