Фигурното пързаляне е от малкото спортове, в които по облеклото на състезателя не присъстват инициалите на държавата, от която идва, поредния номер или пък спонсорски лога. Образът и характерът на героя изцяло са изразени в костюма. И понякога решенията на спортистите са толкова дръзки, че съдиите са принудени да въведат ограничения в правилата. Едно от тях е провокирано от изявите на Екатарина Вит и наложено през лятото на 1988-а. „Момичетата трябва да се пързалят с поли, а костюмът да скрива бедрата и диафрагмата”, гласи регламентът, валиден частично и до днес.
Всъщност Международният кънки съюз (ИСУ) добавя това изречение към регламента, след като се нагледа на екстравагантните облекла на германката.
А те са повече от впечатляващи - холографска рокля с открит корем (за кратката програма през сезон 1985/86) или пък рокля с пера вместо пола (за кратката програма на олимпиадата в Калгари 88).
През 80-те години невъзможно бе да се устои на чара на Вит. В медиите я наричат най-красивото лице на социализма. А тя с усмивка спечели всичко – две олимпийски титли, 4 златни медала от световни първенства и 6 пъти става №1 в Европа.
Но наследството на Катарина не са само медалите, а и образите (често на ръба на допустимото), които промениха имиджа на фигурното пързаляне.
Всъщност основните претенции на съдиите към Вит бяха нейните прекалено разголени тоалети. А тя действително не обичаше особено стандартните поли. Затова намираше начини да ги замени с ресни, пера или пък да ги подкъси до символичните 10 см. Публиката пък толкова бе свикнала със смелите й решения, че когато през сезон 1987/88 Катарина излиза на леда изобщо без пола, а само по трико и кожено яке, бе прието за нещо нормално. Тогава тя изпълнява съчетанието под ритмите на песента Bed на Майкъл Джексън.
А костюмите й за олимпиадата Калгари 88 са до един впечатляващи, макар че още преди кратката програма съдиите се горещят: „Това не е рокля, а бански с пера”. Други пък я обвиняват, че така иска да подкупи реферите, които преобладаващо са от мъжки пол.
Но тогава германката получи защита от олимпийската шампионка Пеги Флеминг. „Костюмът е ефектен – казва американката. – Разбира се, че е на границата на допустимото, но пък отразява хореографията и музиката. Не може да се каже, че е неприличен. Виждала съм и по-грозни.”
"Труд"