››   Анкета

Кой боксов мач чакате с нетърпение през 2018 година?

›› Булевард

Виктория Бекъм съблазнява с новите снимки за "Vogue"

Само след три месеца Виктория Бекъм ще навърши 44 години, но от фотосесията й за испанското издание на "Vogue" по нищо не личи нито, че е на толкова години, нито, че е майка на четири деца. В "Инстаграм" тя сподели ...

Виж още
Авто Мания

С ново сърце (тест драйв)

30 януари 2013 | 17:03
С ново сърце (тест драйв)

Познаваме се от няколко години, излизали сме на среща даже. Сега, когато пак се видяхме, ми се стори различна. Не външно, а сякаш отвътре душата й е друга. Разбирам, имала ново сърце, готова е да тръгнем пак да се разходим.

Какво се случи при първата ни среща с Opel Insignia? - ето ТУК.

Говорим си за двигатели и тук разговорът става малко по-сериозен. Повечето дизелови двигатели имат твърде тесен диапазон на мощност. Вярно е, днес тези до два литра разполагат с доста сила, след като развитието в последните години увеличи мощността им почти двойно. Стоварват я обаче с един удар и бързо настояват за следваща предавка.

Тук идва Insignia Biturbo и предлага 2-литров дизел със 195 кс, 400 Нм и два турбокомпресора. Толкова са, защото така може да са различни по големина и работят както отделно, така и заедно в определени моменти. По-малкият прави налягане рано, още при 1250 обр., малко над празния ход, 320 Нм е на разположение. До 1750 обр. целият въртящ момент от 400 Нм е на разположение.

Защо два турбокомпресора?

Осигуряват почти неуловима, или поне не толкова дразнеща, "турбодупка" - моментът, в който даваме газ, но вместо да ускорим, чакаме първо "турбото да се развърти". Реакцията при подаване на газ е станала почти мигновенна.

В средния оборотен диапазон двете турбини работят заедно, като по-голямата подпомага пълненето на малката. След 3000 обр. плавно, без да се усеща при ускорение, мощността се разгръща, след като изгорелите газове минават изцяло през втория, по-голям турбокомпресор, поемайки цялата работата при пълно натоварване.

Всичко това не е нещо нечувано, даже е добре познато, но се предлага предимно в луксозния клас в двигателите на BMW примерно. В средния клас Opel изненада неприятно конкурентите си с Biturbo каскадното си пълнене и се надява да направи същото, но положително с клиентите си.

При Biturbo системата на Opel интеркулерите са два и отново различни по големина и начин на работа. При ниски обороти, когато предимно пълненето идва от малкото турбо, потокът нагнетен въздух се охлажда от интеркулер във водна риза. Този тип охлаждане е по-добър в градски условия и при движение с по-ниска скорост. При включването към пълненето и на голямото турбо налягането минава през втория, по-голям челен интеркулер с въздушно охлаждане.

Колко ефективен е новият Biturbo?

Германците твърдят, че Insignia Biturbo има нужда от 5.9-литрова доза дизел, за да ни разведе на 100-километрова разходка. Може и да е възможно, но не и при първа среща с новото й сърце, биещото със 195 удара в минута. То трудно те оставя да се движиш средно с по-малко от 7 литра и малко повече в града. При близо 200 кс и ускорение от 8.7 сек. до 100 км/ч няма как да му се разсърдиш. Като се опознаете, е възможно числата на бордовия компютър да се доближават до 5 на 100, когато се налага.

Колко?

Цената на Insignia Biturbo след втората ни среща, с най-високото ниво на оборудване Cosmo, не е ниска - 58 хиляди лв. Ако държите на 6-степенна автоматична, вместо механична скоростна кутия, трябва да платите още около 3 хиляди лева.

Избор  

Предлага се и във вариант със задвижване на четирите колела със заден електронно блокируем диференциал, като седан хечбек и комби. Ако си падаш по по-динамично каране, от допълнителните екстри трябва да имаш SuperSport окачване. Използва се от OPC спортната версия на модела. Предлага значително подобрено поведение от адаптивни амортисьори FlexRide и спира доста по-сериозно с помощта на спирачна система Brembo. Вечерните пътувания стават по-приятни благодарение на адаптивните (би-ксенон) светлини, а навигационната система със 7-инчов цветен дисплей помага да стигнете там, където сте тръгнали.

Втората среща

Прибирайки се от разходката, чувстваме как сякаш новото Biturbo сърце вдъхва нов живот на Insignia. Все още  е толкова атрактивна, без годините да личат по лицето й. Днес обаче е по-мощна, бърза и икономична - дава ти  всичко на съответната цена.

Всичко за автомобилите четете в TOPCARS.BG


Още по темата
ДИМИТЪР ПУНЕВ
редактор - отдел "Спорт"
Прочетена 763

Коментирай



Няма коментари.



							
						
Stinger: Най-бързата и мощна Kia 08 януари 2018
Когато през 2011 година Kia показаха своя GT Concept на изложението във Франкфурт, всички си помислиха: "Това ще се произвежда, ама някой друг път". Дизайнът бе на Питър Шрайер и Грегъри Гийом. Първият е човекът,  ...
Какви опасности крие един автомобил с превъртян ... 25 май 2017
Около 1/3 от всички превозни средства втора ръка са с манипулиран километраж. Това води до средна загуба от 3 000 евро за всеки купувач. В тази връзка евродепутатът от ЕНП/ГЕРБ Андрей Новаков е категоричен, че тази ...

Левски | Литекс | "А" Група | "Б" Групи | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Класиране

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал