"F1 под лупа": Границата между спорта и бизнеса

"F1 под лупа": Границата между спорта и бизнеса

Всеки спорт е бизнес, а моторспорта е добре структурирана индустрия със стотици хиляди работни места по света. Какъв е моделът на този бизнес? Кой, на кого и защо плаща? Тъй като тук говорим за технологично развитие, за много специфични комбинации от спорт и наука, моторните спортове са много популярна форма на забавление за широката маса от фенове. Тази висока популярност прави процеса интересен комуникационен канал за спонсори, които използват асоциирането си с даден отбор/шампионат за маркетингов инструмент в корпоративната си комуникация.

От общата логика следва, че победителите на пистата обират лъвския пай от спонсорските пари и овациите на феновете, а за другите - каквото остане! В някаква степен наистина е така, но фактът, че победителите има кого да побеждават говори, че резултатите на трасето не са 100% директно обвързани със спонсорския интерес.

Основна отличителна страна на моторните спортове е ексклузивността - възможността за допир с най-високите постижения на инженерната мисъл и спортните умения. Постоянното движението по ръба на физичните закони разкрива ЕДИН НОВ СВЯТ за феновете и това прави всички "играчи" във Формула 1 невероятно ценна възможност за достъп до най-високите работни стандарти, което се цени невероятно много от корпоративните участници в отделните шампионати.

ПЪЛНИЯТ ТЕКСТ НА ТАЗИ СТАТИЯ МОЖЕТЕ ДА ПРОЧЕТЕТЕ В КОМЕНТАРНАТА РУБРИКА НА МОМЧИЛ МАНЧЕВ "F1 под лупа" ТУК!

МАТЕРИАЛИТЕ СЕ ПУБЛИКУВАТ ВСЕКИ ВТОРНИК И ПЕТЪК СЛЕД 13,00 ЧАСА НА formula1.sportal.bg

СЪС СЪДЕЙСТВИЕТО НА Betfair 

 

 

 

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта www.formula1.bg

 

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти