›› Булевард

Русата Златка събра всички силиконки за рождения си ден

В събота една от най-известните и сексапилни дами в България отпразнува своя рожден ден в луксозна столична дискотека в компанията на своите също толкова привлекателни приятели. Златка Райкова бе поканила цял небосклон ...

Виж още
Моторни спортове

Таркини: Ако бях шеф, никога нямаше да се включа във WTCC

21 август 2008 | 19:17
Таркини: Ако бях шеф, никога нямаше да се включа във WTCC

Бившият британски и европейски шампион с туристически автомобили и настоящ пилот на Сеат във WTCC Габриеле Таркини е възмутен от правилата в третия по ранг световен шампионат на ФИА.

"Ако бях шеф на автомобилен производител, никога нямаше да се включа във WTCC, освен ако правилата не гарантираха, че това, което се случва днес, ще се случва и утре, - коментира италианецът. - Защо производител да се включва в надпреварата и да дава всичко от себе си, за да развива автомобила си незабавно? Някой може да се включи и със слаба кола, да изчака да му бъде оказана помощ и отново да бъде бърз."

Таркини визира случилото се през този сезон с отбора на БМВ. Туринг бюрото към ФИА, което съблюдава за баланса на силите във WTCC тази година свали 15 килограма от допълнителния баласт в общото тегло на автомобилите на БМВ, за да може баварците да наваксат изоставането от машините на Сеат в началото на сезона.

От тази година обаче Сеат въведоха официално своята машина Леон TDI. Изпитанията на автомобила започнаха още през миналия сезон и в момента автомобилът е с изразително предимство пред останалите производители. Дългогодишният лидер в тези серии БМВ бе надиграван от испанските си съперници в почти всеки един старт досега.

Баварците обаче имат разработена дизелова версия на модела 320d, която умишлено не искат да въведат в сериите. Самият Марио Тайсен коментира, че с въвеждането на 320d WTCC може много бързо да се превърне в изцяло дизелов шампионат и конкуренцията от Шевролет няма да може да отговори на предизвикателството, тъй като няма разработена дизелова версия на състезателното си Лачети.


(320d в 24-те часа на Нордшлайфе тази година, подготвено от частния отбор Шуберт Моторс)

Това от своя страна може да се отрази крайно негативно върху съотношението на силите, тъй като в БМВ са убедени в качествата на своя дизел. Таркини обаче е несъгласен с 15-килограмовата редукция в машините на БМВ. Според него промени в шампионата може да има само веднъж в сезона, но не и след всеки старт.

През 2005 година машините на Аутоделта (Алфа Ромео 156) бяха поощрени в първата част от сезона с 20-килограмова редукция. Тогава първи пилот за италианците бе именно Габриеле Таркини. Същото правило се отнесе и за машините Сеат Толедо и Сеат Леон, с които се състезаваха в СЕАТ Спорт. БМВ доминираха в първата част от сезона, като везните се уравновесиха във втората. В крайна сметка Анди Прио и БМВ триумфираха с двете титли.


Още по темата
ТРАЯН САРАФОВ
репортер - отдел "Спорт"
Прочетена 2547

Коментирай



Няма коментари.



							
						
Успешните и неуспешните ротации в MotoGP този ... 29 август 2017
В MotoGP този сезон настъпиха редица ротации в отборите, но най-успешният (може би единствен) е този на Маверик Винялес от Suzuki в Yamaha. Младият испанец записа победа миналата година с първия си конструктор, а с ...
Петерханзел разкри детайли от инцидента на Дакар 14 януари 2018
Стефан Петерханзел стартира на рали Дакар 2018, преследвайки 14-и успех на най-изтощителното състезание за човек и машина. Французинът стартира предпазливо, изчаквайки първите отпаднали фаворити да му разчистят пътя, и ...

Кой е най-добрият чужденец в България?

Определете кой е по-най-добрият чуждестранен футболист в "А" група

Левски | Литекс | "А" Група | "Б" Групи | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Класиране

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал