Автомобили

BMW M135i – нова самоличност

21 февруари 2020 | 15:30 - Обновена
BMW M135i – нова самоличност
  • копирано
  • 0

Веднага след като от BMW обявиха, че новото, трето поколение на първа серия минава на нова платформа с предно предаване, напълно очаквано започнаха оплакванията и терзанията от крайни фенове, журналисти и други по въпроси като: накъде отива светът, продължава ли да губи BMW идентичността си и други подобни. Не се случва за първи път компанията да представя нов модел с предно предаване, но хората все още не са напълно готови за това.

Истината е, че "единичката" беше различният компактен хечбек на пазара с това, че никой друг освен BMW не бе толкова смел и не посмя да продава подобен автомобил със задно предаване. Да, беше забавна малка кола, доведе до клипчета в интернет с монтирани вериги на предните гуми и, да, в М-версиите беше дори по-бърза, отколкото изглеждаше.

Бързите хеч версии на първата и втората генерация Серия 1 на хартия трябваше да бъдат типични "хотхечове", но така и не бяха приети напълно като членове на клуба. Причините се таяха в самите тях и техните отличителни черти, които от BMW пренесоха от седаните и купетата си. Говорим за основоположните принципи на баварците като: задно предаване и издължен преден капак, криещ напречно разположен шестцилиндров редови двигател. И така от години те стояха някак надменно дистанцирани и гледаха отстрани как останалите хотхечове лудуват като малки деца без родителски надзор.

Днес всичко от по-горе отиде в историята, а Серия 1 никога повече няма да излиза с 6-цилиндрови редови двигатели под капака си. Това е.

Базово моделът идва с предно предаване, но реално най-често ще бъде поръчван с xDrive задвижване на четирите колела. От това става ясно, че дори и топ версията на новия модел ще разполага с два цилиндъра по-малко и един литър работен обем по-малко в сравнение с предшественика си. С напречно разположения четирицилиндров турбо двигател обаче хората в BMW решиха да спазят класическата рецепта за типичен хечбек и дадоха шанс на своето ново M135i да влезе през предната врата на хотхеч културата.

Замяната на прекрасно звучащия и работещ меко като коприна 6-цилиндров двигател идва със своята цена. За първи път, откакто се помним, в историята на BMW нова версия е по-бавна от предишната. При всякакви ускорения добрият "стар" турбо "шестак" остава новото M135i в огледалата си. Всъщност това е малко пресилено, не разбирайте, че новият четирицилиндров турбо двигател не става, защото е точно обратното. Бяхме впечатлени от пърформънса на доста по-малкия двигател и всъщност разликата в динамиката е минимална, а и по елиминирането на "турбо дупката" е работено успешно.

Очаквано новата двулитрова турбо версия с 306 кс и 450 НМ печели при всички сравнения като разход на гориво и вредни емисии, а в бъдеще те все повече ще изместват споровете на феновете за скорост и ускорение. Познавайки BMW, трябва да очакваме бъдеща M140i версия, с което да изравнят силите в спора шест срещу четири при цилиндрите и спомените по миналото по-лесно ще започнат да избледняват. При изненадите, които от Мюнхен ни поднасят в последните години, няма да е шок, ако видим дори нещо като наследник на 1М, но без никакви скрупули с практичността на четирите врати. Може да очакваме мощност в границите на 380–400 кс и така да бъде даден отговор на хвърлената ръкавица от Mercedes и тяхното брутално AMG A45... предстои да разберем!

НОВА САМОЛИЧНОСТ

Колите не са само двигатели, мощност и концепция за начина, по който се предава тя към асфалта. От BMW са дали напълно нова самоличност на новата Серия 1. По-агресивният дизайн, особено при версията M135i, ни допада доста повече от предишното поколение – създадена е с основната цел да спечели много нови фенове на марката. Предницата е интересна и най-вече "бъбреците", които под определен ъгъл напомнят за класическия "Sharknose" от 70-те на миналия век. Задницата обаче е истински забележителна с красиво изваяните форми на стоповете, които добре завършват цялостната нова визия на модела.

ИНТЕРИОР

Голямата промяна обаче не е в дизайна на екстериора, а идва вътре в купето. Там интериорът е по-добър и от някои от моделите, стоящи по-високо в йерархията на BMW, и те хваща неподготвен, ако си свикнал с предишните поколения на Серия 1. Всички използвани материали са по-качествени, дизайнът също е по-добър, технологиите също. Мястото вътре е повече, но най-вече на задната седалка, където и за краката и главите на пасажерите вече има достатъчно място. Багажникът също е по-голям от тези на някои от преките конкуренти, което винаги е плюс.

ТЕХНОЛОГИИ

От BMW със сигурност вземат на сериозно задачата да превърнат новата Серия 1 в най-сериозния играч в премиум компактния клас. След вдигането на нивото в интериора се внедряват технологии, които досега бяха запазени само за големите батковци от баварското семейство. В лицето на новата Серия 1 вече имате събеседник, който е експерт по всички въпроси, свързани с колата ви, а и не само. Просто започнете разговора с "Hey, BMW" и управлението на новия ви автомобил и достъпът до повечето от функциите се превръщат в приятелски разговор.

От BMW определят функцията Intelligent Personal Assistant като индивидуален дигитален характер, който изучава процесите, предпочитаните настройки и навиците ви и може да ги прилага в съответния контекст или да бъде приятен събеседник. Можете дори да му смените името по ваш вкус. Ако ситуацията в купето стане твърде странна или започнете да се притеснявате за личното си пространство, винаги можете да изключите новия си приятел, а той от своя страна никога няма да ви се разсърди.

Преминаваме към асистент за паркиране с автоматизирано изкарване от паркоместа, паркиране и движение на заден ход. При него се запаметяват движенията на преден ход и след това автомобилът се връща на заден ход по абсолютно същата линия на разстояние до 50 метра. Класическите бутони на средната конзола и волана все още присъстват в интериора, но това е така само за пуристите.

За всички останали iDrive контролерът си остава основна форма на комуникация между хора и машина. В последната си версия той работи още по-интуитивно с двата опционални 10.25-инчови дисплея или със серийния 8.8-инчов дисплей с тъчфункция. Ако всичко това не ви е достатъчно да изразите себе си, на помощ идва и управлението на функции с жестове.

Можете да ползвате смартфона си като ключ на автомобила. При отключване смартфонът просто се поставя до дръжката на вратата. Ами ако спрем да носим ключа у нас и батерията на телефона ни падне? Има отговор на този въпрос и той е: въпреки това телефонът ще отключи колата. Двигателят може да бъде стартиран, когато смартфонът е в колата или в поставката за безжично зареждане. Засега ограничение за тези функции е, че трябва да ползвате топ модели на Samsung Galaxy с операционна система Android 8.0 или по-висока.

Серия 1 следи вместо вас пространството около автомобила и ви предупреждава за опасност от сблъсък с друго превозно средство, пешеходци, велосипедисти със спирачна функция. Разбира се, ако напуснете лентата по невнимание, ви връща с активна намеса на волана обратно в правия път. Спираме дотук, понеже няма място да изброим всички налични системи и техните функционалности.

УПРАВЛЕНИЕ

Най-голямата изненада обаче идва към финала. Концепция на платформа с предно предаване няма как да се сравнява с това, което BMW правят най-добре от над 100 години – задното предаване. Чувахме това в главите си още преди да се качим в новото M135i. Да, управлението не е същото, дори и когато сравняваме автомобили, оборудвани с xDrive, от предишното и новото поколение. Но ако не се кара екстремно или на лимита (това трябва да се случва на писта), новата 1-ва Серия е дори по-добра и завършена кола.

ДВИГАТЕЛИ

За да остави следа (или две) след себе си, M135i xDrive идва с най-мощния сериен четирицилиндров двигател в историята на BMW. При него са променени много неща в сравнение със стандартния двулитров турбо двигател, за да разполага с 306 кс от 5000 до 6250 обр и 450 Нм въртящ момент още от 1750 обр. Става въпрос за ковани колянов вал, биели, бутала, по-голям турбокомпресор и още много промени по горивната, изпускателната и охладителната система. С тази сила през четирите колела и наличния Lounch control M135i ускорява от 0 до 100 км/ч за 4.8 секунди, а с M Performance пакет-а за 4.7 секунди.

И тук идва голямата разликата с шестцилиндровия му предшественик: средният разход на гориво може да падне до впечатляващите на фона на динамиката 7.9 л/100 км среден разход на гориво, при вредни емисии от едва 179 г/км.

Изборът при Серия 1 продължава с бензинов трицилиндров двигател за базовата версия 118i, с мощност от 140 кс и въртящ момент от 220 Нм при разход на гориво от едва 6 литра на 100 км среден разход на гориво.

Дизеловите модели разполагат с един трицилиндров и два четирицилиндрови двигателя. Първият задвижва 116d, има 1.6 литра работен обем и разполага със 116 кс и 270 Нм. Това е и най-икономичният вариант със среден разход от едва 4.5 литра на 100 км. Следва 118d, който вече е четирицилиндров с 2 литра работен обем и мощност от 150 кс и въртящ момент от 350 Нм. Средният разход отново е отличен – 4.7 литра на 100 км. Най-мощният дизел засега се монтира в 120d. Мощността вече е 190 кс, въртящият момент 400 Нм, а средният разход вече е 5.3 литра на 100 км.

ТРАНСМИСИЯ

Няма как да не скрием единственото си разочарование, което не дойде, както се очакваше, от смяната на цялата концепция и начина на предаване на мощността или драстичната промяна в дизайна. Първопричината е напречното разположение на двигателя, а главният виновник е автоматичната скоростна кутия, която заради тези особености е сменена с такава на производителя Aisin при M135i или Getrag при някои други версии на модела. Както се казва, "остаряхме" с автоматичните осемстепенни скорости 8HP на ZF, които BMW внедрява в цялата си гама като никой друг. С годините нивото на работата и на следващите генерации се вдигна до небесата.

Новата платформа и разположението на двигателя обаче налагат използването на много по-компактните автоматични скоростни кутии на Aisin/Getrag. Те си вършат добре работата, но разликата се усеща отчетливо при по-динамично шофиране и на фона на това, с което сме свикнали, разваля част от усещането. Надяваме се заедно с инженерите на BMW от Aisin и Getrag да достигнат познатото ниво, което се наложи като стандарт при останалите им модели в последното десетилетие.

Все още механичните скоростни кутии не са само спомен от миналото и е възможно сами да натискате съединителя с левия си крак и да сменяте скоростите с дясната си ръка на своето BMW Серия 1. Има обаче и едно условие: трябва да е някой от базовите модели: дизеловите 116d, 118d или бензиновото 118i. Това е.


BMW M135i 

След като прекарахме няколко весели дни заедно с новото M135i, можем със сигурност да кажем, че разликата със стандартните версии, с които се запознахме в тест по-рано, е крещяща. Окачването и кормилната система са настроени изключително прецизно и така и не усетихме типичното недозавиване за автомобилите с предно или задвижване на четирите колела. За това основно се грижи и механичният Torsen блокаж в предния диференциал, който толкова липсваше в задния диференциал на предишните поколения M135i и M140i. Направо можем да си го кажем: беше най-големият им минус!

Спирачната система също дава едно рамо за стабилното влизане и излизане от завой и с повече усилие към вътрешните гуми ни кара да се сещаме за клишета като: "завива като по релси". Със спортната версия на модела стандартно идват по-големи дискове и многобутални апарати, които работят впечатляващо.

За динамиката при излизане от завой помага още и пращащата до 50% от мощността към задните гуми xDrive система, особено когато усети, че искате да се забавлявате. С новото адаптивно окачване M135i е много по-стабилна при смяна на посока и почти не се накланя в бързите завои, но в същото време се усеща много по-комфортна по лоши пътища от предишното поколение на модела.

И така, нова самоличност, по-малко характер за M135i? Всъщност не, точно обратното!


Още по темата
  • копирано
  • 0
ДИМИТЪР ПУНЕВ
редактор - отдел "Спорт"
Прочетена 608

							
						
Skoda Kamiq - съвкупност от детайли 24 февруари 2020
На този свят има два типа предмети, а и хора - такива, които просто изпълняват брифа, и такива, които го прочитат, смачкват го и го хвърлят в кофата, за да правят каквото си поискат. Спокойно, новият Kamiq е от ...
Какви опасности крие един автомобил с превъртян ... 25 май 2017
Около 1/3 от всички превозни средства втора ръка са с манипулиран километраж. Това води до средна загуба от 3 000 евро за всеки купувач. В тази връзка евродепутатът от ЕНП/ГЕРБ Андрей Новаков е категоричен, че тази ...

Левски | ЦСКА | Лудогорец | Първа лига | Втора лига | Национални отбори по футбол | Купа на България | Англия | Испания | Италия | Германия | Франция | Русия | Шампионска лига | Лига Европа | Мачове на живо | Волейбол | Тенис | Формула 1 | Баскетбол

Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на Агенция Спортал, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на Агенция Спортал, посочване на източника и добавяне на линк към www.sportal.bg. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.

Този уебсайт е собственост на Sportal Media Group

Sportal.bg is part of the Sportal Media Group network
ЕВРО2016 | Мобилни телефони | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Men Only | Новини | Shopping.bg Мобилен Портал

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.