Уилямс няма да бойкотира, нови испански отбори във Ф1

Уилямс няма да бойкотира, нови испански отбори във Ф1

Още един потенциален отбор поиска да се състезава във Формула 1 през 2010 година, заради бюджетния таван, който ФИА въвежда. Испанският тим "Epsilon Euskadi", който се състезава в "Льо Ман" на Джон Виладелпрат има ресурсите и дори въздушен тунел за предизвикателството. Виладелпрат е работил дълги години в отборите на Минарди, Бенетон, Ферари, Макларън, Тирел и Прост. 

За 2011 година тимът от GP2 "Racing Engineering" на Алфонсо де Орлеанс също планира атака на Формула 1.

В същото време сър Франк Уилямс призна, че отборът ще участва догодина. "Ще се състезаваме. Какво друго ни остава?"

Очаква се документи за участие през следващата година със сигурност единствено да попълнят отборите на Уилямс, БраунGP и Форс Индия. Ферари, Ред Бул, Торо Росо, БМВ, Рено и Тойота вече заплашиха, че няма да участват през 2010 година, ако това правило не се промени. За сега не е ясна позицията на Макларън.

Както е известно, някои от отборите във Формула 1 могат да бойкотират спорта, заради доброволния бюджетен таван от 40 милиона паунда, който влиза в сила от 2010 година. Асоциацията на отборите (ФОТА) вече призова за спешни разговори с ФИА, за да се обсъдят приетите наскоро нови спортни правила. Тимовете не харесват идеята за шампионат разделен на две класи и с два типа коли.

Един от съществуващите варианти е някои екипи да бойкотират ФИА и да не подадат своите документи за участие в шампионата догодина. Срокът за участие за сезон 2010 изтича на 29 май. Този срок важи както за сегашните отбори, така и за всички нови желаещи да участват във Формула 1.

Както е известно, от ФИА обявиха, че догодина на старт могат да застанат вече 26 коли, вместо сегашните 20. Така се отваря място за цели нови 3 тима. Желаещите обаче вече надхвърлят тази бройка, тъй като USF1/ USGPE (US Grand Prix Engineering), Лола, Продрайв и "iSport" вече проявиха интерес за място на стартовата решетка. Вече се спрягат имената и на други два американски тима: Андрети Грийн и Пенске. 

При доброволния бюджетен таван, отборите ще имат възможност да избират. Очаква се на екипите, които приемат ограничението, да им бъде дадена много по-голяма техническа свобода. Освен подвижни крила, по-добри подове на шасито и двигател с повече обороти, тимовете може да получат и неограничени на брой тестове по време на сезона. Тези отбори, които не са съгласни да харчат до 40 милиона паунда ще имат много повече технически ограничения в колите си.

Повече информация за Формула1 и за възможността да спечелите страхотни награди от NIVEA FOR MEN четете във www.formula1.bg

 

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти