›› Анкета

Кой е любимият ви футболен коментатор на БНТ?

›› Булевард

Ким Кардашян представя новия си парфюм със секси снимки

Риалити звездата Ким Кардашян използва всеки удобен момент да покаже на последователите си в "Инстаграм" пищните си форми. Бившата съпруга на баскетболиста Крис Хъмфрис избра секси начин да представи новите си аромати ...

Виж още
Медии

Ивайло Гюров: Парите от реклама за футбола намаляват

16 септември 2010 | 12:15
Ивайло Гюров: Парите от реклама за футбола намаляват

Във футболните среди тръгнаха слухове, че кранчето с парите от тв права спира. Досега клубовете взимаха между 300 и 600 хиляди лева на сезон, но се разнесе мълва, че от пролетта щели да пият по една студена вода. Каква е истината? Ето какво каза изпълнителният директор на Ринг.бг Ивайло Гюров:.   

- Появи се слух, че по никое време, в средата на първенството, договорът за тв правата на българското първенство ще бъде прекратен. Вярно ли е това?
- Вие сам го нарекохте слух. Впрочем не ни е за първи път. Възприемам това, че се занимават с нас, като висока оценка за добре свършена дейност. Само ще ги помоля да изписват правилно имената на нашите канали.

- Каква е истината тогава?

- Истината е, че нямаме никакво намерение да прекратяваме договора. Всъщност той и не може да бъде прекратен толкова лесно по средата на първенството, без да има сериозни финансови последици. Договорът е факт, той се изпълнява.

- Така е, но например последният транш от парите за миналия сезон се забави повече от месец. А клубовете бяха научени да си получават парите на датата?
- През годините клубовете са научени на много лоши неща, както и изобщо българинът е придобил доста лоши навици. Футболните клубове например са научени някои неща да стават много лесно, без да вършат работа.За забавянето на парите имаше обективни причини.Но се платиха и всичко това е приключено отдавна. Аз бих се радвал клубовете също така стриктно да си изпълняват задълженията по договора, защото там има доста високи неустойки за несериозно отношение. Затова този сезон няма да правим никакви компромиси на неизрядните отбори по отношение на финансовите санкции, вписани в договора. Миналата седмица например получих писмо от няколко клуба. Беше един и същ текст, с едни същи правописни грешки дори. В него протестираха срещу това, че не били наясно с точната си програма до края на годината.

- Е, нали им я пускате месец по месец?
- Пускаме я, но пак са недоволни. Ами нали трябва да се съобразяваме с участието на българските отбори в турнирите на УЕФА, с определянето на най-интересните мачове от кръга съобразно класирането. Не знам какъв точно им е мотивът, не ме интересува.Има си договор, да го четат и да не ни занимават с глупости

- Окей, нека се върнем пак на темата с парите. Преди сезона предоговорихте сумите, клубовете ще взимат по-малко. Досега давахте по 10 млн. лв. на сезон. Какво е съкращението в проценти и кое го наложи?
- В проценти не мога да ви кажа точно колко са, но не е някакво драстично орязване. Съкращението се наложи заради финансовата ситуация. За съжаление рекламните ни постъпления намаляват. Това е резултат от общата ситуация на рекламния пазар, от кризата. Когато подписвахме договора през 2008 г., тогава на пазара имаше повече пари. Сега няма. Затова се наложи да направим преоценка на ситуацията и това, което може да се постигне.

- Колко е спадът на приходите при вас?
- Вижте, той спадът не е само при нас, а навсякъде. На рекламния пазар за тази година има спад на постъпленията от 15-20%. Прибавете към това и 20-те процента от миналата година. Това е по официални данни, възможно е да е и по-голям. Рекламодателите нямат пари за медиите, свили са всички бюджети. Не само за реклама във футбола, а въобще. Това няма как да не се отрази.

- Може ли да се очаква ново орязване на сумите за следващия сезон?
- Това е предмет на разговор, който ще водим напролет. Такъв е договорът, трябва да седнем и да направим нов анализ на възможностите какво може да бъде платено. И да намерим пресечна точка на общите интереси. Много е трудно да се правят прогнози как точно ще се развие тази зима икономиката като цяло и оттам поведението на големите рекламодатели.

- Кажете направо - има ли криза в телевизия Ринг.бг? Наскоро правихте съкращения сред журналистическия състав. Според мен това е една от причините да тръгне слухът за прекратяване на договора.
- Винаги когато някой бъде съкратен, той е достатъчно емоционален, за да прави изявления. Да, има съкращения, и те са неизбежни. Причината за съкращенията не е проблем на медията, а точно обратното. Ние в момента структурираме една нова медийна група. Би Ти Ви, Про.бг, Ринг.бг, Би Ти Ви Комеди, Би Ти Ви Синема... Те се консолидират като екипи, технически ресурси и програмни възможности. Това е процес, който тече от началото на лятото. Нормално е, като вървят такива консолидационни процеси, да има съкращения. След като една работа може да се свърши от двама души, защо трябва да я вършат трима?

- Каква е причината да се откажете от излъчването на мач от "А" група в петък, както и на дербито от "Б" група?
- Всичко се дължи на невъзможността тези мачове да бъдат обезпечени достатъчно с реклама. Освен това се оказа, че мачовете в събота и неделя, които се играят от 21:00 часа, имат впечатляващи резултати като рейтинг.

- Колко хора ги гледат тези късни двубои?
- Средно по 250 000 - 300 000 зрители. Това са четвърт милион хора! Казах "средно", тъй като ЦСКА - Литекс имаше аудитория от над 400 000 зрители.

- Един наш читател заръча да ви питам - и през зимата ли ще играят от 21:00 часа. Човекът каза, че ако е така, билетът за мача трябва да важи и за изкаран курс за ескимоси?
- Ясно е, че няма да играят в същия час. Тук не е Англия, където стадионите са затворени, покрити и имат отопление. Нашите стадиони са ветрилници. Аз лично бих искал да се играе от 21 часа, но не става заради атмосферните условия. По тази причина късният мач ще бъде изместен за 18:00 часа.

- Нека минем на другия проблем, който се дискутираше наскоро. Каналът "Тв плюс", който се приема само от абонатите на "Булсатком", купи правата за мача Англия - България, излъчи и повечето двубои на българските отбори в квалификациите за евротурнирите. Какво мислите за това?
- За мача Англия - България се стигна до една, меко казано, необичайна ситуация. Знаете, че БФС е продал правата за излъчване на мачовете на националния тим на "Спорт файв". Очевидно са се договорили в последния момент. Оказа се, че с тази фирма се водят доста тежки преговори. Мачът на "Уембли" беше в петък, а офертите се приемаха до вторник. Така три дни преди мача не се знаеше кой ще го излъчи. Представителят на "Спорт файв" буквално за един ден обходи всички потенциални купувачи, за да ги запознае с офертата. Освен това мачовете се предлагаха на пакети - единият включваше домакинствата, другият - гостуванията. Имаше възможност да се преговаря и за по-малки пакети. Другият проблем изникна от поведението на БНТ, когато са купували от "Спорт файв" правата за предишните квалификации за световното в ЮАР. Оказа се, че от БНТ са се съгласили на едни изключително високи цени, без да говоря за конкретна цифра. И когато веднъж има постигнато такова ниво, няма начин за следващия цикъл цените да паднат. Особено като се има предвид, че сме в една от най-интересните групи, с Англия начело. Ако тогава нивото е било, да кажем, 100 единици, съвършено ясно е, че сега "Спорт файв" ще търси поне същото. Ставаше въпрос за много пари, а подобно решение в големи медийни групи като нашата например не може да бъде взето за ден-два.

- В крайна сметка БНТ взе домакинствата, "Булсатком" - гостуванията...
- Имаше и още едно много интересно предложение за закупуване, за което обаче никой не се е обадил още. Ставаше въпрос за т.нар. "суперфийт". Това е студио в рамките на няколко часа, което обхваща всички мачове на националните отбори в Европа. Получаваш и пускаш картина от най-интересните моменти и головете във всичките примерно 20 мача, които се играят същата вечер. Всички голове, всички голови ситуации! Но цената беше много сериозна. Такова предаване, което продължава 4-5 часа, може да го пуснеш или по спортен канал, или ако се казваш Митко Цонев...

- Хайде сега, той да не вземе да се обиди?
- Няма да се обиди на тази шега, приятели сме. Колкото до квалификационните мачове на българските отбори за Шампионската лига и Лига Европа, те се предлагат отделно, извън пакета за груповата фаза.И ги получава този, който предложи най-добра цена.Това е.

- Кажете сега кое от Шампионската лига и Лига Европа къде ще се гледа, за да знаят хората.
- За Шампионската лига Про.бг има право на първи избор за излъчване на мач във всеки от двата дни, когато има мачове. Вторият избор е на Диема. След края на мача има обзорно студио с репортажи от всички останали срещи. За Лига Европа БНТ има право на първи избор, Про.бг избира втора. За груповата фаза БНТ най-често предпочита да дава домакинските мачове на Левски и ЦСКА, за нас остават гостуванията. Ако случайно БНТ избере гостуване, ние сме длъжни да излъчим домакинския мач с българско участие, за да подадем картина към чужбина. Доколкото знам, няма да има застъпване на началните часове на мачовете с българско участие. Паралелно с това по Ринг.бг ще вървят други два мача от Лига Европа.

7 дни спорт

Добави коментар ›› Коментари (2)

Doncho
(Гост)
2
отговор
16 септември 2010 | 15:41

аре стиа, няма пари... а къде го пратихте БГ футболното първенство, видехте, че в интернет е парата и ааайде.... Рейтинг: 0 0

xaxa
(Гост)
1
отговор
16 септември 2010 | 13:59

яко Спортал и Новспорт си приписват един от дръг :) мухаааа Рейтинг: 0 0


							
						
"От скрина": Големият скандал! Дисквалификацията ... 13 юни 2018
Световното първенство в САЩ през 1994 година е паметно по много причини. Българският бум, четвъртата титла на Бразилия, дузпата на Роберто Баджо и т.н. Отстраняването на Диего Армандо Марадона от шампионата също е сред ...
“Запомнете това име”: Калина Николаева 28 януари 2018
Калина Николаева е първият спортен талант за 2018 година, който представяме в рубриката "Запомнете това име" с автор Рая Иванова. Преди три години Sportal.bg започна да запознава читателите си с историите на млади ...

Левски | ЦСКА | Лудогорец | Първа лига | Втора лига | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Волейбол | Тенис | Формула 1 | Баскетбол

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?