Авто Мания

С ново сърце (тест драйв)

30 януари 2013 | 17:03
С ново сърце (тест драйв)

Познаваме се от няколко години, излизали сме на среща даже. Сега, когато пак се видяхме, ми се стори различна. Не външно, а сякаш отвътре душата й е друга. Разбирам, имала ново сърце, готова е да тръгнем пак да се разходим.

Какво се случи при първата ни среща с Opel Insignia? - ето ТУК.

Говорим си за двигатели и тук разговорът става малко по-сериозен. Повечето дизелови двигатели имат твърде тесен диапазон на мощност. Вярно е, днес тези до два литра разполагат с доста сила, след като развитието в последните години увеличи мощността им почти двойно. Стоварват я обаче с един удар и бързо настояват за следваща предавка.

Тук идва Insignia Biturbo и предлага 2-литров дизел със 195 кс, 400 Нм и два турбокомпресора. Толкова са, защото така може да са различни по големина и работят както отделно, така и заедно в определени моменти. По-малкият прави налягане рано, още при 1250 обр., малко над празния ход, 320 Нм е на разположение. До 1750 обр. целият въртящ момент от 400 Нм е на разположение.

Защо два турбокомпресора?

Осигуряват почти неуловима, или поне не толкова дразнеща, "турбодупка" - моментът, в който даваме газ, но вместо да ускорим, чакаме първо "турбото да се развърти". Реакцията при подаване на газ е станала почти мигновенна.

В средния оборотен диапазон двете турбини работят заедно, като по-голямата подпомага пълненето на малката. След 3000 обр. плавно, без да се усеща при ускорение, мощността се разгръща, след като изгорелите газове минават изцяло през втория, по-голям турбокомпресор, поемайки цялата работата при пълно натоварване.

Всичко това не е нещо нечувано, даже е добре познато, но се предлага предимно в луксозния клас в двигателите на BMW примерно. В средния клас Opel изненада неприятно конкурентите си с Biturbo каскадното си пълнене и се надява да направи същото, но положително с клиентите си.

При Biturbo системата на Opel интеркулерите са два и отново различни по големина и начин на работа. При ниски обороти, когато предимно пълненето идва от малкото турбо, потокът нагнетен въздух се охлажда от интеркулер във водна риза. Този тип охлаждане е по-добър в градски условия и при движение с по-ниска скорост. При включването към пълненето и на голямото турбо налягането минава през втория, по-голям челен интеркулер с въздушно охлаждане.

Колко ефективен е новият Biturbo?

Германците твърдят, че Insignia Biturbo има нужда от 5.9-литрова доза дизел, за да ни разведе на 100-километрова разходка. Може и да е възможно, но не и при първа среща с новото й сърце, биещото със 195 удара в минута. То трудно те оставя да се движиш средно с по-малко от 7 литра и малко повече в града. При близо 200 кс и ускорение от 8.7 сек. до 100 км/ч няма как да му се разсърдиш. Като се опознаете, е възможно числата на бордовия компютър да се доближават до 5 на 100, когато се налага.

Колко?

Цената на Insignia Biturbo след втората ни среща, с най-високото ниво на оборудване Cosmo, не е ниска - 58 хиляди лв. Ако държите на 6-степенна автоматична, вместо механична скоростна кутия, трябва да платите още около 3 хиляди лева.

Избор  

Предлага се и във вариант със задвижване на четирите колела със заден електронно блокируем диференциал, като седан хечбек и комби. Ако си падаш по по-динамично каране, от допълнителните екстри трябва да имаш SuperSport окачване. Използва се от OPC спортната версия на модела. Предлага значително подобрено поведение от адаптивни амортисьори FlexRide и спира доста по-сериозно с помощта на спирачна система Brembo. Вечерните пътувания стават по-приятни благодарение на адаптивните (би-ксенон) светлини, а навигационната система със 7-инчов цветен дисплей помага да стигнете там, където сте тръгнали.

Втората среща

Прибирайки се от разходката, чувстваме как сякаш новото Biturbo сърце вдъхва нов живот на Insignia. Все още  е толкова атрактивна, без годините да личат по лицето й. Днес обаче е по-мощна, бърза и икономична - дава ти  всичко на съответната цена.

Всичко за автомобилите четете в TOPCARS.BG


Още по темата
ДИМИТЪР ПУНЕВ
редактор - отдел "Спорт"
Прочетена 761

Коментирай



Няма коментари.


›› новини

›› новини

Бивш треньор на ЦСКА критикува трансферната политика на Интер
26 юли 2017 | 07:05
Марио Балотели опита Dizzy Goals Challenge
26 юли 2017 | 06:24
Антъни Иванов: Нямам търпение за финала!
Треньорът на Ботев предпазлив преди Маритимо
26 юли 2017 | 06:06
Рома срази Тотнъм в късен трилър
26 юли 2017 | 05:48
Отстранен боксов шеф остава до следващия конгрес
26 юли 2017 | 04:37
Касано отново се отказа от футбола
26 юли 2017 | 04:07
Чоло каза "да" на Атлетико
Славия си връща Дуде Ндонгала
26 юли 2017 | 02:58
Ню Йорк Рейнджърс позлатява Мика Зибанеджад
26 юли 2017 | 01:41

›› Волейбол

Пламен Константинов повика още един волейболист в националния отбор
25 юли 2017
Селекционерът на мъжкия национален отбор на България Пламен Константинов повика още един волейболист, който да се готви ...
България остана в играта за полуфиналите на Европейското 25 юли 2017 | 19:44
Иван Зайцев: Ще дам едно рамо на националния отбор, решено е! 25 юли 2017 | 18:55
България ще изиграе две контроли с Русия на 17 и 18 август в Москва 25 юли 2017 | 15:31

›› Баскетбол

Бивша звезда от Евролигата: Европа е кошмар, в НБА е много по-лесно
25 юли 2017
Аарън Джексън се доказа в Европа, преминавайки през първенствата на Италия, Испания и Русия и спечели титла в ...
Баскония прибра гард от Лейкърс 25 юли 2017 | 11:45
Кадетките изпуснаха Македония след продължение 25 юли 2017 | 17:25
Марков избра финалния състав на 18-годишните юноши 25 юли 2017 | 15:04
							
						
Hyundai i30, когото не познаваш 30 май 2017
През септември 2016-a Hyundai представиха новото, трето поколение на i30, а на автомобилното изложение в Женева преди месец показаха и комби версията му. В България в момента на разположение е хечбекът и ние не  ...
Какви опасности крие един автомобил с превъртян ... 25 май 2017
Около 1/3 от всички превозни средства втора ръка са с манипулиран километраж. Това води до средна загуба от 3 000 евро за всеки купувач. В тази връзка евродепутатът от ЕНП/ГЕРБ Андрей Новаков е категоричен, че тази ...

Левски | Литекс | "А" Група | "Б" Групи | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Класиране

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал