Сензационни разкрития, Пикет наистина катасрофирал нарочно в Сингапур (видео)

Сензационни разкрития, Пикет наистина катасрофирал нарочно в Сингапур (видео)

Сеназационни разкрития бяха направени днес по скандала във Формула 1 свързан с отбора на Рено и миналогодишното Гран при на Сингапур. Както е известно, в надпреварата на осветление, Фернандо Алонсо спечели състезанието, заради катастрофата на съотборника му Нелсиньо Пикет, за която се твърди, че е инсценирана и направена нарочно. След това се отвори щастлива поредица от обстоятелства за испанеца. Колата за сигурност се появи малко след като Алонсо бе минал през бокса, а лидерът Фелипе Маса бе провален от механиците на Ферари, заради маркуча за гориво.

Преди първото нощно състезание в историята на спорта, в моторхоума на Рено в неделя е имало среща между шефа Флавио Бриаторе, босът на инженерите Пат Саймъндс и пилота Нелсиньо Пикет. На нея се е обсъждала тактиката на тима за предстоящото състезание. Според свидетелските показания на Нелсиньо, които вече са и във ФИА, Бриаторе и Саймъндс са поискали от Пикет да катастрофира нарочно в началото на надпреварата, за да може Алонсо да победи.

Пикет признава, че се е съгласил да направи това, защото не се е чувствал добре в създалата се тогава ситуация за бъдеще му в тима на Рено. По това време, французите все още не бяха подновили договора му за 2009 година, а Бриаторе се бавеше с решението си.

Пикет допълва, че се е съгласил да катастрофира нарочно, защото е почувствал как ще бъде възнаграден от екипа.

В своите писменни доказателства пред ФИА, Пикет обяснява как е бил дръпнат настрани от Саймъндс и е бил инструктиран да катастрофира в 13-та или в 14-та обиколка на 17-ти завой на уличната писта, почти веднага след като Алонсо направи първия си пит-стоп в бокса.

Причината да се избере този завой 17, е защото там не е имало кранове, които да вдигнат бързо колата и това със сигурност щяло да наложи излизане на кола за сигурност.

В същото време Бриаторе и Саймъндс отричат напълно всичко това в писмен вид пред ФИА. Те признават за срещата, но твърдят, че самият Пикет е предложил да катастрофира нарочно и той е инициаторът на конспирацията. Напълно обратна версия на станалото.

Според различни източници, нагласеното Гран при на Сингапур за първи път е влязло в полезрението на ФИА на 26 юли, когато Нелсиньо беше уволнен от Рено след Гран при на Унгария, последното му състезание за екипа. Тогава бащата на младия пилот - Нелсън Пикет, който е трикратен световен шампион, се е обадил лично на президента на ФИА Макс Мозли и му е обяснил какво е станало.

След това Пикет-младши е посетил централата на ФИА в Париж на 30 юли, за да представи в писмен вид доказателствата пред друг бос във федерацията Алън Донъли и следователи от агенцията "Quest".

След свидетелските показания, тримата съдии на ФИА от Гран при на Сингапур и двама детективи от "Quest" са разпитали шефове на Рено в уикенда за Гран при на Белгия преди две седмици.

С това разкритията от днес не свършват. Според списанието "Autosprint", телеметрията от колата на Пикет в Сингапур, също е показала интересни неща и събитията по скандала са довели до свикване на Световният съвет на ФИА.

На завой 17, където Пикет катастрофира, обикновено задните гуми на болида на Рено губят сцепление в края на кривата и това кара пилота съвсем леко да си вдигне крака от педала на газта. Но по време на инцидента, Нелсиньо е настискал газта през цялото време, независмо че задните колела са загубили сцепление и така колата е поднесла и се е забила в бетонните огради.

Бриаторе дори твърди, че е станал "жертва на изнудване от семейство Пикет".

"Признавам за срещата с Пикет-младши в неделя сутрин, но нищо такова не е дискутирано. Тогава си спомням, че в уикенда в Сингапур, Нелсън се държеше много странно. Освен това има аудио записи, на които се чува колко съм разочарован от катастрофата му", казва Бриаторе.

Пат Саймъндс също допълва: "Вярно е, че по време на срещата с Пикет, идеята да катастрофира нарочно се появи, но тя беше предложена от самия пилот. Това беше просто разговор".

От Рено вече признаха, че няма да коментират преди заседанието на Световния съвет. Международната автомобилна федерация (ФИА) обяви официлано, че привиква Рено на 21 септември в Париж преди извънредното заседание на Световния съвет, за да отговаря на въпроси свързани с миалогодишното Гран при на Сингапур.

Вече се смята, че Рено могат да бъдат дисквалифицирани от сезон 2010, а може би дори и от оставащите стартове до края на тази година, в зависимост кога ще излязат резултатите от разследването.


Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти