BMW Серия 6 Gran Coupe (Тест)

BMW Серия 6 Gran Coupe (Тест)

Натрапчивите напъни да угодиш на всеки вкус обикновено съсипват първата идея, колкото и гениално първична да е била тя. Никога до сега BMW не бяха събирали в едно от купета си елегантна, ниска и спортна линия съчетана с предостатъчен лукс и удобства, дори по вкуса на пасажерите от задната седалка.   

 

Повече от всичко???

 
   

Добавянето на две задни врати и още толкова реални места отзад обаче не ампутираха красотата на 6-та Серия Купе и не съсипаха първоначалната идея за издължена, елегантна и ниска линия. Напротив, сякаш дадоха живот на различен модел за различни хора. Тези хора се нуждаят от "Голямото купе". Те харесват мощното излъчване на Серия 6 Купе, но стесняващото се назад място разделя ярко емоцията и желанията от нуждата им за практичност. Намират всичко, от което се нуждаят в Gran Coupe, даващо им всичко без да прави компромис с агресията в излъчването си. 

 

Искаха част от пазара за себе си!

 

Баварците отдавна искаха да нахълтат в света на големите луксозни четириврати купета и да отмъкнат част от пазара за себе си. В последното десетилетие когото в Мюнхен поискат нещо го постигат и в този случай няма изключение. Модата в този ексклузивен клуб до вчера се диктуваше от Mercedes CLS, Audi A7 Sportback и играещият ролята на грозен отрицателен герой Porsche Panamera. От сега нататък всички ще трябва да се съобразяват и с Gran Coupe.

Някъде там, ще си кажеш, съществува и Aston Martin Rapide. Истина е, но аристократът живее в свой собствен свят на съвършенство и е обект на едни по-различни клиенти.

 

Очаквай най-доброто от Мюнхен...

Gran Coupe четиривратата "шестица" кръстосва пътища и магистрали със същия добре познат от десетилетия характерен висок и метален звук от редови "шестаци" и боботещ V8 глас като двувратата си сестра. Това означава най-доброто от Мюнхен - три литра бензин, или дизел, турбокомпресори и превръщаща шофирането в удоволствие мощност при 640i от 320 кс и 313 кс за 640d. Топ версията е 650i с 8-цилиндрово 4.4-литрово сърце с две турбини и 450 кс.

 

Като казахме топ версия всъщност има една друга, която стои над всички. Надписът M6 на багажника я отделя в друга класация. M6 Gran Coupe e създадено от инженерите на моторспорт подразделението на баварците M GmbH с 4.4-литров V8 с два турбокомпресора е с мощност от 560 кс. По всяко време бруталната машина е готова да остави две безкрайни черни следи по асфалта и безмилостно да превърне задните гумите в пушек. 

BMW предлага заемащата все по-голям процент от пазара xDrive система за задвижване на четирите колела за 640i, 640d и 650i. Така спортният турър трябва да стигне до още по-широк кръг от нови клиенти, предлагайки им повече увереност и стабилност, освен класическото удоволствие от шофирането при задно предаване.

 

Последното поколение 8-степенна автоматична скоростна кутия отдавна ни накара да забравим за добрата стара механична кутия. Или поне това е така когато си в обятията на луксозния спортен турър, какъвто несъмнено е BMW Серия 6 Gran Coupe. Тогава прецизната и светкавично бърза работа на автоматика върши цялата работа, оставяйки те с усещане за безкрайно и мощно ускорение.

"Черна" магия

 

В нашия случай за динамичното излизането от завоите се грижеше онзи 3-литров 6-цилиндров дизел с каскадното пълнене от двата турбокомпресора с променлива геометрия. Както и преди време, когато тествахме двувратата версия на модела, отново усетихме, че той е обзет от "черна" магия. Един от най-отзивчивите дизели на пазара реагира мигновено на всяко "смачкване" на десния педал. Турбо "дупка" трудно може да бъде усетена и когато най-много се нуждаеш от силата на двигателя, тя чака там на твое разположение. 

Новите машини от този клас спират страховито. BMW Серия 6 Gran Coupe категорично е от тях. Дори при корекция на грешка със спирачката вътре в завой, те оставя сигурен в излизането.

Когато си вътре, мястото ти е познато. Дава ти всичко, което би очаквал от шеста серия и добавя това, което тя нямаше. Място отзад вече е достатъчно за още двама възрастни - вече всички могат да са доволни.

 

По завоите

 

Лесно намериш най-удобната позиция на седалката и след като настроиш волана, тръгваш нанякъде. Голямото тежко тяло елегантно се извива по завоите. Свързва широките си гуми с асфалта, позволявайки ти да натискаш още малко и още малко...

Тогава се протягаш за бутона SPORT и всичко става по-живо и истинско. Трудно намираме разлика в поведението от купе версията с две врати. Може би защото разликата в килограмите е минимална, или само 65 кг повече за Gran Coupe. Адаптивните амортисьори стягат здраво и държат купето балансирано в завой, воланът вече прецизно тежи в ръцете ти, повтаряйки желанията ти на асфалта, а в двигателя се вселява някакъв дявол.

Ето тогава е дошло време да минеш на SPORT+. Ограничаваш почти до минимум намесата на DSC и можеш да се доближиш до усещането за класическите големи купета на BMW.

 

Струваше ли си чакането?

 

Отне няколко години на BMW да се почувстват готови на тази стъпка, защото наследството на красивата и елегантна "шестица" от първо E24 поколение, продължава да задължава. Да, струваше си чакането и в Мюнхен може да са доволни, защото това означава едно - летящ старт за Gran Coupe.

 

BMW Серия 6 Gran Coupe (640d xDrive)

Двигател: редови 6-цилиндров дизел с два турбокомпресора.

Работен обем: 2993 куб. см.

Мощност: 313 кс.

Въртящ момент: 630 Нм.

Вредни CO2 емисии: 149 г/км.

Трансмисия: 8-степенна автоматична.

Ускорение: 0-100 км/ч: 5.3 сек.

Максимална скорост: 250 км/ч. (електронно ограничени)

Градски разход: 7.4 л.

Среден разход: 6.0 л.

Извънградски разход: 5.2 л.

Маса в ненатоварено състояние: 1870 кг.

Базова цена от: 173 000 лв. (с ДДС)

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти