Вчера на пистата "Муджело" в Италия Ферари представи претендента си за титлата през сезон 2009 - новия болид F60. Колата е построена спрямо абсолютно новите и различни правила. Първата новост, която веднага става ясна е ултра-модерната система за възвръщаемост на кинетичната енергия (КЕРС). Гумите са сликове, а каросерията е странна, но сякаш подобна на F2008, която покрива стандартите наложени от новите правила. Малко по-къс от предшественика си, F60 има по-малки крила и дифузьор, които предизвикват загуба на притискащата сила. От Ферари са се досетили за това и всяка точка по тялото на колата се използва за наваксване на тази загуба.
Въпреки желанието на Техническата група на ФОТА да се забранят дефлекторите, Ферари са намерили три места за тях. Две малки плочи са поставени под шасито близо до предното окачване, а третата част е точно пред възухозаборниците.
Предната част на т.нар. сайдпод-и е главната част на аеродинамична свобода, тъй като са представени в правилата като част за защита от страничен удар и така не са част от ограниченията. За да използват всяка част от него, Ферари са скъсили сайдпода отпред, за да има място за повече елементи. Тъй като това място трябва да носи защитата от страничен удар е направено любопитно удължение до горната предна част на сайдпода.
ПЪЛНИЯТ ТЕКСТ НА ТОЗИ АНАЛИЗ ТУК!
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg