›› Анкета

Ще бъде ли Райконен достатъчно силен да се бори за титла във Ф1 през 2018?

›› Булевард

Национал на Англия награби гаджето за дупето

Футболистът на Ливърпул Алекс Окслейд-Чембърлейн награби своята половинка Пери Едуардс за сочното дупе в САЩ, където халфът се възстановява от тежка травма. Снимката доби голяма популярност, а на нея зашеметителната ...

Виж още
Формула 1

Райконен не се вълнува от новия си рекорд

10 юни 2013 | 00:58
Райконен не се вълнува от новия си рекорд

Кими Райконен е разочарован от днешното състезание в Канада, въпреки че финишира в зоната на точките. "Състезанието ми не започна добре, после спирачките ми започнаха да изчезват и педалът да омеква. Имахме подобен проблем и в петък. Не беше особено хубаво, но поне работеха колкото да мога да намалявам за завоите. За съжаление така изгубих много време и не можех да атакувам. Изгубихме и няколко секунди в пит стопа, което също не помогна. По-голямата част от състезанието прекарах в това да следвам други коли и да се пазя от хората зад мен. Така че нито денят, нито резултатът бяха особено приятни".

В последния етап от състезанието пилотът на Лотус изгуби позиция от притискащия го Маса. Кими сподели, че е разочарован, но умерено: "Да, разочарован съм, но гумите ми бяха умрели и не можех да го задържа зад мен".

Гран при на Канада беше 24-ото поредно, в което Кими финишира в зоната на точките и така изравни рекорда на Михаел Шумахер. "Не ми пука за това. Интересуват ме точките, а не някакви рекорди.  Като цяло уикендът беше лош, но поне успяхме да запишем някакъв резултат".

Снимка: Getty Images

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg

 


Още по темата
SPORTAL.BG
Спортни новини
Прочетена 1894

Добави коментар ›› Коментари (11)

12 юни 2013 | 14:08

Oooo Спортал...защо бееее....защо ми изтрихте коментара? Рейтинг: 0 0

Стефан
(Гост)
10
отговор
11 юни 2013 | 17:28

Грешката на хам в бразилия далече не беше фатална при положение, че се смъкна само до 8 позиция и беше 1вата обиколка и за 7 обиколки си върна 2 позиции +тва пред него бяха кубциа(със 3 стопа) и марк който беше доста по-лек от него и доста по-бавен и на всичкото отгоре марка отпадна :) Хам се изнерви малко виждайки нандо как го минава и начина по който го мина също, т.е намера на кими да си върне за събота, ако гледаш кими след неуспешната маневра срещу маса колата му малко излиза от контрол, той контрира, което забавя хам, но после изведнъж кими спира по средата на завоя, което кара хам още веднъж да бие спирачките и това дава шанс на алонсо и хам си е помислил. "О чакай малко тоя ся ще мине 2те ферарита, трябва да направа нещо, просто отивам от външната страна и каквото стане" :) Както казвам тази грешка воабще не е фатална и със нея хам щеше да си завърши 3ти, защото през цялото време беше 3тия най-бърз пилот след фераритата, даже понякога по-бърз +тва алонсо никакъф го нямаше, даже кубица го изпревари, но впоследствие алонсо си върна позицията, защото роберт трябваше да прави 3ти стоп. А иначе да имам всички сезони от 87, мисля че вече съм го казвал :) А на монца 2008 маса-6, хам-7 Рейтинг: 0 0

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

nasich
фен на: ---
12 юни 2013 | 13:22

Щом имаш всички сезони от 87 насам значи имаш стартове от преди да се родя следователно моите опити да правя исторически анализи са просто нелепи. Декларирам, че от сега нататък ще се придържам само до настоящето - не мога да се меря с твоите знания, още повече че гледам Формула 1 от доста скоро (в сравнение с теб) Рейтинг: 0 0

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

Стефан
(Гост)
9
отговор
10 юни 2013 | 23:26

Това е специфично при хам, че беше готов за всичко по време на 1вия си сезон въпреки, че имаше тежката задача да е съотборник с алонсо 2кратен световен шампион. Сега ще хвърля малко светлина в тунела-предпоследния старт в китай след 20тина обиколки хам е 1ви със 7-8 сек пред кими, който е 7-8 пред алонсо, кими и алонсо влизат в бокса за сухи гуми и незнайно защо макларъна оставиха хам със интера, за да може да влезе в бокса когато му свърши горивото. А той беше 5 сек по-бавен и кими го настигна бързо-бързо и го мина и мака са усетиха(твърде късно) да го вкарат в бокса, но горната повърхност на гумите беше изчезнала следователно невъзможносст за завиване и хам не можа да вземе завоя и отпадна...Заседна в тревата...Грешка в отбора...масивна :) Бразилия кими прави феноменален старт(хам не толкова лош) и кими след този старт се опитва да мине маса от вътрешната страна, маса му казва гледай си работата пич, кими губи контрол на колата си, защото е извън съзтезателната линия и хам трябва да бие спирачки за да не се блъсне в него(сладък реванш на кими за предишния ден когато хам го блокира :) и това дава шанс на алонсо, той го взима и минава хам. И на правата преди 4тия завой хам прави маневра срещу алонсо(ненужна) от външната страна, но изпуска точката на спиране и излита и губи 4 позиции. За 7 обиколки си връща 2, но изведнъж цялата система се рестартира и той губи 30-40 сек... Имаше някакъв проблем със съединителя или нещо от сорта. Той дори кат влизаше в бокса той трябваше да управлява скоростта на болида ръчно, заради въпросният съединител и това е тъжната история на един феноменален сезон, който пренаписа историята във ф1... А сега към скучните факти(няма как да не ги спомена :) Фетел в турция излита на 10 завой(не на 5) Грешката на себ в сингапур 2009 е, че когато влиза в бокса надвишава лимита от 80км/час и следователно получавана наказание минаване през бокса. Дори и без всички тези случки на фетел, той пак нямаше да е шампион, той дори не беше главния конкурент, просто на барикело му са спука гумата когато беше 3ти и стана 8(в бразилия) А преди 2007 алонсо беше готин пич. Смяташе са че е кротък, срамежлив и т.н и т.н Никога не е мрънкал! Рейтинг: 0 0

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

nasich
фен на: ---
11 юни 2013 | 00:08

ЕЕеееее признавам ти го, няма друг като теб - ти си същинска енциклопедия!!! Направо ме остави без думи. Как го правиш - аз не помня толкова подробности от последния старт.....това е невероятно.... Рейтинг: 0 0

11 юни 2013 | 11:11

Признавам ти детайлите ги помниш много добре:) Даже се чудя да не би да ги имаш всечките сезони и да пускаш някой за да се подсигуриш:) (майтапя се) В Китай найстина рискуваха много като оставиха Хамилтън, но дали От макл надцениха Хамилтън или като цяло ситуацията нз...В Бразилия Атаката с/у Алонсо беше непростима грешка. Както казва Бътан състезание не се печели в първата обиколка... Имаш още 70 обиколки...Въпреки, че късмета можеше да го покрие когато двете БМВ-та за малко не се удариха няколко обиколки по-късно. Лично аз до последно си мислех, че от Макларън ще накарат Фернандо да се прибере за да отиде титлата при тях:) За 2009 точно когато Рубенс почна да говори как Ферари са фаворитизирали Шуми, а той можел да се бори за титли...Ето на 2009 Хубав болид реално единствената му конкуренция беше Бътан, който го победи безапелационно. Разликата накрая м/у Бътан и Фетел беше 11 точки. Имайки в предвид, че в края на сезона колата на Браун вече беше леко по-назад спрямо Р.Б. липсваше опита на Фетел да грабне титлата. Виж сега за пример в Канада, Малайзия и Бахрейн Р.Б изглеждаше доста добре, но в другите стартове Фетел все максимума....Говоря за това качество в което Алонсо е много силен..взимаме на максимума от всеки старт натискаш когато трябва и изпреварваш в точните моменти без излишни рискове. 2008 Хамилтън имаше за конкурент Маса...Не казвам, че той е мн слаб, но спомни си , че още от старта в Италия двамата завършиха 5 и 6ти(ако не се лъжа) и се пазеха от грешки и да не отпаднат. После падна голям медиен поглед върху него. Всеки говореше за таланта Хамилтън, колко е бърз при условие , че е дебътант....и започнаха грешките , пребързаните маневки. Няма лошо това е естествен път на развитие докато предубиеш увереноста която трябва(която вече има) И в момента наистина Хамилтън е безгрешен пилот(ако мога така да се изразя, въпреки, че сме хора) Рейтинг: 0 0

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

nasich
фен на: ---
8
отговор
10 юни 2013 | 23:10

И аз си мислех за Алонсо, когато говорех за победи на всяка цена, но не исках да засегна много чувствителните фенове на испанеца (не оспорвам уменията му, но просто много се пренавива за победи и когато не е спечелил се почва с голямото мрънкане). Не съм гледала Формула 1 преди 2007 и не знам как Алонсо си е спечелил титлите, но за да иска отпадането на основния си противник за титлата издава голямото напрежение, което го е обхванало, че няма спечелена титла от повече от 6 години. Въпреки, че започнах да гледам Ф1 през 2007, буквално без никакви познания за спорта, още в началото на сезона се влюбих в пилотирането на Кими и до края му не загубих надежда, че именно той ще спечели титлата. Наречи го късмет или интуиция, но бях убедена, че Хамилтън няма да издържи на напрежението. 2008 също предчувствах кой ще крайния победител - Люис нямаше да се прецака в две поредни години, но все пак ми стана криво за ужасния начин по който Маса изгуби (това като че ли даже му повлия и психически - няколко завоя титлата беше в ръцете му). От 2009 нямам много спомени - беше кофти година за Кими - взе само победа в Спа (единствената победа за Ферари онзи сезон) - и помня разбира се няколкото поредни победи на Браун ГП, които реално решиха титлата още до средата на сезона. А следващите три сезона знаем какво стана - като от тези три години първата титла на Себ му коства най-много усилия (Алонсо му дишаше във врата до самия край), а 2011 беше просто недосегаем. Като направим едно обобщение Алонсо е човека с най-много пропуснати възможности за титлата през този период (2007, 2010, 2012) и така погледнато не мога да си представя какво му на него и всичките му фенове - сигурно бремето е непоносимо. Рейтинг: 0 0

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

Стефан
(Гост)
7
отговор
10 юни 2013 | 23:10

Защо спа 2008 е победа на кими, при положение че се блъсна в стената сам-самичък, защото ферарито не можеше да върви в права линия в дъжда...Това не мога да го разбера, хамилтън няма нищо общо с този инцидент, така че...2005 в САЩ не само алонсо искаше да се съзтезава, помня идеално този уикенд-беше много странно и тъжно. Имаше много спекулации след съзтезанието, че ф1 вече няма да е спорт и ще е закрият-добре, че не се случи щеше да е много жалко :) Кай не мога да те разбера какво означава "не си готов за титла". Фетел го питаха този въпрос 2010 по средата на сезона и той каза "I dont really think it matter how old you are, I think you would always want to win the championship if you have the opportunaty" И мисля, че няма какво да разискваме по въпроса...Хам трябваше да си спечели титлата още 2007, но макларън, макларън...Както казах вече отбор само със разочарования въпреки че имат една от най-силните(ако не и най-силната) Все пак, добре че кими поне го взе, защото и той е изпитвал това чувство(2003,2005) Рейтинг: 0 0

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

nasich
фен на: ---
10 юни 2013 | 21:07

Водили сме вече този спор за Спа 2008 и няма пак да се впускам в него - очевидно имаме различна гледна точка за този старт. А борбата за титлата през 2007 е обяснение на думите на кау - тогава Люис не беше готов за титлата. Няма да забравя как (не съм сигурна за кой старт от края на сезона беше) Люис драстично намали скоростта си в един от завоите и даже коментаторите започнаха да се притесняват, че има техническа повреда, а се оказа доколкото помня, че беше натиснал бутона за ограничени на скоростта в питлейна - и ако това не е признак на незрялост не знам кое е. Защото именно когато един човек не се е изградил психически и емоционално, в такива напечени моменти прегаря - това значи да не си готов за титлата. Той си взе поука и още през следващия сезон се компенсира - вече имаше опит и беше попадал в такава ситуация и затова не повтори грешката си. Извинявам се ако нещо в коментара ми е некоректно по отношение на фактите - пиша по спомен, а както споменах историята не ми е силна страна. Рейтинг: 0 0

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

10 юни 2013 | 21:25

Хахах...не че някой ги пита готови ли сте и те като кажат "Да" и са шампиони. Погледни 2009( днес съм се влюбил в тоя сезон) Колата на Браун беше мн силна до 6-7 старт. След това палачинакат се обърна. Австралия- удър м/у Кубица и Фетел( според мен Фетел беше виновен) Турция-пол- потегля добре изпуска мисля, че беше 5ти завой-колкото Бътан да мине пред него. В Още два Европейски старта не можа да се справи с Фелипе и Нико и остана 5-6 на финала. Това са грешки от неопитност които ако загледаш точките можеха да го направят шампион. Въпреки това направи блестящи състезания- Китай, Великобритания, Япония, Абу Даби....иначе мисля, че и в Сингапур нещо беше объркал. На мен и тогава Фетел си ми харесваше, но трябваше много да подобрява... Не, че аз съм някакъв критерии... Просто за мен той изчисти мн неща в пилотирането си и усъвършенства други. Иначе за Хамилтън 2007 ако беше станал шампион то ми се струва 2008 нямаше да е негова. Когато 2008 стана шампион и се обърнаха прожекторите към него почнаха грешките и инцидентите....За мен голям прогрес Хамилтън направи 2012 година, като в момента се вижда голяма разлика спрямо Хам 2010.... Рейтинг: 0 0

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

10 юни 2013 | 19:20

Малко е кофти така като се пише прескачам от една тема на друга...Иначе за Канада Ботас ми направи много хубаво впечатление. Много хубаво каране в квалификацията и ако имаше дъжд неделя можеше и да вземе точки. Вярно забави се на старта, но поведението му беше мн адекватно имайки в предвид техниката с която разполага и че е новобранец. На два пъти мн красиво блокира Алонсо после когато Нандо го изпревари не тръгна да прави излишни глупости. Също така много хубаво състезание направи и Маса( който има малшанса да кара все със световни шампиони във Ферари) имайки в предвид от позицията от която стартира. Иначе от квалификацията гледам, че и Кими и Маса все още изпитват трудности на мокро. 2008(пак сам сигурен за годината:))) на Силвърстоум беше пълен кошмар за Ферари Рейтинг: 0 0

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

Стефан
(Гост)
5
отговор
10 юни 2013 | 17:18

Кай 2007 на спа кими, хам и нико не са се срещали воабще...Кими тръгна от пол и беше недостижим от старт до финиш, така че не знам за кой случай говориш но определено годината не е 2007 :) А майката на шуми почина 2003 в неделята когато се проведе сан марино около 10 часа сутринта и шуми и ралф излязоха като герой на пистата и победиха(шуми де) ралф-4 Рейтинг: 0 0

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

10 юни 2013 | 17:31

2003 да..не 2004 съгласен съм. За Спа ще уточня...накрая след като Хамилтън изпревари Кими. После Кими за момент си върна позицията....като това стана когато хамилтън леко напуска пистата и Кими мина м/у него и единия Уилямс(Нико) Рейтинг: 0 0

10 юни 2013 | 17:32

Извин..2008:) Рейтинг: 0 0

nasich
фен на: ---
10 юни 2013 | 18:20

Не е нужно да си толкова педантичен - аз и без това съм скарана с историята и не помня дати и години. Въпреки грешката на кау аз схванах какво има предвид - годината не ми говори нищо, но обстоятелствата са ми достатъчно познати (все пак това е състезанието на Спа, което искам да изтрия от съзнанието си, защото си беше победа за Кими каквото и да пише в аналите). Рейтинг: 0 0

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

10 юни 2013 | 14:30

Сега гледам да подсигуриш 2 пъти си го постнала:)Всеки един спорт е вълнуващ когато има човешкия фактор. В смисъл като не предвидени грешки или да станеш жертва на чужда такава. Във Ф1 този фактор са пилотите и докато в другите спортове излизат да бягат примерно по 8 души. Тук имаш 22 които се борят за една цел по едно и също време. Вярно е, че има значение техниката и в коя кола си седнал. Но това може да се компенсира повреме на състезание( естествено в определени норми) Примерно при минимални разлики в болидите с течение на състезанието всеки има някаква тактика и е уязвин в определен период и друг може да се възползва. За да си там на грида трябва да имаш компелк от много качества. При един са изявени едни при друг други, но като си събереш получаваш 20 топ пилота. Примерно (понеже си фен на Кими) за мен той е пилота с най-светкавични реакции. 2007 в Белгия как се размина с Хамилтън и Розберг, 2012 Япония как се размина с излизащия от бока Хам. Не казвам, че другите пилоти са слаби в този аспект:) Рейтинг: 0 0

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

nasich
фен на: ---
10 юни 2013 | 23:15

Това с двата поста беше експеримент (първоначално ме бяха цензурирали и промених една дума за да видя тя ли им е проблема на спортал). Много добре си го казал - всеки си има своята силна страна, но като се вгледаш в цялостната картина виждаш 20 наистина топ пилоти, които притежават много и различни качества - не може просто да си добър трябва да си адски добър. Аз се сещам за няколко умения на Кими, който ме остават без дъх, но това което най-много ме впечатлява е неговото спокойствие и уравновесеност - в спорт, в които нещата се случват за секунди, изпълнен с много адреналин и тестостерон той винаги успява да реагира адекватно, едновременно агресивно и премерено. Не е като някои хлапета, които практикуват максимата всичко или нищо. За някои хора уравновесения стил на пилотиране на Кими е скучен и очакват агресивност, но всеки си има своя стратегия за добро представяне. Думите ми до някъде се покриват с твоята теза, че Кими има невероятни рефлекси и аз само ще добавя, че има и страхотен усет кога е точния момент да притисне противника и кога е по-безопасно да отстъпи за да няма пострадали (на доста пилоти им липсва точно тази преценка или по-скоро са твърде твърдоглави). Рейтинг: 0 0

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

nasich
фен на: ---
3
отговор
10 юни 2013 | 13:50

Вчера бях написала нещо яко по темата, а днес го няма. Много ясно, че Кими не придава такава тежест на рекорда, какъвто другите влагат - за това е във Формула 1 да печели точки и състезания - това е призванието му! Но иначе съм съгласна с теб кау - никой не оценя по достойнство невероятните неща, които тези момчета правят на пистата, а само ги плюят и обиждат сякаш това което правят е нещо съвсем обикновено, но в същото време се изискват толкова много качества и бърза мисъл за да си на топ ниво. Аз съм много горда с Кими, който направи страхотно завръщане във Ф1 и финишира във всички състезания откакто отново е на грида, никой от настоящите пилоти не може да се похвали с такова постоянство (не винаги по-тяхна вина) и на мен не ми пука какво коментират или не за Кими - просто той е върха и няма сила, която да промени мнението ми.... Рейтинг: 0 0

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

nasich
фен на: ---
2
отговор
10 юни 2013 | 13:50

Вчера бях написала нещо яко по темата, а днес го няма. Много ясно, че Кими не придава такава тежест на рекорда, какъвто журналистите влагат - за това е във Формула 1 да печели точки и състезания - това е призванието му!? Но иначе съм съгласна с теб кау - никой не оценя по достойнство невероятните неща, които тези момчета правят на пистата, а само ги плюят и обиждат сякаш това което правят е нещо съвсем обикновено, но в същото време се изискват толкова много качества и бърза мисъл за да си на топ ниво. Аз съм много горда с Кими, който направи страхотно завръщане във Ф1 и финишира във всички състезания откакто отново е на грида, никой от настоящите пилоти не може да се похвали с такова постоянство (не винаги по-тяхна вина) и на мен не ми пука какво коментират или не за Кими - просто той е върха и няма сила, която да промени мнението ми.... Рейтинг: 0 0

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук

10 юни 2013 | 09:40

Много хубаво го е казал Кими. Един пилот по време на състезание трябва да се съобразява и приспособява към специфични неща. Да ти се случи проблем със спирачките в 10-15 обиколка и да трябва постоянно да прехвърляш усилието м/у осите.....който и да си да те видя как ще се справиш. Замисляйки се над тези думи става ясно защо тези момчета са там и защо са най-добрите в моторните спортове. Браво на Кими за рекорда..да вярно е условията при които той го постигна са по-различни от тези на Шуми, но спорта се развива, върви напред и това си е дойстойно постижение. Ето под тази статия трябва да има много коментари, но не като папагали този е най-великия, оня е най-великия Рейтинг: 0 0

Този коментар е твърде голям. Ако искате да го прочетете натиснете тук


							
						

Формула 1

График на уикенда

Фетел промени болида на Ферари по свой вкус и ... 11 април 2018
Себастиан Фетел много добре знаеше, че победата при откриването на шампионата в Австралия преди две седмици бе дошла с голяма доза шанс. Четирикратният световен шампион го призна още при награждаването на подиума и още ...
Кубица разкри, че е имал сделка с Ферари за сезон ... 12 юли 2018
Роберт Кубица потвърди, че е подписал договор с Ферари във Формула 1 за сезон 2012 преди да претърпи тежката си катастрофа на рали Андора през 2011 г. Инцидентът бе толкова сериозен, че имаше реална опасност за живота ...

Левски | ЦСКА | Лудогорец | Първа лига | Втора лига | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Волейбол | Тенис | Формула 1 | Баскетбол

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?