›› Анкета

Кой ще надделее - Хамилтън или Фетел?

›› Тенис

Най-странният сервис в историята? (видео)

Световният номер 117 Ренцо Оливо шокира публиката на кортовете в Шченин, Полша, по време на провеждащия се там турнир от сериите “Чалънджър” тази седмица. Срещу японеца Таро Даниел в края на втория сет при ...

Виж още

Формула 1

Минарди: Ф1 се връща в 90-те

28 януари 2013 | 15:34
Минарди: Ф1 се връща в 90-те

Джанкарло Минарди, основателят на Ф1 отбора Минарди, сподели мнението си за настоящото състояние на Фомула 1. Според италианеца, спортът постепенно се връща към положението, в което е бил през 90-те години на миналия век и неспособността му да контролира разходите си, му вреди.

"Връщаме се в 90-те, когато стартовата решетка беше съставена от 18 отбора, повечето частни, чиито бюджет се събираше от богати пилоти. Щом един пилот си е получил суперлиценза, значи заслужава да се състезава във Ф1, но невъзможността да събере достатъчно пари от спонсорство, принуждава отборите да изберат онези пилоти, които или разчитат на подкрепа от мултинационални компании, или на подкрепата от държавите си. Тези спонсори използват спорта за промотиране на собствените си продукти или на туризма си (за държавите). Така че изборът на отборите не се базира на заслугите на пилотите. Финансовата ситуация няма да се подобри, а и въвеждането на турбо двигателите през 2014 ще увеличи тепърва разходите", обяснява Минарди.

Независимо от различните опити да се намалят разходите - споразумението на за намаляване на разходите, забраната за тестовете през сезона, стриктните ограничения за двигателите и скоростните кутии, Минарди смята, че направеното не е достатъчно и трябва да се предприемат още промени.

"Силите са разместени. Забраната за частни тестове принуждава отборите да се концентрират в нови сектори като виртуалната симулация. Освен това, топ отборите могат да правят цяла симулация на състезание и питстопове, а малките - не. За да се намалят разходите, колите трябва да са малко по-опростени, да се намали употребата на електроника и аеродинамика. Формула 1 винаги е била една от най-скъпите спортове. Отдавна пилотите, които стигат до нея, разчитат на подкрепа от семействата си или от големи компании. Трудно ще се види пилот, който се опитва да напредне със собствени средства. Революцията, която ФИА извършва сега, цели да се намали броят на категориите, за да може процесът за идентификация на таланта да е по-лесен. Преди имахме само няколко категории: F1, F2 и F3. Във F2 имаше 4 или 5 конструктора и повече доставчици на двигатели. Това беше правилният начин, при който талантът изпъкваше. Трябва да имаме куража да направим няколко стъпки назад, дори да не е лесно. Италианската комисия по автомобилизъм взе трудно решение: премахна италианския Формула 3 шампионат, за да може заедно с Бергер и ФИА, да се постигне промяна".

"Освен това, има още едно обстоятелство, което трябва да се вземе под контрол: много родители или купуват, или стават част от състезателните отбори, за да помогнат на синовете си в професионалното им развитие. Без съмнение, това означава сигурност за някои отбори, но ако резултатите не дойдат, те могат да се откажат. Така стана, когато автомобилните компании влязоха във Формула 1. Веднага, щом кризата засегна състезателния свят, компаниите се оттеглиха и това причини проблеми в цялата система", според Минарди. Италианецът признава, че не знае как точно могат да се намалят разходите, но е категоричен, че се налага промяна.


Още по темата
SPORTAL.BG
Спортни новини
Прочетена 1809

Добави коментар ›› Коментари (1)

O R I G I N A L N I . BE
(Гост)
1
отговор
28 януари 2013 | 15:37

W W W . O R I G I N A L N I . BE - - - ФУТБОЛНИ НАМАЛЕНИЯ ДО 70%!!! Рейтинг: 0 0

›› новини

›› новини

Слабак от Чемпиъншип измъчи Тотнъм за Купата на Лигата (всички резултати)
20 септември 2017 | 00:35
Ориги заби първия си гол в Германия, но и той не стигна за победа (видео)
19 септември 2017 | 23:59
Когато синът ти влезе в историята... пред очите ти
Нов провал и още от сега Лайпциг гледа върха отдалеч (видео)
19 септември 2017 | 23:40
Слован с Божиков оглави класирането
19 септември 2017 | 23:18
Университатя с изстрадана победа, българите не играха
19 септември 2017 | 22:59
Валенсия продължи агонията на Малага, Дзадза блесна с хеттрик за осем минути (видео)
19 септември 2017 | 22:50
Селби и Мърфи отпаднаха рано-рано в World Open, Дин се спаси
Вутов: Митрев щеше да хване поне две дузпи
19 септември 2017 | 22:32
Митрев: Нямам претенции за следващия противник
19 септември 2017 | 22:21

›› Булевард

Теодор Салпаров показа новата си любов (снимки)
19 септември 2017
От известно време волейболният национал Теодор Салпаров лети в облаците от щастие, а причината за това е повече с черна ...
Неймар купонясва с Хамилтън и унгарски топмодел в Лондон 19 септември 2017 | 06:26
Мария Шарапова: Нямах гадже до 20-годишна 19 септември 2017 | 11:26
Мейуедър си купи имение за над 25 милиона долара 19 септември 2017 | 19:17

›› Волейбол

Шампионско посрещане за бронзовите медалистки (видео + галерия)
19 септември 2017
Националният отбор по волейбол за жени до 23 години бе посрещнат като шампион на аерогара "София".  Тимът се ...
Треньорът на НОВА: Смених Скримов, за да съхрани енергия! 19 септември 2017 | 16:38
Левски София ще ползва 3 зали през новия сезон 19 септември 2017 | 13:39
Атрактивни цени на билетите за Суперкупата на България 19 септември 2017 | 14:27

›› Баскетбол

Невижданият досега талант
19 септември 2017
Горан Драгич търсеше нещо в телефона си, усмихвайки се широко.“Нека ти покажа една снимка. Това е просто ...
Минимум двама българи на терена от новия сезон в НБЛ 19 септември 2017 | 21:21
Ласо преподписва с Реал 19 септември 2017 | 15:43
Наваро остава в Барса завинаги 19 септември 2017 | 16:39
							
						

Формула 1

График на уикенда

Макларън набелязаха заместник на Алонсо за ... 20 юни 2017
Пилотът на Торо Росо Карлос Сайнц-младши е на прицел от почти всеки отбор на Формула 1, а в Италия вече твърдят, че именно той е пилотът, който стои на първо място в списъка на Макларън като опция за заместник на ...
Верстапен: Фетел така и не се извини за ... 19 септември 2017
Макс Верстапен заяви, че Себастиан Фетел не е поел отговорност за случилото се в Гран При на Сингапур и не се е извинил. Пилотът на Ред Бул обвини четирикратния световен шампион за катастрофата на старта на ...

Левски | Литекс | "А" Група | "Б" Групи | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Класиране

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал