›› Анкета

Кой ще надделее - Хамилтън или Фетел?

›› Булевард

Габи Петрова секси на плажа

Габриела Петрова се отдаде на релакс след световното първенство по лека атлетика в Лондон. Спортист №1 на България за 2015 година демонстрира секси тяло на плажа, за радост на многобройните й последователи в ...

Виж още

Формула 1

Минарди: Ф1 се връща в 90-те

28 януари 2013 | 15:34
Минарди: Ф1 се връща в 90-те

Джанкарло Минарди, основателят на Ф1 отбора Минарди, сподели мнението си за настоящото състояние на Фомула 1. Според италианеца, спортът постепенно се връща към положението, в което е бил през 90-те години на миналия век и неспособността му да контролира разходите си, му вреди.

"Връщаме се в 90-те, когато стартовата решетка беше съставена от 18 отбора, повечето частни, чиито бюджет се събираше от богати пилоти. Щом един пилот си е получил суперлиценза, значи заслужава да се състезава във Ф1, но невъзможността да събере достатъчно пари от спонсорство, принуждава отборите да изберат онези пилоти, които или разчитат на подкрепа от мултинационални компании, или на подкрепата от държавите си. Тези спонсори използват спорта за промотиране на собствените си продукти или на туризма си (за държавите). Така че изборът на отборите не се базира на заслугите на пилотите. Финансовата ситуация няма да се подобри, а и въвеждането на турбо двигателите през 2014 ще увеличи тепърва разходите", обяснява Минарди.

Независимо от различните опити да се намалят разходите - споразумението на за намаляване на разходите, забраната за тестовете през сезона, стриктните ограничения за двигателите и скоростните кутии, Минарди смята, че направеното не е достатъчно и трябва да се предприемат още промени.

"Силите са разместени. Забраната за частни тестове принуждава отборите да се концентрират в нови сектори като виртуалната симулация. Освен това, топ отборите могат да правят цяла симулация на състезание и питстопове, а малките - не. За да се намалят разходите, колите трябва да са малко по-опростени, да се намали употребата на електроника и аеродинамика. Формула 1 винаги е била една от най-скъпите спортове. Отдавна пилотите, които стигат до нея, разчитат на подкрепа от семействата си или от големи компании. Трудно ще се види пилот, който се опитва да напредне със собствени средства. Революцията, която ФИА извършва сега, цели да се намали броят на категориите, за да може процесът за идентификация на таланта да е по-лесен. Преди имахме само няколко категории: F1, F2 и F3. Във F2 имаше 4 или 5 конструктора и повече доставчици на двигатели. Това беше правилният начин, при който талантът изпъкваше. Трябва да имаме куража да направим няколко стъпки назад, дори да не е лесно. Италианската комисия по автомобилизъм взе трудно решение: премахна италианския Формула 3 шампионат, за да може заедно с Бергер и ФИА, да се постигне промяна".

"Освен това, има още едно обстоятелство, което трябва да се вземе под контрол: много родители или купуват, или стават част от състезателните отбори, за да помогнат на синовете си в професионалното им развитие. Без съмнение, това означава сигурност за някои отбори, но ако резултатите не дойдат, те могат да се откажат. Така стана, когато автомобилните компании влязоха във Формула 1. Веднага, щом кризата засегна състезателния свят, компаниите се оттеглиха и това причини проблеми в цялата система", според Минарди. Италианецът признава, че не знае как точно могат да се намалят разходите, но е категоричен, че се налага промяна.


Още по темата
SPORTAL.BG
Спортни новини
Прочетена 1808

Добави коментар ›› Коментари (1)

O R I G I N A L N I . BE
(Гост)
1
отговор
28 януари 2013 | 15:37

W W W . O R I G I N A L N I . BE - - - ФУТБОЛНИ НАМАЛЕНИЯ ДО 70%!!! Рейтинг: 0 0

›› новини

›› новини

Китайка шокира Петра Квитова отпадна в първия кръг в Ню Хейвън
22 август 2017 | 09:55
Азаренка пропуска US Open заради съдебни процедури
22 август 2017 | 09:21
Луво Манионга - от дрогата до световната титла
Ева Лонгория се хвърля в модата
22 август 2017 | 08:59
Цанков на 9 стотни от златото на световното
22 август 2017 | 08:38
Каталунски ветеран остана на блокчето в знак на почит
22 август 2017 | 08:32
Пет отбора ще влязат в групите на Шампионската лига тази вечер
22 август 2017 | 07:10
Тенисистка беснее на корта - кара се на треньора си и чупи ракета (видео)
Фиорентина предлага нов договор на Киеза
22 август 2017 | 06:42
Спалети потвърди за предстоящата раздяла с Ранокия
22 август 2017 | 06:00

›› Булевард

Никол обслужва шампиона Гришо след триумфа (снимка)
21 август 2017
Приятелката на Григор Димитров Никол Шерцингер винаги е била съпричастна към кариерата му в тениса и това не се е ...
Ева Лонгория се хвърля в модата 22 август 2017 | 08:59
Габи Петрова секси на плажа 21 август 2017 | 13:28
Русев иска Лана да потърка лампата му 21 август 2017 | 16:32

›› Волейбол

Пламен Константинов избра състава ни за Евроволей 2017
21 август 2017
Селекционерът на мъжкия национален отбор по волейбол на България Пламен Константинов обяви групата от 14 ...
Волейнационалките заминаха за Световната квалификация в Холандия 21 август 2017 | 14:32
Евроволей 2017 няма да мине без Ървин Нгапет 21 август 2017 | 14:50
Италия с петима нови на Евроволей 2017 21 август 2017 | 16:18

›› Баскетбол

Лукойл Академик започва защитата на титлата си срещу Рилски спортист
21 август 2017
Шампионът на България Лукойл Академик ще бъде домакин на бронзовия медалист от предишния шампионат Рилски спортист ...
Уили Ернангомес: В Испания не само се работи здраво, но и правилно 20 август 2017 | 15:01
Баскетболистките на Монтана започнаха подготовка 21 август 2017 | 13:02
Първа победа за националките до 16 години на EП по баскетбол в Скопие 22 август 2017 | 03:19
							
						

Формула 1

График на уикенда

Макларън набелязаха заместник на Алонсо за ... 20 юни 2017
Пилотът на Торо Росо Карлос Сайнц-младши е на прицел от почти всеки отбор на Формула 1, а в Италия вече твърдят, че именно той е пилотът, който стои на първо място в списъка на Макларън като опция за заместник на ...
Грожан: Готов съм да стана шампион 17 август 2017
Пилотът на Хаас Ромен Грожан заяви, че има всички необходими качества да стане световен шампион, но призна, че трябва да се научи да си владее емоциите. Освен това френският пилот смята, че има нужда от по-добра кола и ...

Левски | Литекс | "А" Група | "Б" Групи | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Класиране

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал