Хамилтън печели в Германия, Глок се разбива, Пикет сензационно втори

Хамилтън печели в Германия, Глок се разбива, Пикет сензационно втори

Пилотът на Макларън-Мерцедес Люис Хамилтън спечели много интересната и динамична надпревара на пистата "Хокенхайм" за Гран при на Германия, 10-ти кръг от световния шампионат във Формула 1. Британецът контролираше състезанието, но заради странната стратегия на Макларън в режим на кола за сигурност, трябваше да се бори до последните обиколки, за да спечели. Втори след добра стратегия и след драматичния обрат с кола за сигурност финишира Нелсън Пикет-младши с Рено. Това е най-доброто класиране в кариерата на бразилеца във Формула 1. Той можеше и да спечели, но няколко обиколки преди финала бе изпреварен от безмилостния Хамилтън, който летеше с бясна скорост по пистата.

Трети безпомощен остана Фелипе Маса с Ферари. В един момент Фелипе, като че ли имаше шанс да победи, но и той се предаде пред Хамилтън, който въртеше обиколки с почти 2 секунди по-бързи от тези на Ферари. Четвърти се нареди Ник Хайдфелд с БМВ, а пети финишира Хейки Ковалайнен. Шести е Кими Райконен с Ферари, а седми Роберт Кубица с БМВ. Фернандо Алонсо остана едва 11-ти, след като в началото се бореше за 4-та позиция.     

Надпреварата бе изпълнена с множество обрати и излизане на кола за сигурност, след тежката катастрофа на Тимо Глок с Тойота. Германецът е добре, но по телевизията ясно се видя, че е много замаян от тежкия удар в бетонните огради на старт-финалната права. Този момент бе решаващ за драматизма на състезанието и напълно обърка някои от стратегиите на отборите.

На старта Хамилтън и Маса потеглиха отлично, но запазиха позициите си. Хейки опита да изпревари Фелипе в първите няколко завоя, но бразилецът остана хладнокръвен и не го пусна. Ковалайнен продължи трети. По-назад Алонсо и Трули водеха жестока битка за 4-то място и на 6-ия завой (фибата) Фернандо атакува Ярно. Двамата обаче отвориха прекалено много завоя и с прекрасна маневра Кубица ги изпревари. Полякът стана 4-ти, а Трули и Алонсо съответно 5-ти и 6-ти. Райконен бе седми, но още след два тура мина пред Алонсо. Така в 3-та обиколка класирането изглеждаше така: 1.Хамилтън, 2.Маса, 3.Ковалайнен, 4.Кубица, 5.Трули, 6.Райкконен, 7.Алонсо, 8.Фетел и др.   

Хамилтън водеше убедително и обиколка след обиколка увеличаваше преднината си пред Маса. Към 10-та обиколка тя бе около 8 секунди. Болидът на Макларън бе наистина много бърз. Първите спирания в бокса започнаха към 15-та обиколка, а класирането в топ 8 до този момент се бе запазило и нямаше изпреварвания. Хамилтън вече имаше преднина от около 12 секунди пред Маса. След спиранията на фаворитите Хамилтън отново бе лидер пред Маса, но трети вече беше Тимо Глок. Класирането се промени, а от Тойота бяха избрали различна стратегия за своя пилот. По-назад 4-ти бе Ковалайнен, който водеше пред Кубица, Райконен, Трули, Фетел, Алосно и др.

Глок влезе в бокса, излезе 9-ти, но след няколко обиколи в 35-ия тур се разби на старт-финалната права, след като окачването на задната му дясна гума се се счупи. Глок се удари с много високата скорост в стената пред боксовете и на пистата се появи Кола за сигурност. Това тотално обърка стратегиите на много отбори и в следващите обиколки до финала станахме свидетели на много изпреварвания и драматични моменти. Някои от инженерите обаче предвидливо промениха стратегиите на своите пилоти и това им помогна да запишат отлични класирания.               

Инцидентът с Глок обърна състезанието на 360 градуса. От цялата ситуация най-щастливи бяха от Рено, които имаха за Пикет стратегия с едно спиране, а бразилецът беше спрял точно преди катастрофата на Тимо. След като съдиите отвориха бокса, почти цялата колона се запъти за смяна на гуми и зареждане с бензин. На пистата обаче странно остана Хамилтън, чийто екип предпочете да не се възползва от ситуацията. Люис водеше, пред Хайдфелд и Пикет.

При рестартирането на състезанието, Хамилтън започна отново да отваря преднина пред основните си конкуренти Пикет и Маса, който бе 4-ти. От Ферари направиха двойно зареждане на своите пилоти по време на паузата, които наистина изглеждаше най-удачния вариант за краен успех. До втория си стоп Люис натрупа едва 13 секунди пред Маса и след това се върна на пистата 5-ти, зад съотборника си Ковалайнен. Пикет поведе сензационно, пред Маса и Ковалайнен. От БМВ вече бяха привикали Ник за втория си стоп и германецът бе малко по-назад от тях.

Хамилтън набързо настигна Хейки и абсолютно очевидно за всички на пистата и в бокса, финландецът пусна съотборника си на фибата. Отборните заповеди във Формула 1 са забранени и нищо чудно този момент да бъде разследван от съдиите и от ФИА. Без съмнение световните медии ще коментират тази любопитна ситуация още дълго време.             

В 56-та обиколка Люис настигна Маса и не му остави никакъв шанс на фибата на 6-то завой. Агресията на Хамилтън бе тотална и след два завоя Маса опита да си върне позицията, но бе безпомощен. Хамилтън въртеше обиколки отново с около 2 секунди по-бързо от всички на трасето. Следващата жертва на Люис 3 обиколки по-късно бе Пикет, който се предаде почти без бой и се задоволи с второто място на финала. Нелсън стартира 17-ти, но показа класа и с нужния късмет записа най-доброто си представяне в Гран при.

Стратегията на Хайдфелд също проработи и той успя да мине пред Ковалайнен, за да спечели 4-то място. По-назад Кими Райконен също бе безмилостен и през втората половина на състезанието изпревари последователно Кубица, Трули, Фетел, Алонсо и Розберг. Алонсо се бори дълго с Фетел, като в бокса за малко да се стигне и до контакт между двмата. Фернандо вдигна ядосано ръка. Гумите му обаче не издържаха няколко тура по-късно и той бе минат от Рзоберг, Кубица и други. Единственият друг пилот отпаднал поради технически проблем бе Марк Уебър, чийто двигател изпуши зад колата за сигурност.

Трудна победа за Хамилтън, който накрая дори се шегуваше по радиото, че от тима са му направили състезанието по-трудно от необходимото. С успеха си днес, Люис вече води с 58 точки, пред Маса с 54 точки и Кими с 51 точки.  

 

ПЪЛНИТЕ РЕЗУЛТАТИ ЗА ГРАН ПРИ НА ГЕРМАНИЯ ОТ:

Петък (18 юли)

11:00-12:30 часа - Първа свободна тренировка

15:00-16:30 часа - Втора свободна тренировка


Събота (19 юли)

12:00-13:00 часа - Трета свободна тренировка

15:00-16:00 часа - Квалификация


Неделя (20 юли)

15:00 часа – Състезание

 

 

 

 

Последните актуални снимки от уикенда в Германия (тренировки, квалификация, състезание) можете да видите в нашата Фотогалерия ТУК!  

Важно съобщение: Formula1.bg търси да назначи редактор на пълен работен ден. Ако за вас Формула 1 не е само хоби и искате да станете част от нашия екип, ни изпратете вашето CV на адрес: formula1.sportal.bg@gmail.com. Кандидатите трябва да са с отличен английски език и компютърна грамотност. Предишен опит в областта или журналистическо образование е предимство.

              

 

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg

 

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти