Достоен наследник (тест драйв BMW 6-та серия)

Достоен наследник (тест драйв BMW 6-та серия)

Трудно е да крачиш срещу историята, да се изправиш и да заявиш кой си. Когато трябва да бъдеш достоен наследник, а още от първите дни вперените погледи в теб очакват да се провалиш. Трябва да дадеш повече от останалите, трябва да си смел и да имаш харизма, за да се откроиш и да те запомнят.

Наследството

Първообразът на BMW 6-а серия и наследството й от средата на 70-те години на миналия век сякаш изплуваха като носталгия в съзнанието на много хора. През 2003 г. тя продължаваше да тегне при появата на втория опит на германците да върнат приятните спомени за големите си спортни луксозни купета.

Бяха изминали повече от 14 години, но онази култова E24 "акула" неизбежно предизвикваше сравнения с наследника (E63/E64). Може би заради това тогава "новата шестица" така и не бе обикната по същия начин и от всички. А дали й липсваше нещо от първите редове, за да се открои и извоюва мястото си в историята, можем да разберем чак днес.

Нямаше как да си позволят историята да се повтори

Всичко това остава в минало и третата 6-ца от Мюнхен е тук. Там нямаше как да си позволят историята да се повтори. Из високите етажи на онази емблематичната сградата с четирите цилиндъра решават проблемите без излишна емоция. Утре идва следващият, отговорен за дизайна, и животът продължава.

Така и се случи и имаше защо да чакаме последния опит на BMW с 6-а серия да дойде при нас. Беше наскоро и успяхме да се опознаем така, по-лично.

Можеш да чуеш в мислите си: "акула"...

Поглеждаш я и ти изглежда различна. Гледа те с други очи, няма я вече онази тъга, по-широкото и издължено тяло, съчетано със стегната задница, излъчва повече агресия. Отново след толкова години носът й е остър и дори леко обърнат. Можеш дори да чуеш в мислите си: "акула"...

После, докато я гледаш от кафенето на отсрещния тротоар по павираната уличка, изплуват чертите на онази стара позната от преди години. Наистина са там, но някак сега помниш само хубавите.

Когато си вътре, мястото ти е познато. Колкото изчистено, прецизно и традиционно хладно да изглежда, толкова интимно те прегръща всичко около теб. Дава ти всичко, което би очаквал от 6-а серия. Ако днeс е различно, то пак е там, където се протегнеш. Огромният 10.2-инчов екран те информира за всичко по колата и по света чрез IDrive - вече една от най-интуитивните системи на пазара.

Ако си очаквал място отзад за двама мъже, ще се разочароваш, като погледнеш натам. Просто това никога не е било идеята на "шестицата". Запазиха я жива, предлагайки новото GranCoupe с четири врати и място отзад. Сега всички могат да са доволни.

По завоите

Остава ти да намериш най-удобната позиция на седалката и след като настроиш волана, тръгваш нанякъде. Голямото тежко тяло елегантно се извива по завоите. Свързва широките си гуми с асфалта, позволявайки ти да натискаш още малко и още малко...

Тогава докосваш бутона SPORT и всичко става по-живо и истинско. Адаптивните амортисьори стягат здраво и държат купето балансирано в завой, воланът вече прецизно тежи в ръцете ти, повтаряйки желанията ти на асфалта, а в двигателя се вселява някакъв дявол.

Ето тогава е дошло време да минеш на SPORT+. Ограничаваш още повече (не, не елиминираш напълно) намесата на DSC и можеш да се доближиш до усещането за класическите големи купета на BMW.

Греховен глас

Който и двигател да е пред вас, очакваната сила няма да ви разочарова. Впечатление прави 3-литровият 6-цилиндров редови дизел и невероятният му глас. Грехота е, но звукът му е може би по-добър от този на новите бензиновите турбо братя. Не вярвахме, че ще кажем някога подобно нещо срещу бензинов шестак, но времената се променят - всеки сам трябва да го усети.

С прецизната и бърза като картечница автоматична 8-степенна скоростна кутия двамата се разбират и без поглед. Ускорението е добро (5.3 сек. до 100 км/ч), но доускорението при изпреварване те кара да се питаш откъде намира толкова сила това 640d и да се съмняваш в обявените "само" 313 кс. Колите с тази сила не правят така, или поне досега...

Каскадното пълнене от двата турбокомпресора с променлива геометрия е част от "черната" магия. Това са само технически думи и вещерски заклинания, по-важното е колко е отзивчива "печката" на всяко нежно докосване по десния "газ" педал . Турбо "дупката" трудно може да бъде усетена, или поне не тогава, когато най-много се нуждаеш от силата на двигателя.

Новите машини от този клас спират страховито. BMW 6-а серия категорично е от тях. Дори при корекция на грешка със спирачката вътре в завой, те оставя сигурен в излизането.

Собствен избор

Не вярваш на казаното за дизела. Избираш бензин - 640i (6-цилиндъра, турбо и 320 кс и 450 Нм), или 650i (V8, два турбокомпресора и 450 кс и 650 Нм). Вярно, има и М6 с 560 кс, но е тема на съвсем различен разговор.

По-смел в снега

За първи път BMW оборудва 6-а серия с предаване на четирите колела. Никой не трябва да очаква от спортно GT купе да превзема планински върхове, играейки ролята на всъдеход само заради xDrive надписа на багажника.

Доста интелигентна система, вършеща работата си добре. Реално трудно разбираш кога работи и се налагаше да гледаме необработени кадри от видео на сняг, за да видим кога точно ни е помагала. С xDrive обаче хора, отбягващи 6-а серия досега само заради типичното поведение на задно предаване при BMW, сега биха се чувствали доста по-спокойни през зимата.

Очаквана цена

Шеста серия на семейство BMW никога не е била свързвана с думи като достъпна, евтина и подобни. Тази очаквано не изневерява на традицията или очакванията. Всичко започва от 150 хил. лв. (640i), а при богата фантазия при избора на допълнително оборудване преминава смело границата от 200 хил. лв.

 

BMW 6-та Серия Купе 640d xDrive

Базова цена от: 150 800 лв. (с ДДС)

Двигател: редови 6-цилиндров дизел с два турбокомпресора.

Работен обем: 2993 куб. см.

Мощност: 313 кс.

Въртящ момент: 630 Нм.

Вредни CO2 емисии: 149 г/км.

Трансмисия: 8-степенна автоматична.

Ускорение: 0-100 км/ч: 5.2 сек.

Максимална скорост: 250 км/ч. (електронно ограничена)

Градски разход: 6.9 л.

Среден разход: 5.7 л.

Извънградски разход: 5.0 л.

Маса в ненатоварено състояние: 1870 кг.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти