Honda и зеленият ад - половин век на "Нюрбургринг"

Honda и зеленият ад - половин век на "Нюрбургринг"

Тази седмица Honda се връща на Нордшлайфе (Северната дъга) на пистата Нюрбургринг с екипите на Münnich Motorsport и Boutsen Ginion Racing, за да участва в третия кръг от  Световната купа на ФИА за туристически автомобили с последната версия на Honda Civic Type R TCR. Миналата година пътната версия на новия Honda Civic Type R направи най-бързата обиколка на сериен автомобил с предни задвижващи колела на Нордшлейфе с време 7:43.8 минути.

Връзката на Honda с Нюрбургринг Нордшлайфе датира отпреди повече от 50 години, още от най-ранните етапи от историята на марката, която тази година става на 70.

Honda направи дебют на пистата през 1964 година и стана първият японски производител, състезавал се във Формула 1. Зад волана беше американецът Рони Бъкнъм, който в Гран При на Германия караше RA271. През сезон 1964, болидът RA271 бе единственият на стартовата решетка с двигател V12, а в шампионата доминираха моторите V8. Колата RA272 бе най-мощната в 1.5-литровата ера на Формула 1. Тя спечели и първата победа на Honda във Формула 1 година по-късно.

На състезанието 500 км на Нюрбургринг през 1964-а Honda S600 спечели първата победа на марката в Европа в клас Grand Touring 1000 куб. см (GT1.0), карана от новозеландеца Дени Хълм. Наследникът на този автомобил – S800, също спечели на Нюрбургринг, като завърши на върха в клас GT1.0 през 1967 г., пилотирана от белгийците Карл Смет и Хю де Фирелант.

Активността на Honda на Нюрбургринг не се изразява само със състезанията. По време на разработването на супер автомобила NSX в края на 80-те, марката създава нов тестов център до легендарното трасе. Центърът е в обратна връзка с тестовете, които прави Аертон Сена на прототипа на колата на пистата "Сузука" в Япония. От Honda осъзнават, че трябва да подобрят стабилността на NSX. Предизвикателството на Нюрбургринг с неговите 20.8 км, с многото и разнообразни завои, е перфектното място да се постигне това.

От историческа гледна точка тестовете на Honda на германската писта са първите, които прави японски производител в чужбина. След месеци на изпитания на шасито и окачването, стабилността на колата бе увеличена с 50%, в сравнение с първите тестове на Сузука. В това отношение Нюрбургринг се оказва жизненоважен за динамичното представяне на Honda NSX.

Днес базата на Honda на "Нюрбургринг" се използва за много тестови програми. След първата генерация на NSX тук е разработено и второто поколение на модела, както и спортната кола S2000, а също и много версии и модели Type R. Това е пистата, където се раждат и доразвиват колите на американския премиум бранд Acura.

Дори и извън Германия, Honda се възползва от конфигурацията на "Нюрбургринг". Трасето Takasu Proving Ground в Хокайдо, Япония е реплика на много от участъците около Нордшлайфе, които позволяват на Honda да усъвършенства характеристиките и управлението на своите автомобили.

Honda за първи път направи рекорд за сериен автомобил със задвижване на предните колела FK2 Type R, като по време на разработването, колата постигна време от 7:50.63 мин. за един тур. Сегашният рекордьор за обиколка – FK8 Type R е подобрил постижението с близо 7 секунди.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти