Новото Porsche 911: По-мощно, бързо и дигитално

Новото Porsche 911: По-мощно, бързо и дигитално

С емоционална премиера в Лос Анджелис бе представено новото осмо поколение на Porsche 911, а немският производител показа, че продължава да вдига летвата, когато става дума за луксозен спортен автомобил. С безпогрешно придържане към ДНК-то на Porsche, с малко по-мускулест вид и нов 10.9-инчов тъчскрийн диспей в интериора, новото 911 ти напомня едновременно за вечност и модернизиране. Интелигентният контрол, новите шаси елементи и иновативните асистиращи системи са комбинирани, за да създадат безкомпромисна динамика, която да отговори на нуждите и желанията в модерния дигитален свят.

Новото поколение от боксер шестцилиндрови дигатели с турбокомпресор е развито допълнително и е по-мощно от своя предшественик с наличието на 444 кс (331 kW) в S моделите. За да се осигури оптимален температурен режим на работа корпусът на картера и цилиндровите глави разполагат с отделни охладителни кръгове. Мощността се доставя от напълно нова осемстепенна трансмисия с два съединителя. Допълнителен фокус може да се отдаде и на асистиращите системи, в които влизат Porsche Wet, която прави карането на мокри пътища още по-безопасно, както и Night Vision Assist с термовизионна камера за по-безопасно и спокойно шофиране през нощта. Характеристиките на 911 включват и три ексклузивни дигитални предложения – апликацията Porsche Road Trip за необикновени и вълнуващи маршрути, Porsche 360+ личен асистент и уеб базирания калкулатор, който отчита вредните емисии, които излизат от автомобила - Porsche Impact emissions calculator.

Моделите Carrera S започват от 444 кс

Сърцето на 911 създава 444 кс, или с други думи - увеличение с приблизително 30 кс спрямо предшественика си. Както 911 Carrera S, така и 911 Carrera S4 побеждават 4-секундния праг за ускорение от 0 до 100 км/ч. Първият модел със задно задвижване прави това с постижение от 3.7 секунди, докато вторият със задвижване на четирите колела прави това за 3.6 секунди. Това прави и двете коли с 0.4 секунди по-бързи от седмото поколение на модела. Това предимство може да бъде доразвито с още 0.2 секунди с използването на опционален Sport Chrono пакет. Максималната скорост на 911 Carrera S сега е 308 км/ч, докато при версията със задвижване на четирите колела – 306 км/ч.

Няма шанс да го объркате

Въпреки, че екстериорният дизайн е доста по-различен от този на предшественика си, идентичността на Porsche е безпогрешна. Колелата са по-големи, като предните са 20-инчови, а задните – 21-инчови. Задната част на модела вече е еднакво широка с останалите модели в продуктовата гама. В предната част моделът е с 45 мм по-широк. Електрическите външни дръжки на вратите подчертават скосения и елегантен дизайн. Две вдлъбнатини между предните LED светлини на капака напомнят на първото поколение 911. Отзад двата модела са значително по-широки. С изключение на предната и задната части външната обвивка на двата модела е създадена изцяло от алуминий.

Напълно новият интериор се характеризира с чисти и прави линии на таблото с вградени инструменти. До типичния за Porsche оборотометър стоят два изчистени диспея, които снабдяват шофьора с информация. Централният тъчскрийн сега е 10.9-инчов и може да бъде опериран бързо и лесно без разсейване от пътя благодарение на новата му архитектура. Под него се намира компактен превключвател с пет бутона за директен достъп до важни функции на автомобила.

Новите асистиращи системи

Porsche Wet е първата асистираща система, която немският конструктор разви като стандарт в двата модела. Тази функция отчита вода на пътя и предупреждава шофьора какво е нейното ниво и кой е най-безопасният стил на шофиране в случая. Термовизионна камера за по-безопасно и спокойно шофиране отчита рисковете от удар с други превозни средства, с пешеходец или велосипедист. Тя изпраща предупреждение, а при нужда автоматично "натиска" спирачките, за да избегне удар. За първи път тази функция е опционално достъпна в 911. Адаптивният круз контрол включва автоматичен контрол за дистанцията и stop-and-go функция.

Двата нови модела вече могат да бъдат поръчвани. 911 Carrera S започва от 120 125 евро в Германия, докато 911 Carrera S4 – 127 979 евро.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти