›› Анкета

Кой ще спечели Гран При на Испания?

›› Булевард

Мъри се готви за “Ролан Гарос” с олимпийски шампион по… джудо

Анди Мъри участва в нетрадиционна тренировка (демонстрация) със световния и олимпийски шампион по джудо Теди Рине на покрива на един от най-известните монументи в Париж - Голямата арка на отбраната - преди началото на ...

Виж още

Формула 1

Историята на BIGFOOT, елате и го вижте в Банкя

21 септември 2010 | 14:56
Историята на BIGFOOT, елате и го вижте в Банкя

Легендарният камион BIGFOOT пристига в София за MONSTER TRUCK SHOW SOFIA 2010. Шоуто ще се проведе на Националния Хиподрум в Банкя на 2-ри и 3-ти октомври и феновете ще имат уникалната възможност да видят отблизо какво може ОРИГИНАЛНИЯТ КАМИОН ЧУДОВИЩЕ! 

Всичко около BIGFOOT® започва в средата на 70-те години на миналия век. Боб Чандлър, създателят на BIGFOOT® и неговата съпруга работят в Сейнт Луис, САЩ. Боб използва своя пикап Ford 250 4X4 Pickup както за работа, така и за удоволствие на семейството, като излизат сред природата и карат оф-роуд през почивнните дни. От екстремното каране по пресечени местности, пикапът често се чупи, а снабдяването с резервни части за автомобил 4Х4, които му трябват е доста трудно. Така Боб и съпругата му Мерилин виждат сериозна пазарна ниша и основават фирмата си Midwest Four Wheel Drive. Семейство Чандлър предлагат своя „камион", както тези возила се наричат в САЩ, за работа и за рекламни цели. Те се опитват да направят резервните части, необходими за автомобила, по-добри и по-качествени. Така пикапът претърпява развитие и самата кола става атракция. През 1979 г. показват камиона на автомобилното шоу в Денвър. Така пикапът на Чандлър за първи път участва в платено събитие. Участието му на арени и стадиони тепърва предстои.

Две години по-късно - през 1981 г. Боб променя цялата концепция на Monster Trucks. За удоволствие той решава да смачка  няколко обикновени коли, подготвени за скрап, като мине върху тях. Няколко месеца по-късно той показва своите каскади на стадион. Това е раждането на колата, наречена Monster Trucks. През 1983 г.  BIGFOOT® (името е дадено тъй като автомобилът често чупи части от конструкцията на ходовата си част, защото има голяма стъпка - "big foot") прави спонсорски договор с Ford Motor Company, който продължава и до днес. След това са създадени много автомобили BIGFOOT®, а BIGFOOT® №17, който скоро ще видим у нас - на 2 и 3 октомври,  е направен да се използва във Великобритания и Европа.

Вдъхновени от успеха на BIGFOOT®, през 80-те години се появи взрив от имитации. В Америка мачкането на коли за скрап от големи камиони и състезания в кал се превърна в мода. Доста години само един камион мачка ламарини, но под натиска на зрителите през 1987 г., шоуто стана състезание с Мonster truck. Днес това са серии в Америка, които се правят из цялата страна,. Всяка седмица състезанието се гледа от милиони зрители по телевизията. Създателат на BIGFOOT® излезе на челни позиции в създаването на технологиите на Monster truck. С помощта на компютърния дизайн той създаде цяла серия от Мonster trucks, направени за състезания. Радикално новото тръбно шаси, заедно с патентованите конзоли на окачването, превърна камионите в изкуство, създадено за състезания. BIGFOOT® № 8 е първият, който е с новите, впечатляващи форми. През 1992 г. BIGFOOT® 8 стана световен шампион, а Боб и неговият отбор печелят първо и второ място н сериите. През 1994 г. отборът заема 1, 2 и 3 места, печелейки 11 от общо 13 състезания. През 1995 г. на отборите се налага лимит от два камиона, а BIGFOOT® team печели първо и трето място и 10 от 15-те състезания.

Как BIGFOOT® дойде в Европа?

Найджъл Морис, собственик на L.A. Supertrux Ltd, започва да прави своя първи Monster Truck през есента на 2000 г. Този проект по-късно получава името Wild Child. Когато започва да се строи Wild Child, Найджъл има шанс да посети Америка като член на екипа на своя приятел Джо Елис. В това пътуване Найджъл видя шанс да посити Светая светих на Monster Trucks, BIGFOOT®. Найджъл решава да удължи престоя си в САЩ и да посетти Дан Патрик и работилницата му в Самсон, а след това и BIGFOOT®.

Докато Найджъл пребивава в BIGFOOT®, Боб Чандлър го кани да се върне пред декември за конференцията на MTRA. Морис става първият европееец, който присъства на конференцията на MTRA и на Техническото училище. Найджъл е много горд, че е преминал техническия изпит и става един от малцината 0квалифицирани да извършват технически прегледи и проверки по безопасността на Monster Trucks. Членовете на MTRA гласуваха единодушно за създаване на Европейска дивизия, а Морис е избран за президент. През 2001 г. Найджъл работи по фините настройки на Wild Child и се старае да свикне с управлението на Monster Truck с висока скорост. Wild Child се появява в телевизционни реклами и клипове, също и в сериала на телевицията на Гранада Men & Motors.

По време на посещението в MTRA Найджъл има разговори с Боб Чандлър за перспективата за откарване на BIGFOOT® в Англия и в Европа. Тогава се ражда идеята, вместо да се кара от САЩ, в Англия да бъде създаден BIGFOOT®, който да е постоянно на разположение на Стария континент. Така бе финализиран планът на Найджъл и L.A. Supertrux Ltd да се построи и експлоатира BIGFOOT® №17 в Обединеното кралство. Процесът е завършен през 2003 г. и BIGFOOT® №17 сега е на разположение на феновете във Великобритания. С редовни участия през лятото в EMTRC (European Monster Truck Racing Championship), BIGFOOT® №17 и Найджъл Морис печелят титлата европейски шампион за 2003 г. в Pro-MT. През 2004 г.  EMTRC Найджъл и BIGFOOT® №17 изпускат титлата, защото последното състезание е отменено. Найджъл само трябва да завъши, за да спечели, но за лош късмет на брега, където е състезанието, излизат огромни вълни и то е отменено. Така Найджъл губи титлата като не му достигат 35 точки.

Драматина за BIGFOOT® team е и 2005 г. в сериите EMTRC. Те стартират с чисто нов  Big Block Ford и големи надежди за титлата. Нещата обаче не вървят, а екипът съсипва шест скоростни кутии и три предни диференциала. Така BIGFOOT®  става трети в класирането. На следващата 2006 г. обаче BIGFOOT® се връща сред победителите заради големите промени, направени през зимните месеци - нов тип скоростна кутия и стоманени елементи в системите за управление. Отборът печели титлата на EMTRC, като доминира през целия сезон с шест победи и две втори места от 10 старта. Същото е и през 2007 г., когато победите са повече, отколкото на всеки друг отбор и нова титла. BIGFOOT® става първият отбор, запазил титлата си в две поредни години и първият, който печели три шампионата на EMTRC. През 2008 г. BIGFOOT печели почти всяко състезание, в което участва, но има и две незавършени, които го пращат на второ място. Екипът се връща на върха през 2009 г., въпреки че стартовете в EMTRC са редуцирани и BIGFOOT №17 печели за четвърти път European Monster truck Racing Champions, което го прави най-успешният в Европа.

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg

 


Още по темата
SPORTAL.BG
Спортни новини
Прочетена 4261

Коментирай



Няма коментари.


›› новини

›› новини

Наказаха петима боксови съдии
26 май 2017 | 09:44
Хърн: Следващият съперник на Джошуа ясен до месец
26 май 2017 | 09:42
В Англия отново разделят Гришо и Никол
Де ла Оя скочи на Мейуедър - Макгрегър
26 май 2017 | 09:41
Заха продължи договора си с Кристъл Палас
26 май 2017 | 09:27
Валенсия обмисля оферта за Лемина
26 май 2017 | 06:58
Фиорентина с три варианта за нов треньор
26 май 2017 | 06:22
Как Кантона спести голямо унижение на шампиона от 97-ма Дохърти
Дибала: Ювентус е на едно ниво с Реал Мадрид
26 май 2017 | 05:41
Определиха съдийските наряди за последния кръг в Серия “А”
26 май 2017 | 05:03

›› Баскетбол

Везенков и Барселона изравниха серията срещу Валенсия
25 май 2017
Отборът на Барселона, където играе българският национал Александър Везенков, изравни резултата в четвъртфиналната серия ...
Втори пореден бронз за Рилски 24 май 2017 | 19:59
Лукойл Академик докосва титлата след нова победа над Берое 24 май 2017 | 20:25
Фенербахче тръгна с победа в плейофите в Турция 25 май 2017 | 13:06
							
						

Формула 1

График на уикенда

Формула 1 2017: Какво ново? 16 март 2017
Този сезон спортът ще претърпи големи промени в правилника си и ще имаме удоволствието да наблюдаваме едно ново поколение болиди. Освен това присъствието на новите собственици Liberty Media вече се усеща и се очаква ...
Макс Верстапен ще е верен на Ред Бул 19 май 2017
Макс Верстапен заяви, че няма намерение да разваля договора си с Ред Бул, но подчерта, че иска да започне да побеждава. В момента младият Макс е един от най-желаните пилоти на стартовата решетка, доказал таланта си ...

Левски | Литекс | "А" Група | "Б" Групи | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Класиране

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал