Григор Григоров от V1: Скоро няма да се налага да ходим в Гърция, за да караме на писта

Григор Григоров от V1: Скоро няма да се налага да ходим в Гърция, за да караме на писта

След първото състезание от календара на шампионата V1 на обновената писта "Дракон" край Пловдив на подиума се качиха трима пилоти - победителят Александър Язов, Григор Григоров и Симеон Донов. В интервю за Спортал те споделиха впечатленията си от първия кръг.

Григор Григоров е роден на 27 септември 1994г. в град София, България. Още от дете проявява интерес към автомобилните спортове и се отличава със забележителни умения. През 2008г. талантът му е забелязан от най-добрия специалист в областта на българския автомобилен спорт, доц. д-р Владимир Илиев, баща на 8-кратния рали шампион на България, Димитър Илиев. След тригодишно обучение, няколко любителски състезания и тестове на картинг клас KZ2 и формула GP3, Григор става първият пилот в историята на БФАС, който получава състезателен лиценз под 18-годишна възраст. Още в първата си състезателна година, едва на 17, става шампион в обединената група А&N на шампионата по Планинско изкачване.

Как ви се струва новата писта "Дракон"? Подходяща ли е за Volkicar ?

Новата писта "Дракон" със сигурност е много по-добра и удобна за каране отпреди, когато бяха сложени четири или пет различни настилки асфалт, които в зависимост от метеорологичните условия много променяха поведението на автомобила. Сега е много по-хубаво и вярвам, че и другата част от трасето ще бъде оправена съвсем скоро време, така че ще имаме една чудесна писта и няма да даваме излишни пари, за да ходим в Гърция и други държави.

Имахте възможност да карате в разнообразни условия. Как се държи Volkicar на мокър асфалт, обича ли дъжда?

По принцип обичам да вали и да карам на мокра настилка. Харесва ми да контролирам колата, да не й позволявам да приплъзва. Специално Volkicar се държа прекрасно. Коментирах и с други колеги, че се съм изключително приятно изненадан. Всички очаквахме колата да е много по-агресивна, много по-трудна за каране, а всъщност се оказа обратното, може би заради гумите, защото не са сликови, но се държеше много прилично и беше изключително приятно за каране.

V1 Challenge е много различен формат състезание, тук всеки пилот сам си е отбор, сам изгражда стратегията си, просто сяда и кара. Каква е поуката от първия кръг на шампионата?

За всеки пилот поуката е различна. Няма спор, че е голяма възможност да блеснеш индивидуално и да изпробваш различни типове стратегия. Накрая, ако не се получи, обвиняваш само себе си, а не още 20 човека екип. Шампионатът е много хубав, концепцията и замисълът са много интересни, различни от всички останали до момента.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти