Заседанието на Апелативния съд на ФИА за дифузьорите започна, решение в сряда

Заседанието на Апелативния съд на ФИА за дифузьорите започна, решение в сряда

Заседанието на Апелативния съд на ФИА за спорните дифузьори на БраунGP, Тойота и Уилямс започна тази сутрин в Париж. Очаква се окончателното решение да бъде обявено в сряда (15 април) в края на работния ден. Oчаква се съдът на ФИА да потвърди решението на съдиите на федерацията в Австралия и Малайзия, както и пред сезонната инспекция на директорът на състезанията Чарли Уайтинг. Тогава представителите на ФИА обявиха спорния дизайн на двойния дифузьор за редовен.

Дори ако се реши, че този дизайн не отговаря на правилата, няма да има наказания за победителите в първите два старта БраунGP, както и за Уилямс и Тойота, защото в началото на сезона, ФИА вече е обявила тези дифузьори за редовни. Все пак тези три трима ще трябва да преработят колите си. Същото при обратна присъда ще важи и за протестиращите екипи. Решението ще е ключово за останалите отбори и силите в шампионата могат да се обърнат на 180 градуса.

ВИДЕО ГРАФИКА ЗА ТОВА КАКВА ТОЧНО Е ФУНКЦИЯТА НА ДИФУЗЬОРИТЕ ВЪВ Ф1 ГЛЕДАЙТЕ ТУК!  

Отборите, подали официални протести срещу "Бандата с дифузьорите" са: БМВ-Заубер, Ферари, Рено и Ред Бул. Само техни представители ще говорят пред съда. Макларън-Мерцедес няма да имат представител и официално изказване, но "Сребърните стрели" ще предоставят писмени доказателства и ще подкрепят протеста. Само Торо Росо и Форс Индия не са изявили желание да бъдат изслушани днес пред Апелативния съд.

На влизане в залата на ФИА в Париж, шефът на БМВ-Заубер д-р Марио Тайсен обяви, че решението на ФИА е много важно. Германецът смята, че е недопустимо в такъв високо-технологочен спорт да има сиви зони на правилата. Тайсен още веднъж подчерта, че БраунGP, Тойота и Уилямс са бързи, предимно заради дизайнът на своите дифузьори. Както е известно, Дженсън Бътън записа две поредни победи в първите два старта от новия сезон във Формула 1.

"Хубаво е да има различни отбори в челото и картината във Формула 1 да се сменя, но трябва да изясним техническите правила възможно най-скоро. Колата в Гран при е най-комплексният спортен инструмент в света. Не можем да имаме сиви зони в правилата и всеки да ги интерпретира. Вече и ние разработваме такъв двоен дифузьор, а това ни струва време и пари. Не знам как ще се представя колата на БМВ с него, ако започенм да го използваме, защото цялата аеродинамика трябва да претърпи промени. Не е толква лесно", обясни Тайсен.       

 
 
 

Повече информация за Формула1 и за възможността да спечелите страхотни награди от NIVEA FOR MEN четете във www.formula1.bg

 

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти