Пилотите настояват за промяна в изискванията за минимално тегло

Пилотите настояват за промяна в изискванията за минимално тегло

В началото на седмицата започна да се говори, че пилотът Нико Хюлкенберг няма да има шанс да премине в Макларън, защото е прекалено тежък. В случай, че Серхио Перес не подпише договор за още една година с екипа от Уокинг, някой ще трябва да заеме мястото му, но това явно няма да е високият германец. Проблемът на Нико обаче не би бил само в Макларън.

Във Формула 1 има и други високи пилоти. Марк Уебър например, който ще напусне спорта в края на сезона, призна: "Не съм ял от пет години! Минималното тегло е прекалено ниско от години. Идеалният пилот сега тежи 60-65 кг".

Нико Хюлкенберг настоява  асоциацията на Гран при пилотите да обърне внимание на проблема с изискванията за теглото на колите за следващия сезон. Догодина в сила ще влязат новите правила за двигателите и болидите ще са доста по-различни в сравнение с досегашните. Те ще са по-тежки, което означава, че теглото на пилотите в тях също ще играе голяма роля.

Отборите вече умуват върху дизайна на болидите си за 2014 и много от тях се оплакаха, че им е трудно да спазят изискването за 690 кг тегло на болида и пилота минимално тегло. Това означава, че високи пилоти Хюлкенберг ще бъдат преразглеждани от отборите, само защото са прекалено тежки. Нико смята, че правилата за 2014 трябва да вземат предвид по-тежките двигатели и те да не са за сметка на теглото на пилотите.

"Ситуацията е подобна на тази от 2009 година, когато се въведе системата КЕРС и пилотите трябваше да свалят много килограми. За съжаление аз съм си такъв - висок и следователно и по-тежък, но не тежа колкото другите пилоти. Не мога да го контролирам, но може би правилникът може да предвиди нововъведенията и да изискванията за тегло да се вдигнат малко, за да е по-справедливо. Наистина можеш да спечелиш предимство с разпределението на теглото, ако си с 10-15 килограма по-лек", обясни Розберг, който се надява въпросът да бъде разгледан от Асоциацията.

Директорът на Асоциацията Дженсън Бътън, който тежи 74 кг, също имаше проблем този сезон с влизането в позволените норми навреме, също е на мнение, че ситуацията трябва да се обмисли. "Това е голям проблем и не знаем колко зле ще е догодина. Това  определено крие опасности. Всяка година започваме с баласт и през годината, понеже добавяме части, теглото на колата се увеличава. На старта догодина няма да има баласт, а след това ще става и по-зле. Това определено се отразява негативно на по-тежките пилоти и е много нечестно да им се казва да свалят килограми, защото някои от нас вече не можем да махнем повече от себе си. Трябва да имаш кожа по кокалите си и малко мускули, за да караш Ф1 кола, така че наистина не е справедливо. Не виждам защо да не увеличим допустимото тегло с 10 кг. Така не би санкционирала половината стартова решетка за следващия сезон. Това може лесно да се промени, а би спасило пилотски кариери. Със сигурност е нещо, за което си заслужава да се натиска", обясни Бътън.

Тази година минималното тегло на колата с пилота трябва да е 642 кг. Догодина правилникът предвижда 690 кг заради допълнителната тежест на новия двигател и прилежащите му системи. Отборите също подкрепят искането на пилотите. Шефовете смятат, че е възможно да се направи промяна, защото иначе през следващия сезон по-тежките пилоти ще вредят на екипите си и по-леките ще имат предимство. Кристиан Хорнер, който не се притеснява за собствените си пилоти за 2014 - Себастиан Фетел и Даниел Рикардо, смята, че ситуацията наистина е несправедлива. "Теоретично за нас не е фактор, но би ни се отразило, ако имахме Марк Уебър или Нико Хюлкенберг. Би било фактор при подписване с Нико, а за пилот като него, не би трябвало да е така. Не би трябвало да бъде наказван за това, че е по-висок".

Шефът на Макларън допълни: "Лесно уравнение: средно всеки 10 кг са една трета от секунда. Ако имаш пилот, който тежи близо 80 кг, ще ти е трудно".

Снимка: Getty

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg

 

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти