Тест на Telsa Model X (Видео)

Тест на Telsa Model X (Видео)

 Telsa Model X е първият SUV на американската марка за електромобили, който се превърна и в един от най-обсъжданите и популярни модели на 21-ви век. С невероятните си Falcon врати, които се отварят автоматично нагоре, автопилота и безкрайните високотехнологични и интересни екстри, Tesla Model X определено няма еквивалент на пазара. Затова ни е много интересно и как този ултра модерен автомобил ще се справи с условията в България.

КАКВО Е ЗАДВИЖВАНЕТО?

Моделът, който тестваме е 75D, използва 75 kWh батерия и разполага с малко над 330 конски сили. Така не е изненада, че електрическият SUV скорява от 0-100 за 4.9 секунди. Всички Model X идват със задвижване на четирите колела с по един мотор на всеки мост. От миналата година вече можете да поръчате само long range и performance версиите. Втората е наистина брутална машина: разполага със 750 конски сили и ускорява от 0-100 за умопомрачителните 2.9 секунди за "всъдеход" с над два тона тегло. Друго впечатляващо е, че при long range и performance версиите пробегът е над 500 километра. Зареждането отнема между 1 и 20 часа, в зависимост дали имате supercharger на Tesla, зареждате на обикновенна зарядна станция или в нормален контакт на стената в гаража.

КАК СЕ КАРА?

Tesla Model X е много различен автомобил за шофиране от това, което вероятно си представяте на пръв поглед. Въпреки огромните си размери Model X стои изненадващо добре на пътя. Благодарение на стегнатото си окачване и поставените батерии на пода, център на тежестта е по-нисък от стандартните автомобили. Така колата не само стабилна в завойте, а дори динамична и забавна за каране. Воланът е директен и спирачките сравнително добри за електромобил. Автономният асистент за шофиране не работи изцяло в България и не можете да спите, докато колата сама ви закара донякъде, но от друга страна, когато има адекватна маркировка, автомобилът може да се движи, намалява и завива съвсем сам.

ИНТЕРИОР.

Интериорът на Tesla Model X също драстично се различава от почти всички производители. Именно от него започна новата мода на изчистената подредба с огромен touchscreen екран, която малко по малко започва да бъде копирана и от останалите автомобилни производители. При Model X почти няма физически бутони (като единствено имате такъв за аварийните светлини и за отваряне на жабката). Всичко останало, включително климатика и автоматичните врати, се контролира от огромния touchscreen екран по средата, който е с невероятна графика и качество. Въпреки това, цялостната изработка в Model X ни се стори добра, но далеч от качеството на автомобил за близо 140 хил. евро.

СТРУВА ЛИ СИ?

Tesla Model X определено не е класически SUV и макар и да е изключително бърз и добър за шофиране, има доста неща, с които трябва да се съобразите, като основният е, че не можете да закупите или обслужвате автомобила в България заради липсата на представителство у нас. От друга страна, моделът разполага със 7 места, голям багажник и може да се справи със всички задачи, които един градски SUV трябва да покрие. Ако пробегът ви е достатъчен и сте готови да се пуснете в приключението със зарядните станции в България, което все още е доста години назад, значи вече сте готов за бъдещето.

 

 

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти