››   Анкета

Кой ще спечели Гран При на Испания?

Авто Мания

Opel сложиха "тихия дизел" и в Zafira Tourer

06 август 2014 | 20:00
Opel сложиха "тихия дизел" и в Zafira Tourer
Opel предлага още една възможност за избор на изключително икономичен Zafira Tourer: гъвкавият и функционален седемместен модел на марката вече се предлага с втората версия на двигателя 1.6 CDTI ecoFLEX, разполагаща с мощност от 88 кВт/120 к.с. Тя се присъединява към турбо дизела със 100 кВт/136 к.с, който направи своя дебют именно в компактния ван през миналата година. И двата принадлежат към новото поколение дизелови двигатели на Opel и се отличават с изключително нисък разход на гориво, невероятно балансирана работа и минимално ниво на шума. Заради последното, двигателят на Opel 1.6 CDTI ecoFLEX си спечели прозвището „шептящия дизел" от специализираните в областта на автомобилите издания. Той е част от голямата моделна и двигателна офанзива на Opel, в рамките на която в периода от 2014 до 2018 година ще бъдат представени 27 нови модела и 17 нови двигателя. Новата базова дизелова версия на Zafira Tourer ще се предлага на изключително атрактивната цена от 44 440 лева (препоръчителна цена за България с включен ДДС).

Цялостната концепция на двигателя още от ниво развойна работа е фокусирана върху намаляването на генерираните от двигателя шум и вибрации. Резултатът е един агрегат работещ с копринена мекота и невероятен баланс. Използвани са авангардни CAE симулации (Computer Aided Engineering, компютърни системи за проектиране) и различни оптимизационни системи за прецизен анализ на всеки компонент и подсистема още преди да бъде конструиран първият двигател и дори първият детайл. Успехът на тази работа се доказва от най-добрите в класа параметри по отношение на шума и вибрациите. 

Новото поколение дизелови двигатели е на върхово ниво и в други области: то е цялостно оптимизирано по отношение на разхода на гориво и емисиите на CO2. Zafira Tourer, оборудвана с двигателя 1.6 CDTI ecoFLEX със 88 кВт/120 к.с. разполага стандартно със Start/Stop система, а така също и със шестстепенна механична трансмисия с намалено вътрешно триене и система за рекупериране на спирачната енергия. За осигуряване на оптималното управление на електрическите енергийни потоци, последната възстановява част от кинетичната енергия с помощта на електрически генератор в режимите на спиране на автомобила. Генерираната по този начин енергия се съхранява в акумулатора. Това на практика се случва, когато водачът отнеме газта или натисне спирачния педал. При достатъчно високо ниво на зареждане на батерията, генераторът няма за задача да захранва бордовите консуматори и облекчава работата на двигателя; необходимата за целта енергия се осигурява от акумулатора. Генераторът не консумира енергия и двигателят няма задачата да го задвижва при ускоряване например, а всичко това води до намаляване на разхода на гориво и емисиите на CO2. Подобен специфичен цикличен и импулсен процес на зареждане би претоварил стандартен тип акумулатор, поради което е необходимо използването на акумулатори отговарящи на изискванията за този тип работа. Те се наричат Absorbent Glass Mat (акумулатори с абсорбираща стъкловлакнеста материя, AGM) и именно с такъв е оборудвана Zafira Tourer. Този тип технологично решение осигурява максимално ниво на надеждност на работата на електрическата система и гарантира стартирането на двигателя без проблеми и без закъснение по всяко време. В батерията от типа AGM структурата на материята от стъкловлакна абсорбира течния електролит, осигурявайки високо ниво на плътност, с което се намалява вътрешното съпротивление, подобряват се характеристиките при студен старт и се увеличава експлоатационният живот на акумулатора.

Благодарение на тези авангардни технологии, новият „шептящ дизел" в Zafira Tourer е не само изключително тих и комфортен за шофиране. Той има значително намален разход на гориво и емисии на CO2, със стойности съответно 4.5 л/100 км в комбиниран цикъл и 119 г/км в същите условия. Те осигуряват на седемместния Zafira Tourer клас на ефективност „A" в Германия.

 

Новото поколение дизелови двигатели на Opel: мощни, икономични и опазващи околната среда

И двете версии (със 120 к.с. и със 136 к.с.) на двигателя на Zafira Tourer 1.6 CDTI имат нива на емисии на вредни вещества покриващи бъдещия стандарт Euro 6. Инженерите са постигнали това с помощта на интегрирането в изпускателната система на технология за селективна каталитична редукция (SCR), наречена от Opel BlueInjection, благодарение на която тези дизелови двигатели са чисти като бензиновите. Работата на SCR е базирана на процес на допълнителна обработка на газовете с безвредна течност наречена AdBlue®, съставена от урея и вода и впръсквана в потока от отработили газове. В рамките на този процес разтворът се разгражда до амоняк, който се абсорбира в специална каталитична пореста маса. При реакцията с него азотните окиси (NOx), които са част от общото количество вредни вещества в отработилите газове навлизащи в катализатора, селективно се разграждат до чист азот и водни пари. По този начин нивото на азотните окиси се намалява с 60 до 80 процента.

Цилиндровият блок, опората на коляновия вал и цилиндровата глава на 1.6 CDTI са изработени от алуминий, като по този начин се спестяват над 20 кг тегло. Налягането на впръскване на инжекторите достига 2,000 бара или с 25 процента повече от това на предишните поколения двигатели, а броят на впръскванията на цикъл достига 10. По този начин се постига по-добро разпрашаване и смесване на горивото с въздуха, а следователно и по-висока мощност и по-нисък разход на гориво.

Двата двигателя от ново поколение 1.6 CDTI завършват широката гама от дизелови агрегати на Zafira Tourer. Палитрата включва известния 2.0-литров дизел на Opel с мощност 81 кВт/110 к.с., 96 кВт/130 к.с. или 121 кВт/165 к.с., както и върховата версия, осигуряваща 143 кВт/195 к.с. и 400 Нм въртящ момент. Бензиновата гама се състои от 1.8 литров агрегат с мощност от 85 кВт/115 к.с. и варианти на 1.4-литровия Turbo със 88 кВт/120 к.с. и 103 кВт/140 к.с., както и версията на 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo със 125 кВт/170 к.с. Най-мощният бензинов двигател в гамата на Zafira Tourer е 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo със 147 кВт/200 к.с. И двете версии на бензиновия турбо агрегат също са част от напълно новите поколения двигатели на Opel.

Клиентите, които искат автомобили с още по-ниски експлоатационни разходи и високо ниво на екологичност, могат да разчитат на 1.4 LPG ecoFLEX (Liquefied Petroleum Gas, втечнен петролен газ) със 103 кВт/140 к.с и 1.6 CNG ecoFLEX (Compressed Natural Gas, сгъстен природен газ) със 110 кВт/150 к.с.

Коментирай



Няма коментари.


›› новини

Манолас: Виждам бъдещето си в Рома
27 май 2017 | 05:44
Йешич идва за дербито
27 май 2017 | 04:46
Диамантен старт на сезона за Мирела Демирева
ММА боец яде бой от майка си
27 май 2017 | 04:31
Фурсенко се завърна като президент на Зенит
27 май 2017 | 04:00
Късмет за “лъвовете”, но задачата още не е изпълнена
27 май 2017 | 01:00
Карпи и Фрозиноне запазиха интригата за реванша
27 май 2017 | 00:33
Бронхит извади Моци от националния на Румъния
Спартак (М) с оферта за голмайстора на австрийската Бундеслига
27 май 2017 | 00:11
Титулярите на Динамо (К) надвиха резервите на Шахтьор в зрелищно дерби (видео)
26 май 2017 | 23:06

›› Волейбол

Волейболистките мотивирани да спечелят световната квалификация (видео + галерия)
26 май 2017
Националният волейболен отбор на България за жени навлезе в решителната фаза от подготовката за предстоящия ...
Волейболен национал отива в Германия за операция 26 май 2017 | 14:43
Китай с първа тренировка във Варна 26 май 2017 | 19:20
Модена официално подписа с Джулио Саби 26 май 2017 | 15:32

›› Баскетбол

Везенков и Барселона изравниха серията срещу Валенсия
25 май 2017
Отборът на Барселона, където играе българският национал Александър Везенков, изравни резултата в четвъртфиналната серия ...
Ботевград посреща кръг от 3х3 първенството на България 26 май 2017 | 13:14
Лукойл Академик докосва титлата след нова победа над Берое 24 май 2017 | 20:25
Фенербахче тръгна с победа в плейофите в Турция 25 май 2017 | 13:06
							
						
Peugeot 301: Практичният седан 21 май 2017
Peugeot 301 бе създаден преди пет години, за да върне обратно французите на пазари, на които губиха присъствие в последно време. И така там, където клиентите предпочитат класически седан вместо хечбек варианти, планът ...
Какви опасности крие един автомобил с превъртян ... 25 май 2017
Около 1/3 от всички превозни средства втора ръка са с манипулиран километраж. Това води до средна загуба от 3 000 евро за всеки купувач. В тази връзка евродепутатът от ЕНП/ГЕРБ Андрей Новаков е категоричен, че тази ...

Левски | Литекс | "А" Група | "Б" Групи | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Класиране

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал