›› Анкета

Кой ще надделее - Хамилтън или Фетел?

›› Булевард

Божинов стана Шогун!

Българският футболист и нападател на швейцарския Валери Божинов отново изуми! A post shared by Valeri Bojinov Official (@valeribojinov86) on Aug 14, 2017 at 3:05am PDT Първо с нова прическа. Този път ...

Виж още

Формула 1

Ники Лауда и Бърни Екълстоун: Някога караха мъже, а не момченца

09 октомври 2009 | 06:46
Ники Лауда и Бърни Екълстоун: Някога караха мъже, а не момченца

Шефът на Формула 1 Бърни Екълстоун и трикратният световен шампион Ники Лауда са видели всичко. Преди 30 години Бърни беше тийм бос на австриеца в легендарния тим на Брабъм. Двамата говорят за добрите стари времена на най-популярния автомобилен спорт и за настоящето.

- Ники, ако шефът на отбора ви беше човек като Бърни и ви помоли да се блъснете нарочно, за да може друг да спечели, щяхте ли да се подчините?
Ники Лауда: Зависи. Но ако ми беше казал да се блъсна, за да може този Пикет (б.р. - младши) да бие, щях да му кажа: "Мръсник!"
Бърни Екълстоун: Никога не бих го помолил за такова нещо.
- Тогава защо се случи такова нещо миналата година в Сингапур?
Ники Лауда: Времената са други. Едно време хората и ситуацията бяха съвсем различни. Тогава преди състезание трябваше да съобщиш в хотела кой ще ти вземе вещите, ако не се върнеш. Рискът от фатален инцидент беше много голям, Формула 1 беше за мъже, а не за момченца.
- А сега?
Ники Лауда: Сега почват с картинг и на 19 вече са във Формула 1. Повечето още нямат изграден характер. Последната катастрофа с фатален изход бе на Аертон Сена. Сегашните коли са сигурни като танкове. Тези деца знаят какво да правят в кокпита, но извън него са си деца.
- Но ако всичко се е променило, значи и отборните шефове не са същите?
Бърни Екълстоун: Днешните пилоти нямат респект към опасността от инциденти. Те се удрят в стената и не им пука. Прагът на забраненото драстично намаля.
Ники Лауда: Бърни, мислиш ли, че някой подозираше, че катастрофата в Сингапур е умишлена?
Бърни Екълстоун: Не мисля. Дори с такъв инцидент, никой не може да бъде сигурен, че ще спечели състезанието. Всичко това се случи в началото и имаше много до финала. Пълна лудост и неоправдан риск.
- Защо Бриаторе и хората му го поеха?
Бърни Екълстоун: Нямам никаква представа.
- Какво мислите за доживотното наказание на Флавио Бриаторе?
Ники Лауда: Каквото - такова. Решенията на ФИА не може да се сравняват с правилата в нормалния живот. Те си имат Жълтата книга - сигурно е на сто години. Това е нещо като правилник за поведение и който го наруши, може да бъде изхвърлен от клуба за произволен период от време. Това няма нищо общо с гражданското правосъдие.
Бърни Екълстоун: Всеки, който влиза в клуба, знае правилата и на пръв поглед те са доста прости.
- Параграф 151с от Спортния кодекс предвижда всеки, който подкопава имиджа на спорта, да бъде строго наказван. Това ли е повлияло на решенията на комисията?
Бърни Екълстоун: Този параграф беше допълнен, защото трябваше да сме готови за невъзможното. Катастрофата в Сингапур беше нещо, което никой не смяташе за възможно. Мен обаче ме притесняват думите "до живот". Можеш да осъдиш някого на 20, 50 или дори 150 години, но до живот? Не съм съгласен с това.
Ники Лауда: Защо не беше изслушан Флавио?
Бърни Екълстоун: Нямам представа. Ако Флавио има нови доказателства, а той твърди точно това, трябва да ги извади веднага.
- Кога разбрахте истината за инцидента?
Бърни Екълстоун: Нелсън Пикет ми каза някъде през май. Веднага отидох при Флавио и поисках да ми каже истината в очите. Той отрече и ми каза, че това е абсурдно. Аз му повярвах.
- Би трябвало да сте раздвоен, Флавио беше сред близките ви приятели в продължение на много години.
Бърни Екълстоун: Трябва да разграничаваме приятелството от това, което се случи.
Ники Лауда: Нека да отговоря вместо Бърни.
Той има огромно сърце
но ако нещо е срещу бизнеса и интересите му, никога не забравя. Ще ви удари и аз много го уважавам за това. Срещал съм само още един човек с такава натура.
- Кой е той?
Ники Лауда: Енцо Ферари. От една страна, много емоционален, типичният италианец, но от друга, много студено копеле. Срещнах се и с двете му страни. Накрая трябваше да го напусна. Бърни доста прилича на стария Енцо.
Бърни Екълстоун: А, значи мислиш, че съм студено копеле?
Ники Лауда: Чакай, нека довърша. Енцо обичаше колите си повече от всичко, той уволняваше всеки, който ги обиди. Окей, Бърни
не е студено копеле
но и двамата са комбинация от топла добросърдечност и убийствен инат.
- Ще видим ли Флавио отново в бокса някой ден?
Бърни Екълстоун: Кой знае? За момента, не, защото му е забранено да присъства на състезанията.
- Ако ви поиска пропуск?
Бърни Екълстоун: Бих му отказал докато не докаже, че е невинен.
- Смятате ли, че има шанс да го направи?
Бърни Екълстоун: Ако има ясни доказателства, естествено, че е възможно.
- Няма ли Формула 1 нужда от ярки личности?
Бърни Екълстоун: Абсолютно. Преди тази случка той даваше много за имиджа на Формула 1. Прибавяше цвят в падока.
Ники Лауда: Напълно съм съгласен. Онези великолепни жени, които го придружаваха навсякъде, внесоха много блясък. Но това няма нищо общо с факта, че той унищожи много от този имидж със скандала от Сингапур.
- Как работехте вие двамата през 1978-79 г.?
Ники Лауда: Лъжехме заедно!
Бърни Екълстоун: Никога!
Ники Лауда: Правехме го. Спомни си Гран При на Швеция през 78-а, когато сложихме вентилатор в колата на Брабъм. Спечелих с тази кола.
Бърни Екълстоун: Стига. Това не беше измама, просто доведохме техническото съвършенство до лимит. Ти запази победата си. Вентилаторите ги забраниха по-късно. Бяха прекалено добри за времето си.
Ники Лауда: Вярно. Навремето бях малко глупав. Във всичките тренировки и квалификацията карах с 200-литров пълен резервоар, а всички бяха почти празни. Бях бесен, едва стигах до 12-о място на решетката. По време на състезанието не знаех колко бърза може да е колата, но и никой друг не разбра. Иначе щяха да забранят колата преди старта.
Бърни Екълстоун: Благодаря, г-н Лауда. Хора от другите отбори идваха в нашия бокс да шпионират и затова виках на Хърби Блаш (мениджър на Брабъм): "Изпразни резервоара". Те се успокояваха, като видеха времената ни от квалификациите, и така и не разбраха, че резервоарът оставаше пълен.
- Ники Лауда винаги е искал статут на пилот №1 от вас.
Ники Лауда: Кога?
Бърни Екълстоун: Беше в Австрия. Пикет беше млад, амбициозен и много бърз. Ти дойде при мен и каза, че трябва да си №1 в отбора.
Ники Лауда: Вярно е.
Бърни Екълстоун: "Но не днес", ти казах. Затова Пикет получи по-добрите гуми.
Ники Лауда: Имахме много спорове, но винаги в името на отбора. Накрая винаги този, който не беше прав, се предаваше. Нямахме нужда от договори.
Бърни Екълстоун: Нямахме ли договор?
Ники Лауда: Не. Ставаше това, което Бърни каже.
Имахме джентълменско споразумение
така беше в добрите стари времена.
Бърни Екълстоун: Абсолютно.
- Бърни, какво си помислихте, когато в Канада през 1979 г. Ники ви каза, че иска да се откаже в средата на сезона?
Бърни Екълстоун: Не е точно така. Той ми каза, че иска да се откаже след края на сезона. Казах му: "Трябва да си много глупав. Ако ще се отказваш, направи го сега. Всичко друго няма смисъл."
Ники Лауда: Това е типичният Бърни. Преди това бяхме преговаряли шест месеца за новия ми контракт - беше си като война и той ми показа кой е шефът. Казах му, че ако не ми плати, колкото искам, ще отида в друг отбор. Но когато отидох да преговарям с другите, никой не ме искаше - той вече им се беше обадил.
- Ники, смяташ ли, че някой би могъл да управлява Формула 1 по-успешно от икономическа гледна точка, отколкото Бърни?
Бърни Екълстоун: Нека аз да отговоря. Формула 1 днес е толкова силен бранд, че няма голямо значение кой точно я управлява. Със сигурност след мен ще дойдат други хора. Разликата е, че те ще подхождат по-скоро корпоративно, отколкото иновативно.
- Би ли успял Ники да ви наследи?
Бърни Екълстоун: Не, той е прекалено мекосърдечен.

 

"7 дни спорт"
Прочетена 6683

Добави коментар ›› Коментари (1)

SubPOLAR
(Гост)
1
отговор
09 октомври 2009 | 17:21

евала.. Рейтинг: 0 0

›› новини

Интер и Валенсия подготвят размяна
17 август 2017 | 05:44
Яблонски: Трябва да вървим постепенно към върха
17 август 2017 | 04:03
6 години по-късно, Барса отново не вкара гол в Ел Класико
Валверде: Тепърва и Реал ще губи
17 август 2017 | 03:42
Зидан: Перфектно начало на сезона
17 август 2017 | 03:25
Олимпиакос пречупи Риека в края, но интригата остава (видео)
17 август 2017 | 00:02
Екзекуторът на Лудогорец взе аванс след изключителен гол (видео)
16 август 2017 | 23:59
Славия громи с 8:0, Кръстев с 4 гола (видео+галерия)
Севиля покори Истанбул (видео)
16 август 2017 | 23:46
Ню Орлийнз уволняват доктори за грешна диагноза
16 август 2017 | 23:05

›› Булевард

Божинов стана Шогун!
16 август 2017
Българският футболист и нападател на швейцарския Валери Божинов отново изуми! A post shared by Valeri ...
Треньорът на Левски влиза във "Фермата" 16 август 2017 | 10:49
Анхел ди Мария показа чувство за хумор 16 август 2017 | 03:39
Един от най-желаните ергени - волейболистът Николай Николов за любовта и спорта (видео) 16 август 2017 | 15:20

›› Волейбол

Теодор Салпаров на 35 за националния тим, ЦСКА и Лукойл
16 август 2017
Волейболният ни национал Теодор Салпаров днес празнува своя 35-и рожден ден. В момента либерото няма много ...
Треньорът на Левски влиза във "Фермата" 16 август 2017 | 10:49
Волейнационалите почиват само един ден преди Евро 2017 16 август 2017 | 15:13
Един от най-желаните ергени - волейболистът Николай Николов за любовта и спорта (видео) 16 август 2017 | 15:20

›› Баскетбол

Блестяща България спечели групата си
16 август 2017
България спечели група D на предварителните квалификации за Мондиал 2019 в Китай. Баскетболистите на Любомир Минчев ...
Костов избра Работнички (Скопие) 15 август 2017 | 14:58
Белгия обяви състава за ЕвроБаскет 2017 16 август 2017 | 18:04
Очаквано: САЩ без НБА играчи за АмериКъп 16 август 2017 | 16:29
							
						

Формула 1

График на уикенда

Макларън набелязаха заместник на Алонсо за ... 20 юни 2017
Пилотът на Торо Росо Карлос Сайнц-младши е на прицел от почти всеки отбор на Формула 1, а в Италия вече твърдят, че именно той е пилотът, който стои на първо място в списъка на Макларън като опция за заместник на ...
Розберг: Ботас е перфектният пилот 16 август 2017
Шампионът Нико Розберг заяви, че новият пилот на Мерцедес и негов заместник - Валтери Ботас, е може би идеалният кандидат за мястото в тима на Сребърните стрели и отборът не е сбъркал с назначаването му. Ботас се ...

Левски | Литекс | "А" Група | "Б" Групи | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Класиране

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал