"F1 под лупа": Стартовете на дъжд

"F1 под лупа": Стартовете на дъжд

Според мен и от трите по малко! Особено, когато количеството вода е променливо и пистата започне да изсъхва. Замисляли ли сте се защо в състезания като последното в Монако в различните етапи от надпреварата различни пилоти и автомобили имаха предимство, а в други едвам стояха на пистата? Или странните на пръв поглед изказвания от типа: "Ако имаше по-малко или повече вода", "Ако температурата бе по-висока или по-ниска ... щяхме да сме много бързи" и т.н. Само един бегъл поглед към поведението на автомобилите по мокрите улици на Монте Карло е достатъчен за да разберем, че малко от отборите разполагаха с уточнени коли за конкретните условия на трасето. Но защо се получава така, нима не знаят какво трябва да се направи?

Отговорите можем да намерим в спортните правила. Всяка състезателна серия си има свои специфични правила, но принципите са еднакви. Тестовете винаги са ограничени (в някои шампионати са повече от други, но само в картинг спорта е позволено неограничено тестване и то не на пистите преди състезанията). В състезателните дни броят на тренировките винаги е малък и обикновено времето не е ‘чисто" (в смисъл, че грешки на отделни пилоти не се изваждат от общото време) и това почти винаги означава, че пилотите често губят най-добрите си обиколки или в трафик или в зони със жълти флагове.

ПЪЛНИЯТ ТЕКСТ НА ТАЗИ СТАТИЯ МОЖЕТЕ ДА ПРОЧЕТЕТЕ В КОМЕНТАРНАТА РУБРИКА НА МОМЧИЛ МАНЧЕВ "F1 под лупа" ТУК!

МАТЕРИАЛИТЕ СЕ ПУБЛИКУВАТ ВСЕКИ ВТОРНИК И ПЕТЪК СЛЕД 13,00 ЧАСА НА formula1.sportal.bg

  
СЪС СЪДЕЙСТВИЕТО НА Betfair 

 

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg

 

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти