Бътън е новият шампион във Ф1, Уебър печели в Бразилия, Кими в пламъци!

Бътън е новият шампион във Ф1, Уебър печели в Бразилия, Кими в пламъци!

Дженсън Бътън (БраунGP) е новият световен шампион във Формула 1 след като финишира пети в надпреварата на пистата "Интерлагос" за Гран при на Бразилия! Това място му бе достатъчно, за да триумфира с короната за първи път в своята кариера! БраунGP пък спечелиха титлата при конструкторите. Големият съперник на Бътън и негов съотборник - Рубенс Барикело, се провали пред родна публика, след като тръгна първи, но в хода на надпреварата изостана назад, а 8 тура преди финала от 4-та позиция трябваше да влезе допълнително в бокса за смяна на нови гуми. На финала Рубенс остана 8-ми.

Състезанието за Гран при на Бразилия, предпоследен кръг от първенството, беше спечелено от Марк Уебър (Ред Бул). Австралиецът се представи страхотно, след като стартира втори и с по-добра стратегия и скорост още след първите спирания в бокса успя да поведе колоната. Втори финишира Роберт Кубица, пред 3.Люис Хамилтън (Макларън-Мерцедес), 4.Себастиян Фетел (Ред Бул), 5.Дженсън Бътън (БраунGP), 6.Кими Райконен (Ферари), 7.Себастиян Буеми (Торо Росо), 8.Рубенс Барикело (БраунGP), 9.Хейки Ковалайнен (Макларън-Мерцедес) и др.

Бътън стартира 14-ти и успя след серия от изпреварвания в началото да се придвижи до зоната на точките. Британецът направо изяждаше съперниците си, като само Кобаяши му се опъна за известно време. Фетел тръгна 16-ти и финишира 4-ти, което изобщо не му беше достатъчно, за да остане в борбата за трофея.

БраунGP спечелиха титлата само 12 месеца, след като Хонда изостави тима и до последно не се знаеше дали изобщо екипът ще оцелее. Но геният на Рос Браун си каза думата и след драстичната промяна на правилата, неговият тим се оказа най-подготвен, докато Ферари и Макларън се провалиха още в началото на сезона.  

СНИМКИ ОТ БРАЗИЛИЯ ТУК!     

Стартът в Сао Пауло беше повече от динамичен. Само в първата обиколка се стигна до няколко катастрофи, пожар в бокса, кола за сигурност и др. След изгасването на светофарите Рубенс поведе, следван плътно от Уебър. Райконен тръгна чудесно от 5-та позиция и в първия завой влезе трети. Сутил се забави от 3-та си стартова позиция и докосна колата на Райконен. Кими за малко загуби контрол, успя да овладее машината, но на следващия завой след правата се удари в задната част на колата на Уебър и счупи предното си крило. Това го прати в дъното на класирането.

Междувременно на първия шикан "Сена-S", Ковалайнен и Фисикела се удариха в средата на колоната, което изпрати и другият пилот на Ферари в дъното. Там беше и Фетел, който успя да се измъкне. Малко по-напред отново в първата обиколка, Трули удари Сутил и двамата се забиха в оградите с висока скорост. От това пострада и Алонсо, който бе пометен в мелето и също отпадна. Трули излезе бесен от колата си и започна да крещи на Сутил, като за малко не се стигна до бой и физическа саморазправа между двамата. Трули ръкомахаше гневно на Сутил и го обиняваше за катастрофата.

Към целият този екшън се прибави и пожар в бокса, като Райконен дори се запали за секунди. Той заедно с Ковалайнен бяха в пита, за да оправят колите си, но механиците на Макларън пуснаха Хейки да потегли със закачен маркуч за гориво. От колата на Маклрън по асфалта започна да изтича бензин и след секунди избухна пожар. Кими бе точно зад сънародника си и неговата кола пламна за секунди. Като по чудо "Айсмен" продължи, след като огънят изгасна. Хейки спря пред бокса на БраунGP и механиците на този тим откачиха маркучът му и пилотът се върна на пистата.

Съдиите пуснаха Кола за сигурност и още във втората обиколка пилотите нямаха право да се изпреварват. Класирането към този момент бе: 1.Барикело, 2.Уебър, 3.Розберг, 4.Кубица, 5.Буеми, 6.Накаджима, 7.Кобаяши, 8.Грожан, 9.Бътън, 10.Алгуерсуари, 11.Фетел и др.

В 5-та обиколка състезанието беше рестартирано и Кубица изпревари Розберг, а Бътън задмина Грожан. От тук започна и серията на Дженсън, който не след дълго издуха и Накаджима. Последваха нови изпреварвания и Бътън се придвижи още по-напред.

В челото Рубенс водеше, но само с 2 секунди на Уебър и още толкова на Кубица. Към този момент започна да става ясно, че Уебър е фаворит за победата, а Рубенс ще загуби позиции. След първите спирания в пита, Барикело се смъкна на 3-та позиция. Уебър поведе пред Кубица. От тук до финала Марк нямаше проблеми и задържаше Кубица на 5 секунди зад себе си.  

 

 

Хамилтън пък имаше интересна стратегия с 1 спиране и също се придвижи напред, като по едно време дори пристискаше Барикело за 3-то място. В средата на надпреварата Розберг отпадна поради технически проблем. Стратегията на Фетел също проработи и не след дълго след въртележката на спиранията в бокса, той също влезе в зоната на точките и успя да мине Барикело.

След вторите спирания, Бътън се придвижи до 6-та позиция. Люис притисна Рубенс и го изпревари за 3-то място. Точно тогава бразилцът разбра, че има проблем с едната гума и трябваше да влезе в пита за допълнителна трета смяна. Това избута Бътън до 5-та позиция, на няколко секунди зад Фетел.

До финала Уебър контролираше състезанието и записа втората си победа за сезона. Следващият старт е след две седмици в Абу Даби на новата писта "Яс Марина".     

 

 ВРЕМЕННО КЛАСИРАНЕ ПРИ ПИЛОТИТЕ

 

 

 

 

ПЪЛНИТЕ РЕЗУЛТАТИ ЗА ГРАН ПРИ НА БРАЗИЛИЯ ОТ:

Петък (16 октомври)

16:00-17:30 часа - Първа свободна тренировка

20:00-21:30 часа - Втора свободна тренировка


   Събота (17 октомври)

17:00-18:00 часа - Трета свободна тренировка

20:00-21:00 часа - Квалификация


Неделя (18 октомври)

19:00 часа - Състезание

 

 

 

Повече информация за Формула1 и за възможността да спечелите страхотни награди от NIVEA FOR MEN четете във www.formula1.bg


Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти