Майкъл Фелпс в изгодна позиция да осребри спортните си постижения

Майкъл Фелпс в изгодна позиция да осребри спортните си постижения

След като постави нови стандарти на Олимпийските игри, Майкъл Фелпс е на път да направи същото и на финансовата сцена. Спортистът и майка му Деби могат да получат многобройни предложения за големи рекламни договори и книги, според експерти в спортния маркетинг, пише USA Today.

Рекордните осем златни медала биха могли да повишат приходите на Фелпс от телевизионни реклами, продажба на стоки, изнасянето на речи и така нататък до повече от 50 млн. долара през следващата година, в сравнение със сегашните 5 млн. долара, според Боб Дорфман от рекламната агенция Baker Street Partners.

Това би катапултирало Фелпс на трето място в списъка на Sports Illustrated за най-добре печелещите американски спортисти - след голфърите Тайгър Уудс и Фил Микелсън, но преди звездите от НБА Леброн Джеймс и Коби Браянт.

През тази седмица Фелпс заяви, че парите не са движещата сила за него в плуването. Това обаче не спира настоящите му спонсори като Visa, AT&T и Speedo от това да прокламират активно обвързаността си с най-актуалния спортист в света в момента. Това няма да спре и други компании да се присъединят, след като Фелпс вече гледа към Олимпиадата в Лондон през 2012 г.

Фелпс е спечелил бонус от Speedo в размер на 1 млн. долара за постиженията си в Пекин.

От Visa пуснаха две нови реклами от серията “Go World", поздравявайки плувеца. "Очакваме нови възможности след Пекин, които ще заздравят връзката ни с него в глобален план", споделя Майкъл Линч от Visa.

Преподписването на рекламния договор с Фелпс за игрите в Лондон стои на дневен ред и пред AT&T.

Агентът на Фелпс Питър Карлайл заявява пред SportsBusiness Journal, че той ще се фокусира над сегашните си спонсори в краткосрочен план, докато в същото време ще пусне нови фланелки, шапки, DVD-та и плакати.

Според Рик Бъртън, който отговаря за маркетинга на Олимпийския комитет на САЩ, с представянето си плувецът е подобрил не само собствените си позиции на пазара, но и тези на олимпийското движение като цяло. "Хората сравняват постиженията на Фелпс с тези на Джеси Оуенс“, смята Бъртън.

profit.bg 

Последвайте каналите ни в:

Още от Спорт и бизнес

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти