Това е новият Volkswagen Tiguan

Това е новият Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan е най-успешният представител на категорията Sports Utility Vehicle в Европа и един от най-продаваните SUV модели в световен мащаб. Досега от него са произведени повече от шест милиона броя, а през 2019 година Tiguan отново беше най-популярният модел не само на марката Volkswagen, но и в рамките на цялата Volkswagen Group с годишен производствен тираж от около 911 000 бройки. Сега Volkswagen представя световната премиера на своя изцяло обновен бестселър, а Ралф Брандщетер, който вече заема поста на изпълнителен директор на марката Volkswagen, сподели по този случай - „Ние стартирахме изпълнението на нашата глобална SUV стратегия с второто поколение Tiguan през 2016 година, което положи основите за много успешни модели по целия свят. Сега Volkswagen прави следващата стъпка с електрификацията, дигитализацията и свързването на новия Tiguan с глобалната информационна мрежа. Това ще подготви и ще помогне на компактния SUV да се справи с лекота с предизвикателствата на модерните времена.“

Нов еволюционен етап в развитието на Тiguan. Всички ключови технологии на борда на обновения  бестселър правят значителна крачка напред. Volkswagen електрифицира задвижването на Tiguan с нова, най-съвременна plug-in хибридна система (със системна мощност от 180 кВт/ 245 к.с.), а за първи път в гамата на модела ще бъде включен и самостоятелен спортен вариант Tiguan R с TSI двигател с максимална мощност 235 кВт (320 к.с.). Именно за върховия, най-динамичен представител на обновената моделна палитра, експертите на Volkswagen R са разработили новата система за двойно предаване с технология за селективно управление на подавания към колелата въртящ момент. Използваната от Volkswagen технология за двойно дозиране на добавка AdBlue от двойната система за селективна каталитична редукция SCR вече гарантира, че турбодизеловите двигатели (TDI) в новия Tiguan са сред екологично най-чистите задвижващи агрегати с вътрешно горене на планетата. Благодарение на новата система Travel Assist2/3 в Tiguan, компактният SUV модел вече е в състояние да предложи  асистирано (в надлъжна и напречна посока) шофиране със скорост до 210 км/ч. В допълнение към това, в обновения Tiguan е внедрено и най-новото поколение инфотейнмънт системи на основата на модулната платформа MIB3, които предоставят на водача и пътниците изцяло нова гама от онлайн базирани услуги и функции3. Изцяло нова е и допълнително предлаганата озвучителна система3 с мощност 480 W, разработена специално за модела от специалистите в областта на висококачествената аудиотехника на Harman Kardon. Инженерите на Volkswagen са цифровизирали изцяло приборите за управление на климатичната инсталация, което вече се осъществява чрез сензорни плъзгачи3 и сензорни бутони3. И на последно място, но не и по важност, новата матрична LED система на предните светлини3 IQ.LIGHT на новия Tiguan осигурява много по-високо ниво на безопасност и удобство за водача при шофиране нощем.

Извънредно гъвкав SUV модел. Подобно на своите предшественици, новият Tiguan е извънредно гъвкав и практичен –пълноценен SUV, способен да тегли сериозни прикачни товари с тегло до 2,5 тона. Истински Volkswagen, готов да се справи самоуверено и с лекота с всяка ситуация на пътя и извън него. Сега тези способности на модела са по-впечатляващи откогато и да било преди благодарение  на новата гама от задвижващи агрегати, асистиращи и инфотейнмънт системи на борда на новия Tiguan.

 

Изцяло ново оформление на предната част. Обновеното оформление на предната част на каросерията безспорно е сред най-ярките характеристики във външността на новия Tiguan. В тази връзка, Клаус Зикиора, ръководител на направление дизайн във Volkswagen Group и главен дизайнер на марката Volkswagen леки автомобили, споделя - „Новата SUV радиаторна решетка на Volkswagen в предната част отразява родствената връзка между Tiguan и модели като по-големия Touareg и предлагания на пазарите в Северна Америка Atlas Cross Sport. С нея външността на новия Tiguan наистина придобива значително по-самоуверено излъчване." Оформлението на предния капак добавя височина, новата радиаторна решетка с интегрирани LED светлини е значително по-широка, а новата емблема на Volkswagen е разположена централно отпред. Забележителните форми на броните също са претърпели осезаема промяна, а надписът Tiguan в задната част също вече е разположен в централна позиция и се откроява ясно под емблемата VW. Емблемата “4MOTION” в задната част на моделите с двойно предаване също е стилизирана по нов начин.

Нови задвижващи агрегати

Електрифицирана версия eHybrid. Специалистите на Volkswagen са преструктурирали изцяло гамата задвижващи агрегати на Tiguan. Сред основните акценти в нея е новият вариант Tiguan eHybrid с plug-in хибридно задвижване (максимална мощност 180 кВт / 245 к.с.). Tiguan eHybrid е и неразделна част от стратегията на Volkswagen за електрификация. Д-р Франк Велш, член на управителния съвет на марката, отговарящ за технологичното развитие, отбеляза - „Проектирахме концепцията на задвижването така, че Tiguan eHybrid да стартира винаги в усъвършенстваният режим за движение на електричество E-MODE – стига акумулаторната батерия  да е заредена достатъчно. Според измерванията съгласно изискванията на нормата WLTP, новият модел може да измине около 504километра с едно зареждане на батерията, което на практика гарантира на повечето от нашите клиенти покриване на средностатистическия ежедневен пробег изцяло с електрическа енергия. Всъщност нали това е целта – реално движение с нулеви локални емисии!" Лесният за конфигуриране хибриден режим дава възможност на автомобила дори и при дълги пътувания да съхрани  в акумулаторната батерия достатъчно енергия, за да позволи изминаване на крайната отсечка в градски условия с нулеви локални емисии. Tiguan eHybrid позволява движение в изцяло електрически режим със скорост до 130 км/ч, а в хибриден режим Hybrid електрическият двигател подкрепя високоефективния TSI (бензинов турбодвигател с директно впръскване на горивото) във фазите на ускорение. Комбинацията от електродвигател и двигател с вътрешно горене в този хибриден режим осигурява впечатляващи нива по отношение на мощността, тъй като електродвигателят е в състояние да осигури допълнителна тяга в точния момент. Режимът GTE на свой ред гарантира изключително динамично поведение на пътя и се активира с едно натискане на бутона до скоростния лост на трансмисията DSG. В режим GTE тяговият електродвигател и TSI агрегата обединяват своите усилия, за да постигнат максималната системна мощност на новия Tiguan eHybrid.

Допълнителна R динамика. Двигателят TSI с максимална мощност 235 кВт (320 к.с.) в първия в историята Tiguan R е изцяло нов за моделната гама на Tiguan задвижващ агрегат. „Tiguan R е наистина добро допълнение към продуктовото семейство на Tiguan, което може да се похвали с всички предимства, които познаваме и очакваме от един истински R-модел – изключителна динамика и сериозни възможности на състезателната писта, съчетани с неограничена пригодност за ежедневна употреба и експресивен дизайн“, споделя директорът на Volkswagen R Йост Капито. Под надзора на инженерите на Volkswagen R, двигателят с код EA888 evo4 – най-усъвършенстваната версия на Performance TSI, е адаптиран специално за използване в новия Tiguan R. Освен това специалистите са разработили и новата система за двойно предаване „R-Performance Torque Vectoring“ със селективно управление на подавания към колелата въртящ момент. Системата разпределя гъвкаво и интелигентно въртящия момент на двигателя между предния и задния мост, както и между лявото и дясното задно колело чрез технологията, която в техническата терминология е известна като “torque vectoring”. Благодарение на възможността за индивидуално разпределение на тягата, до 100% от въртящия момент може да бъде насочен към външното за завоя колело и така да допринесе за осезаемо по-пъргаво поведение на автомобила на пътя. Степента и начинът на разпределение на тягата се определят от конкретния ъгъл на отклонение на волана, положение на педала на газта, стойността на напречното ускорение, ъгълът на завъртане около вертикалната ос и скоростта на движение. Водачът може да контролира работата на селективното управление на подавания към колелата въртящ момент и електронните системи за стабилизация на поведението и динамиката на пътя чрез включената в стандартното оборудване на спортния модел възможност за избор на режим на шофиране - Comfort, Sport, Race, Individual, Offroad, Snow и Offroad Individual. В допълнение водачът може да премине директно към режим Race чрез натискане на синия бутон R върху новия мултифункционален спортен волан на Tiguan R, превръщайки Tiguan R в състезателна машина само с едно докосване.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти