Гледай на живо

Празненствата във Велико Търново за 100-годишнината на Етър започват с демонстративен женски мач срещу полския Медик

Дойде първият i20 Coupe за Hyundai Racing Trophy 2015

Дойде първият i20 Coupe за Hyundai Racing Trophy 2015

Само месец след представянето на уникалния едномарков шампионат Hyundai Racing Trophy 2015, в България пристигна първият автомобил Hyundai i20 Coupe. Надпреварата ще се проведе за първи път у нас, като част от официалния спортен календар на Българска федерация по автомобилен спорт (БФАС).

Първият автомобил Hyundai i20 Coupe вече е позициониран в оторизирания сервизен център на Hyundai в Стара Загора. Това е базата, в която автомобилите ще бъдат подготвяни за предстоящите състезания рали и писта. Професионален екип с дългогодишен опит ще бъде ангажиран с подготовката и обслужването на автомобилите. След всеки етап на Hyundai Racing Trophy 2015 състезателните машини ще се съхраняват в сервизния център и ще бъдат подготвяни за предизвикателствата и уменията, които пилотите на шампионата ще показват на трасетата.

Стартира подготовката на Hyundai i20 Coupe, който ще бъде професионално модифициран и на базата на най-новото поколение Hyundai i20 Coupe. Колата разполага със стандартен бензинов 4-цилиндров 1.4 DOHC 16V двигател със 100 к.с. По правила на БФАС, автомобилът е със стандартна 6-степенна синхронизирана механична трансмисия с кратък превод.

Първият Hyundai i20 Coupe в България 

Предстои цялостната доработка на модела в процеса на преминаване от сериен вариант в автомобил, подготвен за професионален автомобилен спорт. Ще се извършат значителни интериорни промени за достигане на максимално олекотяване и покриване изискванията на ФИА. Цялото шаси ще бъде подсилено с допълнително дозаваряване и поставяне на усилващи планки, което ще балансира значително натоварването при състезание. Окачването на автомобила ще се замени с професионално окачване за рали, позволяващо настройки за различните видове трасета. Ауспуховата система също ще претърпи доработки, позволени в регламентите за моторните спортове. Промени ще претърпи и окачването на двигателя, както и тръбопровода на спирачната система, за да се достигне желаната издръжливост на автомобила при екстремни ситуации. За състезателните цели се използват състезателни накладки и спирачна течност за постигане на максимална спирачна ефективност. Джантите са 17", а гумите - Semi-Slick.

Спортният автомобил ще има променен външен дизайн по подобие на WRC автомобилите. По-широката форма на купето осигурява повече стабилност на пътя. Купето на автомобила е серийно производство. След повторно дозаваряване и инсталация на ролбара въз основа на HYUNDAI i20 WRC, автомобилът получава хомологация от FIA. Вътре в купето арматурното табло и панелите на вратите са коригирани, за да се инсталират безпрепятствано ролбара и конзолите. Предното окачване (McPherson) и задното окачване (H-ос) са подсилени със специално разработени от HYUNDAI RACING TROPHY амортисьори. Спирачните дискове и спирачните апарати на автомобила са стандартни.

До края на месеца се очаква в България да пристигнат и представители на Custom Cage UK, за да подготвят автомобила.

Първият Hyundai i20 Coupe в България 

Допълнителна информация:

Hyundai Racing Trophy 2015 е специално разработен иновативен проект по образец на Световния рали шампионат WRC. Новата спортна платформа социално се ангажира с професионалното обучение на пилотите, за да могат да се насладят напълно на вълнуващите преживявания, които ще им осигури автомобилът Hyundai i20 R1, участвайки в най-атрактивните рали и писта състезания в България в отделни серии и със самостоятелна квалификация.

Стратегията на този проект е да направи автомобилния спорт в България по-достъпен до младите и да предостави възможност да се докоснат до магията на рали и писта състезания по възможно най-професионалния начин по подобие на световната състезателна сцена.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти