Технически анализ: Проблемът с дифузьорите

Технически анализ: Проблемът с дифузьорите

Миналата седмица се заформи скандал във Формула 1, заради дизайна на дифузьорите на Уилямс и Тойота. Техните решения бяха съвсем различни от тези на останалите нови коли. Уилямс се появиха с дифузьор на две нива. Тойота пък първо тестваха приспособлението си с удължена средна част, а след това добавиха второ ниво, като английските си колеги. И двата дизайна разбуниха духовете на съпернците им, след подозрения, че прекрачват новите правила във Формула 1.

Техническите дирекори на двата тима са уверени, че всичко е по правилата и колите ще минат без проблеми инспекцията на ФИА.

Като част от новият пакет аеродинамични промени и забрани за 2009 година, ФИА обяви използването на нов по-малък дифузьор, разположен по-назад от обикновено. Заедно с промените по шасито, всичко това доведе до шокиращата загуба на над 50% от притискателната сила генерирана от старите болиди. Това бе направено, за да има повече изпреварвания в шампионата. 

Поради тази причина отборите хвърлиха много труд и усилия, за да работят по шасито с надеждата, че ще успеят да възвърнат поне част от изгубеното.

Един от критичните елементи, които карат дифузьора да работи е вътрешният обем. Поради тази причина новите правила ограничават устройствата в следните размери: ширина: 1000мм; дължина: 350мм, височина 175мм. Тези размери са точно спазени при болида на Макларън................

ПЪЛНИЯТ ТЕКСТ НА ТОЗИ АНАЛИЗ ТУК! 

 

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg

 

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти