Sportal.bg
Използвай App-а за
по-добро усещане
Отвори

Официално: ФИА обяви дифузьорите на БраунGP, Уилямс и Тойота за легални!

Официално: ФИА обяви дифузьорите на БраунGP, Уилямс и Тойота за легални!

Апелативният съд на ФИА, който заседава вчера в Париж за спорните двойни дифузьори на БраунGP, Тойота и Уилямс обяви официално тази сутрин, че дизайнът е легален. Така съдът на ФИА потвърди решението на съдиите на федерацията в Австралия и Малайзия, както и пред сезонната инспекция на директорът на състезанията Чарли Уайтинг. Тогава представителите на ФИА обявиха спорния дизайн на двойния дифузьор или познат още, като такъв на две нива за редовен.

Отборите, подали официални протести срещу "Бандата с дифузьорите": БМВ-Заубер, Ферари, Рено и Ред Бул и Макларън-Мерцедес сега ще трябва да преработят колите си, за да могат и те да използват дизайнерското решение на своите конкуренти. 

ВИДЕО ГРАФИКА ЗА ТОВА КАКВА ТОЧНО Е ФУНКЦИЯТА НА ДИФУЗЬОРИТЕ ВЪВ Ф1 ГЛЕДАЙТЕ ТУК! 

Повечето специалисти са на мнение, че спорните дифузьори дават огромно предимство, което стига до половин секунда на обиколка. БМВ, Макларън и Ферари вече признаха, че са започнали работа по тези дифузьори, подобни на тези на Уилямс, Тойота и БраунGP. Рено и Ред Бул също са се захванали със собствени проекти. Очаква се новите дифузьори да дебютират за първия европейски старт на 10 май за Гран при на Испания.

Изявление на ФИА гласи: "Апелативният съд отхвърли жалбата и смята, че съдиите, които са одобрили дизайна са постъпили спрямо правилата".  

Заседанието на Апелативния съд е било доста скучно, пишат медиите на Острова.
За това сочи фактът, че един от съдиите на ФИА от Малта - Гуидо де Марко заспал по време на изказванията
и то повече от един път ;))

 

 

Кими Райконен с Ферари вече обяви, че решението от днес може да реши титлата във Формула 1. Според "Айсмен", F60 гуми сцепление и няма добро притискане, заради дуфизора на болида, който е различен от този на БраунGP например.

Фернандо Алонсо с Рено също обясни как тимът ще трябва да преправя цялата кола R29 с различна предна част, сайдподи, нов капак на двигателя и др.

Главното лице в скандала - босът на БраунGP - Рос Браун пък винаги е твърдял, че колите са му легални, а още през март 2008 година, съперниците на неговия тим отхвърлили оферта на британеца, която целяла опростяване и подобряване на техническите правила, които щели да изяснят до край проблема с дифузьорите на две нива.

 

Повече информация за Формула1 и за възможността да спечелите страхотни награди от NIVEA FOR MEN четете във www.formula1.bg

 

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти