"F1 под лупа": Кога втората позиция всъщност е първа?

"F1 под лупа": Кога втората позиция всъщност е първа?

Непосредствено преди старта за Голямата награда на Турция Дженсън Бътън даде едно много обстойно интервю за британските колеги от "Би Би Си". Лидерът в световния шампионат беше в компанията на двамата си инженери - Андрю Шавлин (race engineer) и Бруно (performance engineer). Те бяха запитани коя част от състезателния уикенд за тях е най-стресираща. Единодушният отговор беше - квалификацията!

Отстрани погледнато не става много ясно защо е така. Нали в състезанието се случват много повече неща, има несравнимо повече рискове и т.н.? Но нямаме каквото и да било основание да се съмняваме в думите на момчетата от БраунGP, затова продължаваме с разсъжденията.

Всички сме чували, че отборите много внимателно преценяват стратегиите си за всяко състезание, какво обаче значи това? Най-общо казано това е цялата (невероятно сложна) матрица целяща максимизирането на средната скорост от старта до финала. Не е трудно да се досетим, че както в живота, така и тук няма пълно щастие и всички търсят най-добрия компромис.

ПЪЛНИЯ ТЕКСТ НА ТАЗИ СТАТИЯ МОЖЕТЕ ДА ПРОЧЕТЕТЕ В КОМЕНТАРНАТА РУБРИКА НА МОМЧИЛ МАНЧЕВ "F1 под лупа" ТУК!

 

МАТЕРИАЛИТЕ СЕ ПУБЛИКУВАТ ВСЯКА СЕДМИЦА НА formula1.sportal.bg

 

 

Повече информация за Формула1 и за възможността да спечелите страхотни награди от NIVEA FOR MEN четете във www.formula1.bg

 

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти