Гледай на живо

Фернандо Каранга с първа награда след завръщането си в България

Технически анализ на новото Ферари F60

Технически анализ на новото Ферари F60

Вчера на пистата "Муджело" в Италия Ферари представи претендента си за титлата през сезон 2009 - новия болид F60. Колата е построена спрямо абсолютно новите и различни правила. Първата новост, която веднага става ясна е ултра-модерната система за възвръщаемост на кинетичната енергия (КЕРС). Гумите са сликове, а каросерията е странна, но сякаш подобна на F2008, която покрива стандартите наложени от новите правила. Малко по-къс от предшественика си, F60 има по-малки крила и дифузьор, които предизвикват загуба на притискащата сила. От Ферари са се досетили за това и всяка точка по тялото на колата се използва за наваксване на тази загуба.  

Гледайки предното крило, външните разпънки са важните части в случая. Ферари ползват прост дизайн за предното си крило подпомогнат от малки подвижни елементи позволяващи на пилота да наглася крилото веднъж на обиколка. Тази година няма да има носове с дупки и т.нар. "мост", тъй като правилата го забраняват.

Въпреки желанието на Техническата група на ФОТА да се забранят дефлекторите, Ферари са намерили три места за тях. Две малки плочи са поставени под шасито близо до предното окачване, а третата част е точно пред възухозаборниците.  

Предната част на т.нар. сайдпод-и е главната част на аеродинамична свобода, тъй като са представени в правилата като част за защита от страничен удар и така не са част от ограниченията. За да използват всяка част от него, Ферари са скъсили сайдпода отпред, за да има място за повече елементи. Тъй като това място трябва да носи защитата от страничен удар е направено любопитно удължение до горната предна част на сайдпода. 

ПЪЛНИЯТ ТЕКСТ НА ТОЗИ АНАЛИЗ ТУК! 

 

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg

 

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти