Гумите за първото състезание на "Сочи" (Видео)

Гумите за първото състезание на "Сочи" (Видео)

Този уикенд Формула 1 стъпва на непозната територия - новопостроената писта "Сочи", която ще домакинства Гра при на Русия. В календара не е влизало ново трасе от 2012 година насам, когато спортът стигна в САЩ, и сега отборите, пилотите и доставчикът на гуми Пирели могат само да предполагат какво ще им е нужно за новата писта до Черно море.

Все още никой няма реална информация от трасето, но Пирели са направили многобройни компютърни симулации, за да изберат кои гуми ще са най-подходящи за Русия. Резултатът от техните проучвания е комбинацията от P Zero медиум и меки гуми, която за последно видяхме в Гран при на Белгия.

"Сочи" е средно бърза писта с разнообразни завои - 12 десни и шест леви. Има 650-метрова права между първи и втори завой, на която болидите се очаква да развиват около 320 км/ч. Средната скорост в обиколка ще е около 215 км/ч, а средното време около 1:36.9 минути. Това е третата най-дълга писта в шампионата след "Спа" и "Силвърстоун". Не прилича много на останалите от календара и по-скоро напомня за тази във Валенсия, която вече не домакинства Ф1. Подобно на Канада и Австралия, съоръжението в Русия е полу-постоянно, с дължина 5.853 км, от които 1.7 км са част от пътната мрежа. Още информация можете да откриете във видеото.

"От гледна точка на гумите, Гран при на Русия ще е едно интересно предизвикателство. Пистата предлага разнообразие от завои, които ще подложат на изпитание всеки аспект от представянето. В състезанието очакваме между два и три питстопа и гумите, които сме избрали, са отражение на това", заяви моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри.

"Винаги е вълнуващо да отидеш на нова писта. Разбираш какво да очакваш чак, когато стигнеш там, така че работата ни в първата свободна тренировка ще е от огромно значение", допълни директорът.

"С днешните технологии за симулация на пилотите и отборите им е много по-лесно да се подготвят за нови състезания, в сравнение с това, което беше по мое време. Но разликата между виртуалното и реалността е същата - симулацията не може да направи абсолютно точно копие на всичко. Така че за пилотите и инженерите ще е важно да инспектират пистата внимателно, да разберат естеството на повърхността, да я пипнат и да я усетят. През първия ден пистата ще е много мръсна и трудна за каране и човек трудно ще получи представа за настройките и характеристиките на гумите", предупреди консултантът на Пирели Жан Алези.

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg

 

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти