Пилотът на Ред Бул Марк Уебър спечели категорично първата си победа във Формула 1, след успех на пистата "Нюрбургринг" в Гран при на Германия, 9-ти кръг от световния шампионат във Формула 1. Австралиецът спечели за първи път в кариерата си и пол-позишън вчера, а днес диктуваше събитията от старта до финала, въпреки че направи допълнително спиране, заради наказание с преминаване през бокса. Марк беше наказан, след като удари Барикело веднага след старта.
Втори днес в Германия остана съотборникът на Уебър - Себастиян Фетел и така Ред Бул записаха третата си двойна победа тази година. След успеха и в Англия преди 3 седмици Ред Бул загатнаха, че могат да се борят с тима на БраунGP за титлата и първенството наистина е още отворено. Лидерът в шампионата Бътън остана само 5-ти в Англия след като с Рубенс имаха страхотни проблеми с гумите.
Трети днес финишира Фелипе Маса с Ферари, пред 4.Нико Розберг с Уилямс, 5.Дженсън Бътън (БраунGP), 6.Рубенс Барикело (БраунGP), 7.Фернандо Алонсо (Рено), 8.Хейки Ковалайнен (Макларън-Мерцедес), 9.Тимо Глок (Тойота) и др. Световният шампион Люис Хамилтън с Макларън-Мерцедес остана едва последен на 1 тур изоставане от всички пилоти.
ПОСЛЕДНИТЕ АКТУАЛНИ СНИМКИ ОТ ГЕРМАНИЯ ТУК!
ТРЕТОТО ИЗДАНИЕ НА "ПОПИТАЙ МОМЧИЛ" ГЛЕДАЙТЕ ТУК ИЛИ ПО-ДОЛУ!
Състезанието започна на напълно суха писта. На старта вторият Барикело потегли отлично и притисна спечелилият пол-позишън Уебър. В края на правата, Марк сви рязко надясно и удари Рубенс. Тази странна манерва бе много опасна, заради голямата скорост, но за щастие двамата подължиха. Изненадващо първи в първия десен завой влезе Хамилтън, който направи отличен старт със системата "KERS" от 5-та позиция. Британецът обаче бе ударен от Уебър, изпусна правилната точка на спиране и излезе извън пистата, като спука своята задна дясна гума. Това напълно провали състезанието на Хамилтън и след като влезе в бокса, изостана от лидерите с 1 обиколка.
В челото Барикело успя да се пребори с Уебър и поведе колоната след първите 2 завоя, пред 3.Ковалайнен, 4.Маса (също възполвал се по най-добрия начин от "KERS"), 5.Бътън, 6.Фетел, 7.Райконен, 8.Сутил и др.
След няколко тура Бътън притисна Маса и стана 4-ти. В 9-та обиколка и Фетел атакува Фелипе, но не успя да го мине.
Към 10-та обиколка комисарите решиха да накажат вторият Уебър с преминаване през бокса, заради удара му с Рубенс на старта. Марк премина през пита и се върна 7-ми.
Пилотите на БраунGP очевидно имаха сериозни проблеми с износването на техните гуми. Рубенс водеше, но това не го правеше към този етап фаворит за победата. Барикело и Бътън смениха стратегията си с 3 стопа и това позволи на Уебър и Ред Бул отново да се върнат в борбата за първото място.
След първите спирания в бокса към 20 об. класирнето бе: 1.Барикело, 2.Уебър, 3.Бътън, 4.Фетел, 5.Маса, 6.Розберг, 7.Райконен, 8.Ковалайнен и др.
Скоростта на Уебър и Фетел бе впечатляваща. Въпреки допълнително си спиране, Марк се върна в челото. Ред Бул имаха тотална доминация в Германия.
Сутил и Райконен се удариха на първия завой, след като Адриан излезе от бокса за нови гуми. Предното крило на Сутил се счупи, а след няколко обиколки Кими отпадна, заради технически проблем. Катастрофата прати Сутил на 13-та позиция, след като бе в топ 8.
Трети бе вече Маса, пред 4.Розберг, 5.Барикело, 6.Бътън, 7.Алонсо, 8.Ковалайнен и др.
Около 15 об. преди финала Уебър, Фетел и Маса направиха и вторите си планирани спирания за бензин и гуми.
По-назад гумите на Рубенс и Бътън бяха в трагично състояние, а двамата се движеха един зад друг. Те загряваха гумите си на правите, след като колите им не можеха да поддържат правилната им температура. Бътън се оплака по радиото, че Барикело е по-бавен и го задържа.
Около 8 об. преди финала Рубенс спря за трети път, а тур по-късно същото направи и Бътън. Механиците на Дженсън обаче бяха по-бързи и британецът се върна на пистата на метри пред бразилеца.
Така класирането 7 обиколки пред финала придоби и очаквания си вид: 1.Уебър, 2.Фетел, 3.Маса, 4.Розберг, 5.Бътън, 6.Барикело, 7.Алонсо, 8.Ковалайнен, 9.Глок и др. Хамилтън пък бе последен на 1 тур изоставане от всички пилоти.
Проблемите с гумите на Бътън и Рубенс позволиха на Алонсо плътно да се доближи до тях и започна да ги притиска за 5-то място. До финала оставаха само 3 тура, но Алонсо не успя да ги изпревари.
Първата победа на Уебър в кариерата му е наистина впечатляваща, след като той счупи крака си по време на зимната пауза, след сблъсък с джип в Австралия. В крака на Уебър има пирони и той дори стъпва много трудно.
ВРЕМЕННО КЛАСИРАНЕ ПРИ ПИЛОТИТЕ
снимка 1: Guiliver photos/Getty Images