Розберг най-бърз в първата тренировка в Австралия

Розберг най-бърз в първата тренировка в Австралия

Шоуто Формула 1 започна! Пилотът на Уилямс-Тойота Нико Розберг даде най-добро време в първата петъчна свободна тренировка на пистата "Албърт парк", преди неделното Гран при на Австралия, 1-ви кръг от световния шампионат. Втори в Мелбърн остана съотборникът му Казуки Накаджима. Трети е Кими Райконен с Ферари, пред 4.Рубенс Барикело (БраунGP), 5.Хейки Ковалайнен (Маклрън-Мерцедес), 6.Дженсън Бътън (БраунGP), 7.Фелипе Маса (Ферари) и др. Световният шампион Люис Хамилтън (Макларън-Мерцедес) остана едва 16-ти.

Розберг спря хронометрите на 1:26,687 минути, а времето му е с 0,1 секунди по-добро от пол-позишъна на Хамилтън миналата година, въпреки многото промени по колите. Постиженията на Уилямс и БраунGP затвърдиха впечателението, че заради по-различния дизайн на техните дифузьори, колите им са много бързи. Не трябва да се пренебрегва и факта, че отборите използват различно количество гориво и с това също могат да се обяснят резултатите им от тази сутрин.   

Още в първите минути почти всички пилоти се появиха на пистата за инсталационни обиколки. Фисикела с Форс Индия бе първият състезател на трасето. За първи път много от феновете имаха възможност да видят дизайна на новите коли. Промените в аеродинамика са най-сериозните от дълги години, а спортът бе разтърсен от истинска революция в техническите правила. Всичко това бе направено с една проста цел - да има повече изпреварвания по време на състезанията.

След първите няколко минути, пистата остана празна и около половин час никой не се появи на трасето. Отборите изчакваха условията да се подбрят, а времето бе слънчево и топло.

По-късно всички започнаха да излизат на трасето и трафикът бе доста тежък. Все пак това бе първата официална сесия за годината, и пилотите трябваше да съберат колкото се може повече данни. Бурде и повечето от неговите колеги се оплкаха от липсата на сцепление. Доста от пилотите минаха през тревата на първия завой, а Фетел получи проблем в налягането на Ред Бул и паркира в страни от пистата.

Хамилтън и Кими също имаха някои проблеми с управлението и минаха през тревата. Към средата на сесията Райконен спря хронометрите на 1:26,750 минути и това постижение остана дълго като най-доброто. Колите на Уилямс, Тойота и БраунGP също бяха в челото. Едва в последните минути Розберг и Накаджима успяха да победят Кими с по-твърдите гуми на Бриджстоун.   

Тук е важно да припомним, че отборите на БраунGP, Тойота и Уилямс получиха официално разрешение, от съдиите на ФИА, за участие в Гран при на Австралия. По този начин бе потвърдено отхвърлянето на внесения протест за техните дифузьори от страна на Ферари, Рено и Уилямс. Към протеста трябваше да се присъедини и БМВ-Заубер, но жалбата на баварците беше отхвърлена от съдиите, след като те не успяха да попълнят навреме необходимите документи. 

Ферари, Ред Бул, БМВ и Рено твърдят, че заподозрените екипи са използвали дупка в правилата и са направили дифузьорите си по-високи от позволеното, което им дава огромно предимство за 1 обиколка (според Ред Бул, по 0,5 секунди на тур).

ПОСЛЕДНИ АКТУАЛНИ СНИМКИ ОТ АВСТРАЛИЯ ТУК!

Очаква се отборите, чиито протест не бе уважен, да отнесат спора пред Апелативния съд на ФИА. Такова заседание може да има най-рано след втория кръг в Малайзия на 5 април, като до тогава постигнатите резултати от трите отбора ще останат под съмнение. Дори съда на ФИА обаче да реши, че в колите има нещо нередовно, резултатите на БраунGP, Тойота и Уилямс едва ли ще бъдат променени. При всички положения една от двете страни ще трябва да направи промени по колите си.

ПЪЛНИТЕ РЕЗУЛТАТИ ЗА ГРАН ПРИ НА АВСТРАЛИЯ ОТ:

 
Неделя (29 март)

09:00 часа - Състезание

ЗАБ: Часовете са в българско време. 

 

Повече информация за Формула1 и за възможността да спечелите страхотни награди от NIVEA FOR MEN четете във www.formula1.bg

 

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти